Annons:
Etikett14-övrigt
Läst 1166 ggr
Mirzadancing
2008-12-20 22:58

Villken Djuraffär*

Heei jag undrar  villken djuraffär du köper ditt foder (DJUR)

Rösta. Och . skriv villket du tog.

Annons:
Mirzadancing
2008-12-20 22:59
#1

Köper det mest på en mataffär :)

catfoot
2008-12-20 23:06
#2

Köper på bägge ställerna..Torrfoder i säck hos Djuraffär, blöt foder på vanlig mataffär..

Ditt hem är där din katt är.Kyss

OT/Snyggt ....

ParaKiss
2008-12-20 23:41
#3

Köper lite utav min pappa som har djuraffär. speciellt när det är lite penga kris. ^^ Annars åker jag på granngården om jag får skjuts. Eller så går jag in till stan o köper på Lyan det som pappa inte har (han säljer inte kattmat, katt tbh, hund mat o sånt ^^) Så då får man gå till nästa djuraffär :P.

Blötmat, grönsaker o sånt så blir det mataffären =)

NinniH
2008-12-20 23:55
#4

Köper på Granngården och djuraffären.


Zvintos
Uppfödning av Dvärgvädur Rex med stamtavla

Rafflan
2008-12-21 00:10
#5

Tog: Köper det på en Livsmedel. (MATAFFÄR) - men köper igentligen på granngården XD

gulzebra
2008-12-21 12:09
#6

Det är olika beroende på djuret och vad som ska tillsättas i maten.
Det mesta köps dock på Ica :)

"Thinking outside the box is for smart people. The box is for you" DeviantArt | Instagram

Annons:
AnneN
2008-12-21 13:06
#7

Röstade att jag köper på djuraffär eftersom det var det alternativ som låg närmast sanningen. Hund- och kattmaten beställer jag från www.foderbilen.se men råttornas mat gör jag själv.

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Lenore
2008-12-21 16:40
#8

Röstade på djuraffär men jag beställer det över internet.

LiveLoveLaugh
2008-12-21 17:30
#9

hur gör man eget foder till hundar? Eller gäller det andra djur?

Anders 50
2008-12-21 17:32
#10

Inget alternativ passade. Klickade på eget foder, låg närmast.

Köper maten på Granngården.

// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!

AnneN
2008-12-21 20:28
#11

#9 eget foder till hundar kan man absolut göra, man kan göra färskfoder, BARF, lagad mat (finns till och med kokböcker för det)

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Creation
2008-12-21 23:54
#12

Granngården och Zookompaniet, en djuraffär som verkar ganska bra. :)

/Louise - Medarbetare på marsvin.ifokus.

Emelie-E
2008-12-22 00:36
#13

Det beror på.. Vi köpte ofta kattmaten på huveröds, men också ibland i vanlig mataffär då den andra maten tagit slut och man inte hinner åka och köpa ny mat.
Till kaninerna köper jag maten från en hästaffär:P

Annons:
marsv1n
2008-12-22 16:50
#14

Till marsvinen köper jag på granngården och till katterna köper jag hos veterinären. Så jag tog djuraffär.

Emma-lundqv
2008-12-22 19:40
#15

Jag köper på Granngården (:


Mari
2008-12-23 01:10
#16

Jag tycker att du borde ha ett till alternativ i stil med "jag köper fodret någon annanstans" För jag köper just mitt foder någon annantans :)

Köper först basfodret på granngården och det jag blandar ut med köper jag av veterinärer nere på strömsholms djursjukhus och en kompis fraktar det hit när hon kommer förbi dock vet jag ej hur det blir i framtiden då hon ska byta arbetsplats.

Det är marsvin jag har och maten är oxbow och det andra är lottie som jag köper på grangården.

sen köper jag ju grönfoder i mataffärer eller odlar själv

Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se

zickan
2008-12-23 02:12
#17

Lite oklara svar ;-). Vad gör man om man har sjukt mycket djur och alla har olika? :-P

Jag gör mitt eget foder så mycket jag kan ifrån saker jag köper i mataffären. Men plockar även väldigt mycket ute som jag torkar eller fryser.

Kaninen som jag inte kan göra egna pellets till. Där köper jag lösvikt/påse på den zoo affär som har mitt pellets inne. Ibland även granngården. Höet är mest köpt ifrån någon grann gård som slagit själva eller köper jag en bal på stallet bredvid om jag inte köper på granngården.

Jourkatten får zoo mat, royal cane. Lika så hunden.
Illrarna får mestadels kött som jag oftast slaktar själv. Köper även in slakt rester och kyckling, möss ect på reptil mässorna.
De får även ferret complete illerpellets som är köpt på zoo. Men det är mest bara en av dom som ännu gillar torrfoder.

Igelkottarna får zoo köpt royal cane light/sensible. Samt pinkis köttfers, mask etc

Har snart zebrafinkar igen. Där blir det fink blandning på zoo, frukt samt tillskott.

Jordekorrarna får utöver det jag blandar själv. Hela nötter i alla former. hundkex, div fågelblandningar.

Utöver detta så får råttornas mestadels vanlig mat och alla andra som kan får vanlig mat, grönsaker, frukt etc.

/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.

Anett Lindbom
2008-12-23 12:43
#18

Hundmat & kattsand köper jag ifrån Olivers petfood,

Kattmat köper jag för det mesta på ICA, lillkatten kan inte äta vad som helst och han mår bäst på Friskies kyckling, och så får dom mjau blötfoder ibland.

Till smådjuren och fåglarna handlar jag också på ICA, det mesta av det i alla fall, Det finns rätt så mycket ändå på ICA som man kan köpa och blanda ut själv till smågnagarna..

Ibland handlar jag på Lyan men dom har inte alltid så mycket att välja på och sedan är det lite för dyrt där tycker jag.

Sedan har vi två zooaffärer här i stan som jag inte handlar hos, den ena har vi gjort oss mer eller mindre osams med och den andra handlar jag inte hos pga personliga orsaker.

OzzyochJag
2008-12-23 22:39
#19

Jag köper all djurmat på våran lokala zoobutik.
Utom till hästen då…

MammaMonica
2008-12-25 18:00
#20

Jag köper i vår djuraffär, Färskfoder Nordic

Annons:
Achatina
2008-12-26 07:02
#21

Gör eget antar jag.. Iaf till hamstrarna, för de får müssli köpt i mataffär ihop med fröer från djuraffär. Marsvinen får pellets från lantmännen eller vad det heter, hundarna och katterna får djuraffärsfoder, snäckorna äter vad man ger dem sallad och sånt tjaffs..

Druke
2008-12-26 20:58
#22

Det beror ju helt på vad för sorts foder… Alltså, vem som ska äta det. Hundens köper jag från en djuraffär, till mössen blandar jag eget.

Muszimba
2009-01-08 11:14
#23

röstade på Gör mitt foder själv. Det ligger närmast mitt alternativ.

Köper mitt foder via tillverkare/grossist och sedan blandar jag den mängd jag behöver ha av de olika delarna till mina möss.

FunkyShrimp
2009-01-08 21:01
#24

Valde mataffär, men köper ju också på djuraffär.
Lite svårt att sätta eftersom man har från flera.

Har igelkott så behöver från bägge :) Köttprodukter, ägg och ev grönsaker från mataffären och larver, pinkies och torrfoder från djuraffären.

Mirzadancing
2009-01-08 23:07
#25

Alla har ju sin tillverk;)

Paulines
2009-01-19 17:35
#26

Köper torrfoder i säck i djuraffär och pellets till smådjuren. Köper pedigree i mataffär =)

Kristall
2009-03-13 12:00
#27

Olika. Kattmaten köper vi i mataffären just nu och kaninernas pellets köper jag i en typ byggaffär (kmr ej ihåg namnet för det :P) där de har hästfoder.

Med vänliga hälsningar, Sanna Johansson

Besök gärna min blogg :)

Annons:
SaraC
2009-03-13 12:05
#28

Djuraffär, eftersom jag köper foder som inte finns i livsmedelsbutiker.

Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar

spiritedaway
2009-03-14 15:18
#29

Röstade på djuraffär. Köper kattmaten på djuraffär för det mesta, men kan nog bli att köpa på djursjukhuset nån gång också.
Kaninmaten köper jag på Granngården. Och snäckornas mat är från livsmedelsaffär :P + att jag brukar göra "gröt" av hampfrön åt dom.
Skulle ha funnits ett till alternativ :P

Upp till toppen
Annons: