14. Övrigt

Missan's Djurhjälp

2015-10-25 02:51 #0 av: MissanTissan

Hej! Jag startade för lite mindre en ett år sedan ett omplaceringshem, som jag direkt fick lägga på is p.g.a flytt, men sedan två-tre månader tillbaka när flytten var klar och burarna var uppe och redo för att flyttas in i startade vi igen.

Mitt mål är simpelt, att rädda så många djur som jag kan och se till att dom kommer till kärleksfulla hem och aldrig kommer behöva bli omplacerade/bortglömda m.m.

Just nu driver vi på mitt sparkonto, som egentligen var till för att flytta utomlands.
Men hoppas på att så snart som möjligt få in donationer och fler adoptörer som kan hjälpa oss driva på.

Vi tar emot dom vanligaste smådjuren, bland annat: Kaniner, Marsvin, Möss, hamstrar, gerbiler och även fiskar! :)

Då vi inte har någon kunskap om fåglar, chinchillor, degus, reptiler eller katter.
Däremot brukar jag kunna hitta något annat alternativ åt dom andra djuren.

Just nu har vi många djur som söker hem, bland annat 3 kaniner där en av dom är gravida, så hon kommer stanna tills ungarna är redo att flytta. Sen har vi två små marsvin som söker hem och tillsist fyra möss, där två definitivt är gravida, men vi är osäkra om dom andra två också är det, därför kommer dom stanna ett tag.

Hälsningar, Missan och djuren! Hjärta

Sajtvärd för Border Collie iFokus

Anmäl
2015-10-25 03:04 #1 av: MissanTissan

Jag är väldigt aktiv med att leta nya hem, men ser verkligen till att djuren som kommer till mig trivs, får den motion och kärlek hen behöver.

Såhär ser våra typiska marsvins och kaninburar ut:

Burarna är 1mx2m, men alla djuren får komma ut 2-3 timmar per dag och springa i både sovrummet och djurrummet. Kaniner turas om att vara ute och får vara ute mesta delen av dygnet. (Har endast till gång till två kaninrum, så jag kör med två burar i varje rum. Ena kaninen får vara ute på natten och den andra på dagen. Sen byter jag självklart ganska ofta så dom inte bara ska vara på nätterna eller dagarna. :)

Just nu ska jag bygga två "box-hagar" hos mina föräldrar som bor väldigt nära och är snälla nog att ställa upp på att vara jourhem när jag har fullt. Sen har jag nära väninnor som även ibland agerar jourhem. :)

Hälsningar, Missan och djuren! Hjärta

Sajtvärd för Border Collie iFokus

Anmäl

Bli medlem på iFokus

För att kunna delta i diskussionen måste du bli medlem på iFokus. Det går snabbt, enkelt, och kostar ingenting. Medlemskapet ger dig tillgång till över 300 sajter.