02. Omplaceringshem omplacerar

Kolla upp omplacerings-hemmen noga!

2015-03-30 00:42 #0 av: Candela

Det är beundransvärt när människor ställer upp som hem åt djur som ingen vill ha, men var noga med att kolla upp var djuren hamnar!

Blev lite ledsen häromdagen när jag var hemma hos bonusdotterns mamma, som typ tar emot ALLA djur som behöver hjälp, men som inte tycks veta hur djuren skall tas omhand. Bland annat hade de två gerbiler i en pytteliten gallerbur, med enbart en matskål och vattenflaska som inredning.

De har även en chinchilla som bor i badrummet, och marsvin som inte får chans att gå fritt eftersom de har katter och hund i ett hus med öppen planlösning.

I vissa fall funderar man på om det inte är bättre för djuren att avlivas.. 

Anmäl
2015-03-30 17:38 #1 av: Mari

Låter inte bra, du kanske kan hjälpa dem till att djuren får bättre miljöer genom att informera? De kanske helt enkelt inte alls vet om hur djuren ska ha det? 

Anmäl
2015-07-06 14:08 #2 av: elina.k

Att dö vill ingen så avlivnng är inget aternativ. De kmmer ju få det bra

Anmäl
2015-07-06 15:22 #3 av: lollynonna

#2 De kommer inte alltid att få det bra? I vissa fall är det bättre att avliva. Nu säger jag inte att hen borde avliva.

// Linah 

Medarbetare på djurannonser och gerbiler iFokus!
SolGerbilsidanSol

Anmäl
2015-10-25 02:40 #4 av: MissanTissan

Det är alltid tråkigt när sådant händer.. Jag driver själv ett omplaceringshem och är väldigt aktiv med att leta nya hem, men ser verkligen till att djuren som kommer till mig trivs, får den motion och kärlek hen behöver.

Såhär ser våra typiska marsvins och kaninburar ut:

Burarna är 1mx2m, men alla djuren får komma ut 2-3 timmar per dag och springa i både sovrummet och djurrummet. Kaniner turas om att vara ute och får vara ute mesta delen av dygnet. (Har endast till gång till två kaninrum, så jag kör med två burar i varje rum. Ena kaninen får vara ute på natten och den andra på dagen. Sen byter jag självklart ganska ofta så dom inte bara ska vara på nätterna eller dagarna. :)

Just nu ska jag bygga två "box-hagar" hos mina föräldrar som bor väldigt nära och är snälla nog att ställa upp på att vara jourhem när jag har fullt. Sen har jag nära väninnor som även ibland agerar jourhem. :)

Hälsningar, Missan och djuren! Hjärta

Sajtvärd för Border Collie iFokus

Anmäl
2017-01-02 18:03 #5 av: vallhund

#2 Hur vet du det?

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Kennel o Psykologi.

Anmäl
2017-01-22 23:27 #6 av: landsbygdsbo

Den som tar över ägaransvaret för ett djur ÄR SKYLDIG att hålla djuret under rätt förhållande. Det hjälper inte med att hävda att de får det bra så småningom.

Anmäl
2017-02-01 16:39 #7 av: Agafia

Ring Djurskyddet om ni ser att djur far illa !

Anmäl
2017-02-03 16:24 #8 av: Mari

#7 Det är Länsstyrelsen i DITT län man ringer, inte Djurskyddet som det var tidigare för flera år sedan Ler

Anmäl
2017-02-03 17:14 #9 av: Agafia

Ok 😉

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.