Annons:
Etikett14-övrigt
Läst 2538 ggr
gomorran
2009-08-08 22:02

Tack Djurskyddet hoppet och Vildkatten i Söderham

Vi på Föreningen geflekatthem fick besök av Vildkatten och Djurskyddet Hoppet ifrån Söderhamn idag.

Vi visade runt besökarna och informerade hur vi arbetar och vad vi har för rutiner osv. samt vad vi har för vissioner.

Jag och ordförande bjöd gästerna på ett besök till vårt stora loppis i Valbo. Tror det blev mäktad imponerad =)

Vi vill börja att samarbeta med varandra och byta erfarenheter. Tycker ordförande och jag att det är positivt.

Har ni andra katthem/djurhem några samarbeten med andra katthem/djurhem?

Annons:
Alexej
2009-08-08 23:47
#1

Vildkatten är väl föreningen som trots namnet avlivar alla skygga katter? Obestämd

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

Mari
2009-08-09 02:13
#2

#1 Nä det tror jag inte?

Vilka från Hoppet var ner? Synd att man inte blev informerad för jag hade gärna fått följa med på besök också då jag är aktiv för Hoppet.

Men kul att vi ska börja sammarbeta och byta erfaranheter det tycker jag är en jättebra idé!

Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se

gomorran
2009-08-09 02:50
#3

Alexej, det tror jag alls att de gör. Men vissa förvildade katter mår bäst av att bli avlivad än att leva flera månade kanske år av stress och måste vara på sin vakt. Då är det mer humant för katten av få komma ifrån denna värld de inte mår bra utav, trots alla försök som vi människor gör.

Som jag säger, bäst att tänka på katternas bästa än på människans välbefinnande.

Hej Marie!!

En ifrån Vilkatten är en kompis till mej, det blev hastigt beslut igår om besöket idag.

Du får gärna komma och hälsa på, ta några med dej och hälsa på, vi tycker bara det är trevligt med besök.

Pm:a om du vill ha mitt nummer, så kan du höra av dej när du/ni kan komma, jag tar kontakt med ordf. då så hon är med.

Lycka till i morgon, jag ska tänka på er.

grundig
2009-08-09 15:08
#4

tråkigt att man inte vart infomerad om detta , undrar vem som represtentera hoppet då? tror inte det var nån ur styrelsen eller (gamla styrelsen) som det blir idag

lite tråkigt faktiskt fast alla har nummret till en och man satt bara hemma och ugla

Alexej
2009-08-09 15:15
#5

Vildkatten startades väl av den gamla ordförande i Hoppet som inte ville ha skygga katter och lät de avlivas istället. Hörde att katterna tom skjöts av en jägare direkt på katthemmet. vet ej om det stämmer.

Jag har helt skygga katter här som lever ett bra liv nu som utekatter. Har ni frågat en skygg (rädd) katt om den hellre vill dö än att leva?

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

gomorran
2009-08-09 16:01
#6

Jag hoppas iaf att det blir en bra styrelse som väljs idag (söndag den 9 aug) som kan jobba för katternas och djurens intressen.

Alexej, jag tror inte på sådana anklagelser och jag lyssnar heller inte på falska rykten, så mej är det ingen idé att på verka.

Som jag alltid skriver, vi alla ska jobba för katternas bästa inte människans välbefinnande.

grundig

Det blev förhastat att de som kom att komma, ni alla är välkommen på ett besök hos oss.

Hör av er så kan jag och ordf. komma och guida runt och informera hur vi jobbar er.

Annons:
Alexej
2009-08-09 16:11
#7

#6 Är det inte människan välbefinnande det gäller när skygga katter avlivas? Knappast kattens välbefinnande! Ni spelar gud och bestämmer vilka katter som har rätt att leva! Skrikandes

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

gomorran
2009-08-09 16:15
#8

Kom på besök så får du se hur vi jobbar, än att dömma oss för något du inte har en aning om. Vi dödar inte djur i onödan om du trodde det och lyssnar på vad BaraLisa svamlar om som är lögn.

Välkommer på ett besök, så ska du får se hur fint katthem vi har, med rutiner, samarbete och hur vi jobbar samt vår vissioner innan du dömmer oss på förhand.

gomorran
2009-08-09 16:17
#9

Förresten tycker jag inte att du som Sajtvärd ska stå för att döma. Äer det inte så att du som Sajtvärd ska hålla trådarna utanför alla dessa angrepp och förtal? Eller är jag ute och cyklar?

Alexej
2009-08-09 16:20
#10

Ledsen, jag är bara en vanlig medlem här….Oskyldig

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

gomorran
2009-08-09 16:23
#11

Du skriver att du är Sajtvärd, så då är du väl "inte bara" en medlem, eller hur?

förstår inte varför du engegerar dej så väldigt för att jag tackar Vildkatten och Hoppet för besöket?

En nagel i ögat där eller?

grundig
2009-08-09 18:44
#12

Människan har väl i alla tider spelat gud? vi gör som vi vill och tar ingen hänsyn till naturen , vi respekterar inte naturen heller . Är inte bara katthemmen som leker gud utan samtliga människor leker gud anser jag

Sen vad vildkatten gör och hur dom jobbar får stå för dom , jag PERSONLIGEN är lite tveksam till dom , sist jag hade personliga åsikter så blandades hoppet in så man får passa sig vad man skriver här

Vissa katter kan ha det bättre om dom somnar in ist för att lida i naturen , olika individer och olika beslut , varje beslut på en katt är unikt

Nu har hoppet utsett en ny styrelse och ska bli intressant och följa och nu slipper man personliga påhopp,smutskastning,förtal,sparkad på så känns som en stor sten trillat från hjärtat , nu kan jag enbart engagera mig i arbetspass

Men ska samla ihop en bil och tuffa ner till gävle o spana in läget =) man har ju rötter från kungsgården och styttingarna så man är uppväxt i era trakter =)

Sen kan alla katthem bli bättre faktiskt , gäller att lyssna och lära för vi konkurerar ju inte med varandra direkt utan skall ju funka under ett stabilt samarbete där man kan lasta av varandra och stödja varandra i vått och torrt

jag hade ett mål i Söderhamn och det var att få det kattfritt , men även där har jag hört att det är fel , men jag personligen ser inget fel i det =)

Sen hade vi fin främmande idag med av Sven , ordförande på djurskyddet sverige , trevlig prick och lätt att prata med , gillar honom skart måste jag säga , gillar många i nya styrelsen med , detta kan bli nystarten för hoppet hoppas jag . Man får helt enkelt se framåt och glömma det som varit , det som var igår är inte problemet idag , utan ta en dag i sänder , detta vi alla katthem håller på med är väldigt kostsamt både tidsmässigt och ekonomiskt , varje dag är en ny utmaning och pengar skall in , räkningar betalas , djuren skall skötas om och vi jobbar alla i motvind men vi gör det för vi gillar det och älskar det vi gör

Så låt oss alla göra det bästa av det tillsammans

Alexej
2009-08-09 18:48
#13

#12 Spännande! Hoppas att ni äntligen få arbetsro på Hoppet!

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

Annons:
grundig
2009-08-09 18:52
#14

#12

Vi lever på Hoppet Tyst

är väl enda som är gratis snart , drömmar,gå på toa och hoppet

själv skulle jag vilja bygga till katthem som klösträd , hyllor men min knapra ekonomi på 3800 i månaden räcker inte till material att bygga för att sen kunna sälja till självkostnadespris till katthem som har dåligt eller som vi fått kattpesten där allt skallkastas , man grina nästan när en hel container med klösträd åkte på tippen , det är massor med pengar

Men jag drar mitt strå till Hoppet med min ekonomi ävenom det innebär att ta eget material hemma  köpa verktyg,skruv,spik ja osv

gomorran
2009-08-09 19:31
#15

Jag håller helt fullt med dej, grundig.

Alla katthem kämpar för samma sak, att katter "ej"  ska fara illa, sedan är det ju fall till fall hur katten mår och beslut tas. Sedan finns det olika omständigheter varför dessa obehagliga beslut tas.

Det finna alltid en anledning varför en katt/vildkatt avlivas, men jag tror inte det är för att katthemmen har detta motto att avliva katter för avlivningens skulll.

Sedan får var och en tycka och säga va den vill. Många har fördomar, hör en massa rykten och annat om katthemmen. hör efter hur de jobbar ist än att fördöma det i sådana här forum, för det främjar ju inte för någon i slutändan, för katthemmen eller erat djurhem.

Låt oss ist. samarbeta, skapa kontakter, bolla med idéer och utbyta erfarenheter ist.

Det kommer vi längre på och det tjänar vi alla på.

Grundig….När du ändå åker förbi Gävle, kom in och fika hos oss, vi har mycket att snacka om, idéer och lösningar.

Maila mej innan, så du vet att jag finns på katthemmet.

grundig
2009-08-09 20:07
#16

ska kolla om jag kan få ihop en full bil till nästa helg  tror jag varit o snurrar på näringen när vi sökte BMW återförsäljaren , känner igen mig på området =)

är väl inte helt borta i gävle då pappa jobbat där i 10år , då lär man sig haha , har själv jobbat där med så

Men skall bli roligt och besöka er faktiskt =)

gomorran
2009-08-09 20:19
#17

Är inte BMW på norr?  *hum* skitsamma.

Säg bara till så möts vi där på kh.

cala01
2009-08-09 23:30
#18

# 5

"Gamle" ordförande är absolut inte med i vildkatten. Han är inte heller emot skyggisar. Vi har bara haft en ordförande fram till idag.

cala01
2009-08-10 00:16
#19

Jo det är en del som agerar i Hoppets namn på eget bevåg. Nu var det väl för en bra sak i det här fallet. Men jag tror nog de som arbetar på hoppet också vill veta vad som görs i dess namn.

skjootan
2009-08-10 00:32
#20

Kul att Vissa av Sven ords kommer upp här. Tack Grundig.

Sven är en visonär och en sann djurvän. Han stöttade oss och såg till att mötet var lign vilket kändes skönt och ovant,men fler sådana möten.

Vildkatten avlivar inte vildkatter varför du nu far med sådan osanning,väldigt fult gjort. Men de är ni expert på vissa här,hösägen somblir era egna sanningar.

Men nu har Hoppet änltogen fått en styrelse som kan komma och fungera vilket vi alla ser fram emot! De har mycket jobb framför sig med alla ogiltliga besult som tagit och ekonomin.

Att vi åkte till Gefle Katthem var ett infall och vi hade inte så mycket plats i bilen heller. Så alla kan ju åka inget att bråka om.

TACK Gefle katthem för ett härlig bemötade!! För all information och för at vi fick se hur ett katt hem bör skötas och för vi fick träffa era fina mysiga katter!! Vi var så glada när vi åkte där ifrån och Loppisen ja den imponerade!! Wow!! Vi kommer snart igen ;p

Annons:
grundig
2009-08-10 00:42
#21

ja styrelsen har otroligt med jobb framför sig och det viktigaste är ekonomi frågan tycker jag , annars har vi ingen nytta av dom andra besluten heller då ekonomin säger sitt på stora belopp minus

väldigt oroväckande men tillsammans kan vi göra nå bra av det hoppas jag

skulle göra mig ledsen faktiskt om sven skulle försvinna ut djurskyddet sverige , lättsam , mycke kontakter och risken finns att kontakterna dör ut lite med honom

var ett snabbt och smärtfritt möte , men vi får se i framtiden hur mötena blir och vad för möten , men nu ska det bringas ordning i kaoset så lika bra styrelsen får jobba i fred nu ett tag och inte belasta dom direkt på stört

skjootan
2009-08-10 13:00
#22

#19   öhhvad menade du med de uttlandet?

Att man åker någonstans som en medlem ur en förening då ska jag ringa alla då i den föreningen? skärp er.

Detta vart hastig påkommet och vi åkte på eget bevåg för att få lite hur ett katthem som fungerar funkar.

Och Gefle katthem har otroliga männsikor och aktter ännu en gång varmt tack. Matrialet kommer överlämnas till Nya styrelsen och jag tror och de kommer att besöka er snart ;p

gomorran
2009-08-10 18:07
#23

Tack skjootan, det var kul att ni kom och fick se hur vi arbetar. som det sagt var det medlemmar ej styrelse som vile komma och titta, inget annat var bstämt.

Jag önskar den nya Styrelsen på Djurskyddet hoppet ett lycka till och hoppas att nu för skutan i medvind.

Alla som vill och har vägarna förbi, kom och besök oss.

Det är öppet alla dager mellan 9 - 11 och 17 - 19 för besökare, eller skicka pm till emj om annan tid passar bättre, så fixar vi det.

Upp till toppen
Annons: