Annons:
Etikett14-övrigt
Läst 1450 ggr
Nali
2011-03-20 15:02

ang. studier

Hej!

Mitt största intresse just nu och har nästan alltid vart är djur. Ju äldre jag blir desto mer intresse finns det för djur och jag har alltid velat leva i ett engelsktalande land. Så jag skulle vilja bli en djurpolis i england (animal com in the UK). Jag har läst och det verkar gälla samma regler för US och UK inom detta. Jag måste studera husdjursvetenskap, ev. andra ämnen för att fortsätta på högskola/universitet. Men det står även att det vore bra att ha varit volontär på kvinnojouren eller på ett djurhem. Nu är det så att jag nog skulle vilja välja djurhem och vara volontär där men här i södermanland finns det bara katthem ev. något smådjur där och samma sak gäller i örebro och östergötland.

Jag undrar nu, vet någon av er något djurhem i södermanland/östergötland/örebro som har blandade djurarter eller är det bara enbart katter? har någon här jobbar på ett djurhem? får man välja om man vill jobba med katter i karantän eller med katter som bara behöver ett hem? måste man jobba med båda?

vet någon om man faktiskt kan gå gymnasiet i sverige och sedan flytta till UK och fortsätta studera där?

Är det någon som vet mer om djurpolisen i england? någon som vet om dom har en internetsida? (jag kunde inte hitta den)

Annons:
Maggie89
2011-03-20 19:01
#1

ja du kan soka till universitet i storbrittanien efter gymnasium har! www.ucas.co.uk. ar deras motsvarande till studera.nu

gjorde tvart om :) gick gymnasiet dar och gar universitet har! Storbrittanien ar helt underbart.. men sok till Skottland och inte england! I skottland behover du inte betala for hogre studier men i England kostar det flera tusen med de nya bestammelserna. nagra bra universitet ar Robert Gordon university, aberdeen university och edinburgh university. Men finns aven flera stycken till att valja mellan.

Lycka till!Glad

Nali
2011-03-20 19:18
#2

#2 jasså tackar :D jo saken är den ju att jag vill utbilda mig till djurpolis så måste hitta ett unversitet som undervisar inom det området. Tack för det bra svaret Skrattande

Upp till toppen
Annons: