14. Övrigt

Hjälp! Fiskmåsägg!

2017-05-15 18:04 #0 av: Linnea4488

Snälla hjälp mig! Jag ska ta det från början. Jag var och spela tennis då jag ser ett trasigt fågelbo på en dommarstol, jag tänker inte mer på det och fortsätter spela. Sen kommer det en fiskmås och sätter sig där. Då börjar min tennislärare spruta vatten på fågeln. Han går fram och ser ett fågelägg. Då går han genast in och hämtar en låda och en spade. Han tar ägget och säger att han ska döda det. Jag springer efter och säger att han inte får det. Men då blir han arg och säger att jag ska gå tillbaka. Jag springer tillbaka och hämtar min cykel cyklar tillbaks och ser att han lyfter spaden och ska mosa det då sätter jag min hand framför och han slår till den så hårt med spaden. Jag satte fram handen i sista sekund. Min hand började bli röd men jag tog ägget och cyklade hem, han skrek efter mig men jag cyklade hem och var ledsen ifall jag hade gjort fel. Men nu har jag ägget under en varm lampa och med en skål vatten bredvid och en fuktmätare. Jag har läst att den ska ha 38 grader men det känns lite väl varmt. Så jag har den lite under. Men nu undrar jag vad jag ska göra. Jag vet att jag gjorde fel men ändå? Gjort är gjort. Vad ska jag tänka på? Vad händer om det kläcks? Vad ska jag ge den för mat?

Skriv inget elakt nu, jag orkar inte med mer. Det är tillräckligt med att jag inte vågar gå till tennisen för att han va så arg. Jag vill så gärna att den ska överleva även fast jag vet att det är liten chans. Jag är elva år.

Anmäl
2017-05-16 21:20 #1 av: Linnea4488

Snälla! Hjälp mig!? Har ingen äggkläckningsmaskin! Men har köpt en men den kommer om 2 och en halv vecka!! Önska någon hade inärheten av där jag bor en jag kan låna!!

Anmäl
2017-05-17 13:30 #2 av: Stockholmare

Ägget har nog inte klarat sig, även om det hade gjort det så måste du ha tillstånd att föda upp en vild fågel.

Att bli trevligt bemött är viktigt.

Anmäl
2017-05-17 21:37 #3 av: Linnea4488

Jag har lyst ägget och det lever. Och det verkar som om jag inte behöver söka tillstånd där jag bor men ska kolla lite närmare.

Anmäl
2017-05-24 21:56 #4 av: Linnea4488

Snälla hjälp!

Anmäl
2017-06-27 19:14 #5 av: DogeLove

Hur har det gått klara sig fiskmåsägget? :)

----------------------------- 🐶🦁🐨🐰🐱🐭🐻🐷
Anmäl

Bli medlem på iFokus

För att kunna delta i diskussionen måste du bli medlem på iFokus. Det går snabbt, enkelt, och kostar ingenting. Medlemskapet ger dig tillgång till över 300 sajter.