Annons:
Etikett14-övrigt
Läst 1295 ggr
Gambino19
2015-05-06 20:34

blir så jävla arg!

Jag blir så jävla lack på hur sminkföretag testar sitt smink på djur! T.ex. Mac, de testar på djur. Det är förfan sjukt!  Det är människor som tänker såhär "äsch det gör väl inget om ett djur dör, vi får ju pengar".  GRRRRR…  Hur HUR HUR! ett djur är väl lika mycket värt som en människa, blir påriktigt gråtfärdig. hur många tycker som jag? skriv gärna en egen åsikt:(

Annons:
ChristineL
2015-05-06 20:37
#1

Inom EU är det inte tillåtet att testa makeup och hygienprodukter på djur. Däremot får produkterna innehålla ämnen som är testade på djur, och ja, det är helt sjukt!

I Kina är det lag på att produkter ska djurtestas.

[LoveUnite]1
2015-05-06 20:41
#2

Jag tycker som du.

Men tyvärr finns det fortfarande människor som ser djur som objekt och endast till för att tillfredsställa en människas behov att kontrollera någon eller se ner på någon.

Men förhoppningsvis med alla nya generationer människor som kommer in till världen ser verkligheten och de med det gamla tankesättet ja de blir ju någon gång gamla o dör… 🤫

Nelley
2015-05-06 20:48
#3

Ts gå till vegan iFokus, där finns det många som delar din åsikt. 👍👍👍👍:-) #1 De ändrade väl den lagen juni 2014? :)

Mari
2015-05-12 14:05
#4

Därför är det väldigt viktigt att man kollar upp de produkter man köper så de inte är testade på djur

Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se

elina.k
2015-07-07 08:48
#5

Det är hemskt! Dör hellre!

1800 talet  gav rättigheter åt slavar.

1900 talet gav rättigheter till kvinnor.

Jag hoppas jag kan skriva att 2000 talet gav rättigheter till djur. 

fuzzie
2015-07-07 09:32
#6

#1 & #3 Det var den 11 mars 2013 som lagen ändrades men det är helt rätt att man i Europa inte får testa smink och hygienprodukter på djur. Men det som är problemet är att Kina har en lag på att allt smink som köps in av dem ska djurtestas. 😕

Detta innebär ju alltså att företag som tex. Loreal, Isadora och Mac inte är så djurvänliga i och med att de säljer sina produkter till Kina trots att man inte testar på djur i Europa längre. Dessutom så äger Loreal en hel del mindre företag som också har börjat testa på djur (i Kina då), så det kan ju vara värt att kolla upp.🙂

Mvh Anna 
fuzzieshamsteruppfödning
Föder upp vintervita dvärgar ^^

Annons:
Upp till toppen
Annons: