Annons:
Etikett14-övrigt
Läst 988 ggr
ParaKiss
2009-03-27 18:01

Utomlands 2010?

Idag på skolan fick jag nys om att jag kunde åka utomlands 2010. Har ännu inte kommit så mycket information om det ännu. Jag går på komvux vård och kan då någon gång eventuellt, förhoppningsvis få åka utomlands och praktisera, 1-3 veckor, verkar det som. och jag bill då praktisera helt. Och skrivit upp mig som intresserad allafall.

Men tips på hur jag kan göra med djuren? Tänker inte sälja djuren, kan inte ta med dom… Fixa djurvakt är ju ända lösningen då på något vis. Om inte bror min eller någon kanske vill bo i min lgh undertiden och sköta om djuren.

Vill gärna få lite tips… Har inte varit så länge borta ifrån djuren nämligen. =)

Tror ni att uppfödarna vill ta hand om djuret deras som kommer därifrån under tiden? Är förstås något man får diskutera med dem om förstås…

Man är lite förvirrad. Även om jag fick nys om detta idag så är det lika bra o kolla runt och fundera lite om och med djuren. Så att man inte går ut i sista minuten o letar efter djurvakt o sånt.

Annons:
urfaren
2009-03-28 00:17
#1

vad har du för djur och var bor du?

Lina - Medarbetare på Cocker spaniel i fokus

Mari
2009-03-28 15:19
#2

Jag var i 2 veckor till Italien genom skolan, min mamma och pappa tog hand om hästen jag hade + mina djur. Det kanske dina föräldrar kan göra med? Eller någon i släkten så du vet vem som sköter dem?

Annars är ju uppfödarna ett alternativ, du kan ju alltid höra efter :)
Eller annonsera om djurvakt? Jag vet ju att vissa djurhem tar ju emot djur om de har plats så man kan sjölv åka på semester, Hoppet i Söderhamn gör det :) Står priser på deras hemsida.

Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se

Caspia
2009-04-02 16:39
#3

Jag var sju månader utomlands förra året, också pga studier. Min mamma sa Låter du bli att åka på grund av ett marsvin så förlåter jag dig aldrig! och de tre marsvinen fick bo i hennes kök. När ett av dem dog blev hon rätt stirrig (mamma alltså, inte marsvinet, hon var ju död) och marsvinen flyttade hem till min pappa istället (de är skilda). Jag har jättetur som har så snälla föräldrar, de ställde upp i sju månader och därför tror jag absolut inte att det skulle vara något problem för dig att hitta djurvakt i 1-3 veckor. Det löser sig alltid! Du kommer aldrig att glömma tiden utomlands, vare sig det blir en bra eller en dålig upplevelse. Det tror jag att din omgivning förstår och du kan pussla ihop så att flera hjälper dig och det därför inte blir så tungt för var och en.

Finns det absolut ingen i bekantskapskretsen kan du annonsera i lokaltidningen och skriva ett noggrant kontrakt med den du "anställer".

Lycka till!

Envishet och drömmar

BlackWingedAngel
2009-04-04 01:23
#4

Shuichi kan säkert bo i Gbg om inte annat…

Animalfriend
2009-04-29 22:44
#5

Vad har du för djur? Kanske du har bekanta eller släkt som kan hjälpa?Glad

Upp till toppen
Annons: