Annons:
Etikett14-övrigt
Läst 824 ggr
SilvianLuna
6/27/09, 10:51 PM

Angrepp i fodret

En morgon när jag skulle ge mina marsvin lite foderblandning de är vana vid att äta, upptäckte jag något riktigt äckligt. Det var någon slags spindelnät innanför locket på behållaren och när jag tittade nogrannare fick jag se en livs levande larv. Hur den hade kommit dit vet jag inte, men den åkte ut med ögonaböj och därefter har jag börjat frysa in fodret över 1 dygn så det inte kan börja bildas något.

Men är det bra att frysa in eller kan man göra något annat för att slippa sådana överraskningar? För övrigt brukar jag vara väldigt noga med att det är rent runt och i buren och bland maten som läggs i byttor med rejäla lock.

Annons:
zickan
6/28/09, 3:41 PM
#1

Det är väldigt vanligt att få hem lite extra när man handlar på zoo tyväär.
Jag lägger allt jag köper i frysen och låter det inte vara framme så länge innan jag serverar.

/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.

SilvianLuna
6/29/09, 7:53 PM
#2

Okej. Då kör jag på det jag också, hädan efter. Tack för svaret i allafall :)

Veero
6/30/09, 1:18 PM
#3

uuuuh vad äckligt :o aldrig hänt mig, förutom att jag köpte en påse torkade morötter så kryllade av små insekter och det var fullt av dom inne i min systers rum sedan, för jag råkade lämna kvar den därOskyldig

_____________________
// Veronica Berggren
Lev livet som om det vore din sista dag

[ElisabethYL]
9/25/09, 10:36 PM
#4

Själv har jag hört att lagerblad kan hjälpa, har aldrig provat men ska skaffa lite och ha i foderskåpet… Vem vet, det kanske hjälper? Men stoppa in fodret i frysen också för säkerhets skull.

SilvianLuna
9/26/09, 4:58 PM
#5

#4 Jaha. Det tål att tänkas på i allafall :) Får prova på det nästa gång jag åker till mataffären, annars vet man ju inte förrän man provat. ;) Jag har det mesta av fröblandningar och foder till djuren i frysen numera.

Upp till toppen
Annons: