Annons:
Etikett14-övrigt
Läst 877 ggr
Dama
2008-12-16 08:14

Död hund vad är den värd?

Död hund, inget värde?

Ockelbo: Snart har det gått ett år sedan den döda vinthunden hittades i Ockelbo. Men polisen har ännu inte bestämt om man ska väcka åtal för djurplågeri. Anledningen: ingen har tid att ta hand om utredningen. - Det ligger i balans nu, ingen jobbar med det, säger Kenneth Andersson på Gävlepolisen.

Bara den där texten gör mig arg ledsen och förtvivlad vill jag lova, denna hund, är mamma till min älskade vovve jag har på foder. Enligt "ägaren" var hon lika underbart snäll och genomgó som min älskade pälsboll här.

Lucy som hon hette var en jätte bra hund både i psyket och på banan. Hon kom väldigt långt den tiden hon fick vara med. Många människor vart berörda över att hon gått bort, men tyvärr talade inte hon som hade Lucy sanning.
Lucy hittades i skogen fast bunden till ett träd. DÖD!

Jag skriver detta inlägg då jag vädjar om att ni ska gå in på arbetarbladets hemsida och skriva en kommentar.

Här är texten på arbetarbladets hemsida.

Jag har personligen startat en insamlingstråd för att sedan ge till polisen där det även kommer att finnas lite om deras kassa arbete. Ni kommer självklart bli informerade om vad som händer och vad vi får veta.
Jag tycker detta är väldigt viktigt för oss människor så att inte fler djur blir utsatta, eller iallafall, att denna hemska människa får det straff hon ska ha.
Det är helt sjukt att hon fortfarande går p fri fot.
Samt får ha DJUR över huvetaget.

Då jag inte riktigt vet vad jag ska skriva om händelsen, så länkar jag till 2 stycken som kände Lucy väldigt väl.
Samt den riktiga ägaren till henne. Som jag även känner personligen.

Första bloggen..

Andra bloggen..

Snälla skriv under namninsamlingen.
Vi får inte tillåta sånt här.

Namninsamlingen.

Ursäkta om inlägget vart lite snurrigt.

Hoppas erat namn kommer med, så denna kvinna blir straffad.
Död hund, inget värde?

Kopierat från Hundars forum med tillstånd för det

Annons:
Dama
2008-12-16 08:18
Dama
2008-12-16 08:22
#2

Till ovanstående text

Blogg om hunden

http://konichiwas.blogspot.com/2008/12/vdjan.html

Andra bloggen..

Namninsamling

Namninsamlingen.

Falurven
2008-12-17 01:14
#4

Läste igenom allt >< Fan vad vidrigt gjort säger jag bara :/ Sen tycker jag dom borde avsluta det där fallet någon gång och ge den där hemska kvinnan nått straff :O Det var hur länge som helst sen nu ju :S

Mvh Nathalie

LiindaH
2008-12-17 01:53
#5

Vi är en hel del som jobbar med att få kvinnan fälld kan jag tala om.
Jag sitter och väntar på att tidningen ska lägga ut en liten artikel eller något om namninsamlingen. Dom ringde mig imorse och fråga lite frågor.

// Liinda

Upp till toppen
Annons: