Annons:
Etikett13-djurhem-ifokus
Läst 916 ggr
Mari
2009-05-29 01:46

Ta bort gamla annonser?

Tycker ni att de oaktuella annonserna ska vara kvar eller ska de tas bort från sajten?
**
Frågan: Ska vi ta bort de oaktuella annonserna?
Motivera gärna ert svar.**

Med oaktuell menar jag att djuret ifråga har blivit omplacerad eller att annonsen inte gäller längre på något sätt. I dagsläget låser vi oaktuella trådar och döper om rubriken.

Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se

Annons:
AnneN
2009-05-29 12:01
#1

Ja jag tycker att de oaktuella annonserna ska plockas bort för då blir det lättare för de som söker efter någon speciell typ av annons att faktiskt hitta en aktuell annons om just det de söker.

Om jag tex skulle vilja skaffa en kanin så letar jag under kategorin "04) Kaniner & omplaceras/köpes", då är jag ju inte ett dugg intresserad av att få upp alla de annonser där kaninerna redan fått nya hem utan jag vill se de som fortfarande är aktuella. Om det då är 10 annonser i rad med kaniner som redan hittat nya hem så kan jag tro att det inte finns några aktuella annonser här och letar då vidare på andra ställen.

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Mari
2009-05-29 12:28
#2

Efter det att jag igår gick igenom nästan alla gamla annonser så tycker jag nu att det är dags att ta bort de gamla annonserna.

Kanske att man spar den i en vecka eller två så att folk ser att de har fått nytt hem eller vad som har hänt med dem för det kan ju vara roligt att veta. Men sen ska de bort.

Jag vill att detta forum ska vara så aktivt och uppdaterat som möjligt men när nästan hälften av annonserna inte är gällande längre så känns det ganska så dött här.

Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se

ParaKiss
2009-05-29 12:33
#3

Jo. Såg vad du hade fått gå igenom Mari. Tack!

Dags o rensa bort och ta bort alla dessa gamla annonser som inte längre är aktuella. Du har ju nu gått igenom alla o frågat. Och dom kan få någon vecka på sig eller några dagar att svara. Om dom inte har svarat på ett tag, eller om annonserna inte alls är aktuella längre ändå. Så tas dom bort.. och ta en hel dag o rensa bort dom. tex bestämma ett datum för det.

AnneN
2009-05-29 12:51
#4

Kanske kan ni göra som så att annonser ligger kvar max en viss tid (tex 2 månader) och om då inte annonsören meddelat innan utgångsdatumet om annonsen är aktuell eller inte så plockas den bort.

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Mari
2009-05-29 12:54
#5

#4 Så har vi redan att om TS inte skriver i tråden på två månader så tar vi bort den helt.
Men det kanske ska bara vara en månad istället? För två månader är ganska lång tid.

Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se

AnneN
2009-05-29 13:00
#6

#5 aha, ja att korta ner tiden kanske kan vara en idé

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Annons:
mandariiin
2009-05-30 00:13
#7

detta låter som en toppen plan :)

Lia@mandariiin.com

[Liinda]
2009-05-30 12:35
#8

Jag tycker absolut man ska ta bort annonser som inte är aktuella längre, för det finns ju ingen mening med att dom ska ligga kvar och som någon annan skrev så kanske folk inte orkar bläddra igenom när det bara är en massa gamla annonser som redan fått hem.

zickan
2009-05-30 21:53
#9

Det ene är att det är rätt kul att se de djur som fått hjälp. Men det blir så rörigt och försvinner enkelt i mängden.
Går ju att låsa tråden som vi gjort. Men då åker den ändå längst ned. Och hur många läser egentligen gamla oaktuella trådar?

Kanske enklare att att ta bort oaktuella annonser. Kanske behålla vissa som har en bra diskusion som är värd att läsa igen.

/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.

mariva
2009-05-31 03:47
#10

Jag läser ofta trådar där djur har fått hjälp, just för att det är roligt att se att det går bra ibland! Så jag röstade nej.

Men samtidigt håller jag med om att det är bra om sajten är aktuell och uppdaterad, så egentligen hade jag velat svara "nja".

[Wera]
2009-05-31 14:42
#11

Ja jag tycker att de ska tas bort helt och hållet eftersom det blir lättare att söka igenom trådar osv… :)

Ebba-A
2009-05-31 14:52
#12

Vi har ett alternativ på Djurannonser: Vi låser oaktuella annonser och lägger de i en grupp som heter "Gamla annonser" :)

Värd på Choklad iFokus

Mirzadancing
2009-06-01 18:44
#13

det är ju bättre att ta bort dem ,än att ha kvar dem , så  att de inte plats ,eller så gör vi som Ebba säger ;)

Annons:
mariva
2009-06-01 23:36
#14

#12 Bra idé!

[ElisabethYL]
2009-06-02 09:10
#15

Tycker att #12´s idé är ett utmärkt förslag! Då finns de ju kvar för de som vill, men inte bland allt annat Skrattande

Upp till toppen
Annons: