06. Djurskyddsfrågor

Kattnät till salu!

2011-03-25 17:31 #0 av: Alexej

Sedan den 1 maj 2008 är det lag på att ha skyddsnät på sin balkong om man har katt och bor 5 m ovanför marken.

Vi på Evas katthem.se har kommit över ett större parti kattnät som vi säljer nu.

Nätet är ljusgrönt, av nylon och mycket hållbart. Bredd 6-7m.

Nätet är perfekt för kattägare som vill skydda sin katt och förhindra att katten faller ner samtidigt som man vill kunna ha balkongdörren öppen.
Kattförsäkringen gäller inte heller vid fallskador om du inte har ett skyddsnät.

Nätet fungerar även väldigt bra att bygga kattgård av i trädgården. Det smälter pga sin gröna färg fint in och syns nästan inte alls.
Eller varför inte använder nätet i trädgården för jordgubbslandet eller barnens sandlåda?

Vi säljer nätet för 60 kr/löpmeter.
Frakten tillkommer.

Köp din katt genom http://www.evaskatthem.se/
Vi finns också på Facebook: Skaras hemlösa katter 

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

Anmäl
2011-03-25 23:08 #1 av: Mari

Detta är jättebra pris och erbjudande, dock har jag ingen katt nu men balkong, så jag funderar på att slå till för kanske blir det någon jourkatt nu när våren kommer.

Har ni mycket kvar? Tänker på om man vågar vänta nån vecka innan/om man beställer?

Anmäl
2011-03-26 06:51 #2 av: Alexej

Ja, vi har en del kvar. sedan kan vi beställa mer men då är det mörkgrönt nät. Det ljusgröna fanns inte mer.

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

Anmäl
2011-03-28 04:01 #3 av: [Sephrenia]

Ska bara mäta balkongen så hör jag av mig, första sommarn för katten med balkong.

Anmäl
2011-04-07 08:16 #4 av: wolfgrin

Finns det kvar?

Anmäl
2011-04-07 08:23 #5 av: Alexej

Ja, vi har mycket kvar. Men vi höjde priset till 80 kr/löpmeter för det är mycket arbete med alla beställningar och det blev inget över. Men nätet är ju 7 m bred så det blir billigt ändå.

Beställningar kan göras genom Landfreak59@hotmail.com

Har en bild av en färdig balkong.

Anmäl
2011-04-07 12:26 #6 av: [Sephrenia]

En fråga som inte hör till just detta aktuella nät för jag har fortfarande planer på att beställa men det jag undrar är hur får man fast det i ett balkong tak? Duschstångs metoden?

Anmäl
2011-04-07 13:13 #7 av: Alexej

#6 Ja, antingen nåt rör, stav eller tråd. Finns ju också kraftig ståltråd eller armeringsjärn. Men det bästa är alltid att fixa en ram av virke.

Anmäl
2011-04-07 16:10 #8 av: [Sephrenia]

#7 tack snälla för tipsen, att jag inte ens tänkt på ram av trä.. korkat av mig ^^

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.