Annons:
Etikett14-övrigt
Läst 855 ggr
ParaKiss
2009-06-27 18:32

Djur i värme

Berätta gärna hur ni gör för att svalka ner era djur i den hära värmen?  =)

Själv så bor man i lgh. Längst upp. Och här är det jämt nå extremt varmt. och man kan även djuren få väldigt lätt värmeslag om man inte håller koll och sånt.

Kan brukar ha alla persiener nere. Och stängt där solen ligger på. och lite fönster öppen där det är skugga.

Brukar även ge djuren isbitar, så som att leka, och även ha i vatten.

Byter ofta vatten och har vatten skålar och lite "badskålar" här o där.

Brukar även fylla på petflaskor med vatten och sedan frysa in så att det blir is. Sen så när det är fryst så tar jag fram den. Brukar ha nå handuk under så det brukar kunna bli lite blött. Och sedan så lägger jag ner flaskan eller flaskorna på golvet. och sen så lägger jag nå handuk eller lakan över. (då mina katter o djur brukar inte gilla ligga direkt emot den), och sen så att lakanet går lite åt sidan så att katterna får plats att ligga på den och sedan emot flaskan. Väldigt svalkande =)

Till veckan blire väll att åka o köpa en fläkt om man har pengar till det ^^ Då man inte har en sån ^^ *ännu*

Annons:
Mari
2009-06-27 19:35
#1

Jag har fönstret öppet nästan hela sommaren då jag bor på varmaste ställer i huset och även min marsvin. Brukar ha i is i vattenflaskorna ibland när det är hemskt varmt och självklart se till att de alltid har vatten. Brukar även ge de gurka oftare under sommaren.

Kaninerna bor i stallet där det alltid är svalt, är det mot förmodan varmt så brukar vi släppa ut dem på golvet, betong = svalt.

Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se

wolfgirl82
2009-07-03 18:41
#2

Till gerbilerna så lägger jag deras keramik krukor och sandbad i kylen innan de får tillbaka dem.

Det är väldigt populärt när de får tillbaka svala saker.

Samt vattenbyta lite oftare och morotspure till dem.

Persienerna är nere dygnet om

- Ida

Omplaceringsdjur - Ja Tack!

NinniH
2009-07-04 00:44
#3

Använder isflaska jag också, till kaninerna.
Brukar flytta de dit det är svalast, oavsett om de hamnar i hage eller bur.

Är det riktigt varmt ute kyler jag först ner deras öron, innan jag lägger ner flaskorna i burarna/hagarna.


Zvintos
Uppfödning av Dvärgvädur Rex med stamtavla

Veero
2009-07-04 02:06
#4

till mina kaniner så brukar jag se till att vattnet är kallt och att dom alltid har skugga i gårdarna och isflaska till dom.

Till hunden så brukar jag svalka av honnom med vatten och att ahn även alltid har kallt vatten och ser till honnom.

katten klarar sig själv ;) Men vatten har vi alltid ute som e till han.

Hamstern så har jag buren vid ett fönster så fönstret står öppet helatiden :) Och att han har vatten ^^

_____________________
// Veronica Berggren
Lev livet som om det vore din sista dag

PeterLi
2009-07-04 21:00
#5

enkelt : släpper ut katterna så får dom göra som dom vill , är det för varmt däckar dom på altan (dit men inte längre)

SilvianLuna
2009-07-04 23:38
#6

Jag brukar nu för tiden lägga en kallfuktig handduk på marsvinsburen, samtidigt som fläkten får stå halv mot buren så länge det inte blir drag. Kallt vatten byts i flaskor hos marsvin och hamster. Och fåglarnas plaskdamm i voljären bytts på vatten varje dag. Alla djuren får dagligen gurka och andra grönsaker och frukter som innehålle både mycket vitaminer och vatten. Hunden kan svalka sig i sovrummet där fläkten står på dygnet runt och byte av vatten flera gånger om dagen.

Annons:
Raggartosen
2009-07-06 02:39
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#7

De kaniner som går i gräsbur gräver små tunnlar ner i marken där de ligger och svalkar sig. Så till dem som inte går i gräsbur får en låda med sand/gjord där de älskar att ligga och svalka sig i Glad!

Däremot så har jag nu ungar i ca 2 veckors ålder som jag är orolig för då det kan bli riktigt varmt. Innan låg de så djupt nerbäddade så det var ingen fara. Men nu då de börjar skutta runt så blir jag rädd för att de inte skall hitta någon svalka.

Upp till toppen
Annons: