Annons:
Etikett14-övrigt
Läst 1156 ggr
piaca
1/28/09, 9:20 PM

Feedback om Råtthjälpen

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej.

Jag kommer evt att ta över ordförande platsen i Råtthjälpen & är aktiv just nu som kontaktperson & jourhem i V.Götaland.

Jag skulle vilja veta lite mera vad ni tycker om Råtthjälpen allt dåligt & bra. Jag vill se vad vi kan göra för att göra Råtthjälpen bättre inför nästa årsmöte. Vill veta vad för negativa svar ni fått, dålig erfarenhet med råttor adopterade som visade vara på ett annat sätt än jourhemmet sa, bemötandet, allt bra oh dåligt osv..

Ni kan maila mig på pia.carlsson@ratthjalpen.se

Tycker det är tråkigt att höra alla dessa negativa erfarenheter om Råtthjälpen som man får höra lite här och där ibland.

Tyvärr är vi bara ett fåtal engagerade inom RH som ideelt gör vad vi kan för råttorna. Många råttor står på kö och ibland får vi helt enkelt prioritera de mest akuta fallen. Många gånger har personerna som skickar in råttor i kölistan hos oss inte ens försökt hitta ett hem på egen hand. Man måste komma ihåg att RH ska vara en sista utväg. Hade vi kunnat hade vi gärna hjälpt alla råttor men det är tyvärr inte möjligt..

Tack på förhand för svar! Cool

Annons:
zickan
1/29/09, 12:28 AM
#1

Något jag reagerar på är att hemsidan updateras väldigt sällan.  Många verkar ha svårt att få kontakt och när de väl fått kontakt så kan svar dröja väldigt länge.
Men själv har jag bara goda erfarenheter av råtthjälpen.

/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.

piaca
1/30/09, 8:31 PM
#2

Att hemsidan uppdateras i helhet sällan är att personen som har huvudansvaret för den är utomlands i jobb.. Men när det kommer nya råttor inte uppdateras den. Finns många råttor inom Råtthjälpen som håller på att värderas som alltså inte ännu är klara för omplacering…

Sedan att svar kan dröja kan bero på många saker, Dels är vi en ideel förening och man hinner inte alltid med. Alla län har ingen kontaktperson och en annan är just nu mammaledig (står tom på sidan) Så tyvärr kan det dröja.. Obestämd

ParaKiss
1/30/09, 9:00 PM
#3

Vet itne hur det är nu. Men förut tycker jag att det inte var så trevlig bemötande. ^^

piaca
1/30/09, 9:29 PM
#4

Nått spec som var dåligt? Du kan skicka mail om du inte vill skriva här..

Molle08
1/31/09, 3:03 PM
#5

Jag tycker att det är dåligt.. Jag har skickat en anmälan om en råtta som inte fungerar här hos mig men inte haft fått svar från råtthjälpen på flera veckor fast det är akut.

piaca
2/1/09, 1:53 AM
#6

molle08: vart finns du? vad är det för en råtta? Har du prövat på andra ställen först med omplacering? Ska se vad jag kan göra..

Annons:
zickan
2/1/09, 3:09 AM
#7

råttan sitter just nu hemma hos mig. han är jätte go men bitit sin bur kamrat i ryggen en gång. Sedan dess har jag inte vågat testa med äldre hanar då jag inte har råd att betala en veterinär kostnad i onödan.
Han funkar med yngre alldeles utmärkt, även hanar. 
Just nu går han tillsammans med en steril 2årig tant. Han verkar inte direkt gilla sällskapet och sover för sig själv. Men han bråkar inte.

/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.

piaca
2/3/09, 1:21 AM
#8

#7 Vart i sverige finns han?

piaca
2/28/09, 12:41 AM
#9

*putt*

[Liinda]
3/3/09, 11:25 PM
#10

Det enda dåliga jag tycker är att man måste betala pengar för att vara jourhem alltså betala för att vara medlem. Jag tycker liksom att man redan gör mycket genoom att ställa upp med tid, pengar och plats för råttorna man har som jourhem. Hade det inte kostat hade jag varit jourhem .

piaca
3/3/09, 11:32 PM
#11

Vi ansåg att det inte var en större summa 75 kr/året samt att dessa pengar går till den gemensamma kassan som används vid ex veterinär vård av större sort ex operationer osv…

piaca
3/13/09, 1:03 AM
#12

En vecka kvar till årsmötet…Cool

*putt*

Bim
11/6/09, 5:55 PM
#13

#10 jag tycket det är bra att man måste betala för att vara med, penagrna går u till råttorna :)

Annons:
zickan
11/7/09, 12:55 AM
#14

#10 ser det på både hållen. Negativt att jourhem som tar in råttor behöver betala medlems avgift. de lägger ju ändå ut stora summor på att hjälpa råttorna. men å andra sidan så behövs varje slant. 75:- är en strunt summa att betala varje år. och varenda öre går till råttorna. så egentligen är det inget att tjaffsa om.

/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.

Bim
11/7/09, 9:08 PM
#15

Zickan, jag är medlem i råtthjälpen ju, men min mamma tror inte att hela slanten går till råttorna, hon tycker att det måste gå till något annat också :P Men jag tror er! Men visst går allt till råttorna?

zickan
11/7/09, 10:12 PM
#16

Svarade Liinda ju Bim ;-)..

Visst går pengarna till annat med. Hemsidan hos one.com lär ju ligga på ca 100:- om året?. för mig de är snor billiga. Sedan kostar alla papper som dras upp för att sprida ut råtthjälpens existens. Veterinär kostnader. Monter på ev mässa.

Råtthjälpen är en laglig förening med stadgar. Det ska gå att be om ett protokoll ifrån nyaste mötet. Där ska alla utgifter stå med. då har man det svart på vitt vart alla pengar gått ;-)

/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.

zickan
11/7/09, 10:12 PM
#17

Svarade Liinda ju Bim ;-)..

Visst går pengarna till annat med. Hemsidan hos one.com lär ju ligga på ca 100:- om året?. för mig de är snor billiga. Sedan kostar alla papper som dras upp för att sprida ut råtthjälpens existens. Veterinär kostnader. Monter på ev mässa.

Råtthjälpen är en laglig förening med stadgar. Det ska gå att be om ett protokoll ifrån nyaste mötet. Där ska alla utgifter stå med. då har man det svart på vitt vart alla pengar gått ;-)

/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.

zickan
11/7/09, 10:14 PM
#18

Jag sitter själv med ett protkoll för granskning just nu då jag är med i en annan förening. Ska gå igenom siffrorna, innehållet, ev tillägga nått som missats eller ska upp på nästa möte.
Men allt som rör en förening ska tas upp på årsmöten. Sedan ska det förutom minst ett årsmöte ske.. om jag mins rätt 3 möten med de som sitter i styrelsen. Dock brukar alla få närvara vid alla möten om man vill.

/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.

Upp till toppen
Annons: