Annons:
Etikett14-övrigt
Läst 2742 ggr
ParaKiss
2009-02-02 21:04

Djur i kris

tänkte att jag skulle starta den hära tråden med. Samma sak som med snökris. Men här kan man tipsa om lite alla möjliga sätt som hjälper djur i nöd som kan hände med naturen, vädret osv.

Så som,

Värme: För hög värme, risk för värmeslag och sånt. Om ex din lgh blir överhettad och du har en massa djur där. Vad skulle du göra? Eller om det bara är en varm dag och det är bara mera vamt än vanligt. Vad gör du för att svalka ner de olika djuren som finns?

Eld: om det börjar brinna. hur/vad gör du när ditt hem börjar brinna och du har en massa djur som du vill rädda? Nu utgår jag ifrån mitt hem o sånt, ex om man har 3 katter, 5 marsvin, 1 igelkott, 1 hamster och småkryp (kanske inte dem viktigaste? :/ - småkrypen skulle jag nog släppa lös för de har nog kanske lättast för att rädda sig själva på det viset ^^). Man bor på tredjevåningen. Med liten innätat balkong. Och det börjar brinna. Vad skulle du ha gjort? eller vad skulle du ha gjort i ditt hem för att hjälpa djuren så gott det går? Kanske du har förberett utefall det skulle ske?

Översvämning/tsunami: Kollade igår på dokumentären på tv4fakta om tsunamin. Vad skulle du göra om en tsunamin kom (om man nu skulle hinna o göra något?). Eller om det blev svår översvämmning ganska snabbt? *tack o lov för tredje våningen för såna stunder*

Kom gärna med förslag på olika lösningar för olika kris situationer och nödfall osv. som kan rädda djur

Ha lite fantasi =) Bra o ha lite i bakfickan kanske ^^ *tänker för mkt* jag vet. Men jag tycker det känns skönt o bra att ha lite i bak fickan om en nödfall skulle dyka upp. visst alla nödfall ser olika ut, och kan gå olika snabbt mot "slutet". Men i allafall. =)

Annons:
Alexej
2009-02-02 22:54
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Ett bra sätt är att köpa ett eller flera katt-/hundkort från KKS. Bra att ha i plånboken. Sedan finns det laminerade skyltar för dörren med texten: Vid fara rädda oss. Vill ni ha speciella kontakta Puma77 kanske hon kan tillverka egna.

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

Alexej
2009-02-02 22:56
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

Exempel på dörrskylt:

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

ParaKiss
2009-02-02 23:10
#3

 hmm undra om man ska sätta upp en lapp på vilka djur man har vid dörren. så folk vet om dom behöver komma in o rädda djur? :P Så att dom får med sig alla?

Alexej
2009-02-02 23:23
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#4

Kolla med Puma:)

Såg att det också finns ett djurägarkort. Plånboken är ju den som tex räddningstjänsten kollar när man är inblandad i en olyka.

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

ParaKiss
2009-02-02 23:33
#5

Mjo, men jag har tyvärr inte råd o köpa nu ändå =) men skoj o ha i framtiden när man har råd o köpa ^^

Upp till toppen
Annons: