Annons:
Etikett13-djurhem-ifokus
Läst 1281 ggr
Mari
9/21/09, 10:15 PM

Nya medarbetare!

Hej alla!
Här presenterar jag de nya medarbetarna, jag hoppas de vill skriva en rad om sig själva också.

Varmt välkommna:
FeliciaS
ElisabethYL (f.d. gerbil-girl)
Hawknestgrove
iurochskur
mandariiin
SamanthaJones
ToveLi

kommer troligen att ta in flera iochmed att sajten växer, så ni som ansökt men ej fått, håll er gärna aktiva här inne och håll kontanten med mig :)

Nu hoppas jag att sajten kommer att växa och bli stor! Det är mycket att göra men det fixar sig så småning om.

Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se

Annons:
Druke
9/21/09, 11:40 PM
#1

Välkomna! Eller vad man ska säga… Skrattande

[ElisabethYL]
9/22/09, 12:07 AM
#2

Tackar! Skrattande

Jag heter Elisabeth och är 24 år. Bor i en liten håla ca 6-7 mil norr om Karlstad i Värmland.

Jag har haft djur i stort sett hela mitt liv och har haft musuppfödning, hamstrar, fjordhäst, råttor, kaniner, marsvin, fiskar mm. Just nu har jag gerbiler och föder upp i liten skala.

Utöver mina egna djur är jag suppleant i Råtthjälpen.

För tillfället är jag arbetslös, så jag sitter en hel del vid datorn och söker jobb och bläddrar på internet (bl.a. ifokus-sidor) om vartannat.

Film och musik tycker jag mycket om Glad

Det var lite kort om mig.

mandariiin
9/22/09, 1:21 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#3

Hej hej, och tack för välkomnandet!

Heter Mandarin och är 22år gammal, senast jag kollade.

Mej hittar ni i centrala Sundbyberg, Stockholm. Född i Västerås, uppvuxen där och i USA. Flyttade sen till Uppsala, och hamnade till slut i Sumpan med min sambo och mitt lilla zoo.

Har just nu minskat ner djuren och har "bara"
fyra egna illrar, Dealen, Lyssa, Aura och Nova
sen finns semester illern Idun
leopard geckon Dolly, som var en akutomplacering, men hon har blivit kvar här
tjocksvansgeckon Rox
två madagaskar gecko giant, Leonora och Leonard, varav Leonard hittade jag genom denan sajt som omplacering
två röda regnbågsboa, **Mercedes och Lexus
**tre Elaphe Bairdi, Rio, Pyr och Click
sex majsormar, Mio, Ani, Max, Six, Nyx och Neo
i dagsläget har vi även 16 ormbebisar här hemma
och guldhamstern Eko, som är en hitte hamster som snart flyttar hem till sin nya ägare

Jag har alltid ställt upp som akuthem åt olika djur. Senast för två veckor sen så hade jag tre chinchillor som hade kommit hit, och flyttade vidare till sitt nya permanenta hem efter tre veckor.

Jag har jobbat inom restaurang världen sen jag var 14år gammal. Och är anställd hos Jensens Böfhus.

Är ganska aktiv på både iller.ifokus och bodyart.ifokus. Men ni hittar mej lite överallt här, men mest på djursidorna. Jag finns även på hår.ifokus, då jag själv jobbar en hel del med extension och nagelförlängningar.

Har väl inte så mycket mer att berätta om mej mer just nu.

Tror det kommer vara väldigt kul att vara Medarbetare här, speciellt nu när vi är så många som hjälps åt!

Lia@mandariiin.com

FeliciaS
9/22/09, 1:22 AM
#4

Tack!
Oj, vad många vi är! ;)

Själv heter jag, som mitt namn avslöjar, Felicia. Är född i januari för drygt 17 år sedan i Göteborg, nu bor jag ca en kvart därifrån. Just nu går jag andra året på gymnasiet, vad jag ska göra därefter har jag inte bestämt. Djur har funnits med mig sedan februari 2000, marsvin för hela slanten :P Ett helt gäng olika grisar har bott här sedan dess, nu har jag 4 marsvinsflickor som tar upp en stor del av mitt rum, och även min tid. Jag tycker dessutom mycket om att fotografera, framförallt djurbilder. Medarbetare på Marsvin.ifokus har jag varit ett bra tag.

I framtiden är mitt största mål att starta upp ett djurhem på en egen gård, allt för att kunna ta hand om och hjälpa "oönskade" djur runt om i Sverige. Jag håller på med hästar och har framförallt tänkt ta hand om dessa, samt marsvin och en hel del andra djur (vilka man inte kan bestämma från början ^^).

Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus

Denna kommentar har tagits bort.
mandariiin
9/22/09, 1:29 AM
#6

#5 då kan du nog klicka på "hantera inlägg" och ta bort det på egen hand Flört

Lia@mandariiin.com

Annons:
Mari
9/22/09, 1:35 AM
#7

Ja jag tror det behövs många Medarbetare för att hålla sidan igång :)

Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se

mandariiin
9/22/09, 1:50 AM
#8

Tycker att det verkar väldigt bra! Sen får man ju se även om alla passar som Medarbetare eller inte.

Jag ska bara försöka få mina inlägg att se mer seriösa ut, med stor bokstav m.m. haha.

Lia@mandariiin.com

[ToveLi]
9/22/09, 10:06 AM
#9

Hej och tack för välkomnandet!

Jag heter Hannah och bor med min man, min dotter och tre underbara huskatter i Växjö.

Jobbar som undersköterska på ett äldreboende och stortrivs.

Djur har alltid varit mitt stora intresse och under årens lopp har jag hunnit ha marsvin, råttor, kaniner, katter, hund samt häst. Idag har jag "bara" tre katter fast hemma hos föräldrarna bor ett halv zoo bestående av 9 hästar, 4 hundar och 2 katter så blir häst- eller hundabstinensen alltför stor så åker jag dit ;)

Har även varit stödhem åt både katter och marsvin.

Kattens status i samhället samt frågan om hur äldreomsorgen i Sverige ser ut är mina stora hjärtefrågor och jag kan prata i evighet om detta.

Ja, nu vet ni lite om mig. Hoppas vi ska trivas ihop och hör av er om ni undrar över något.

[iurochskur]
9/22/09, 10:26 AM
#10

Hej!

Jag heter Maria och är snart 30 år ung, bor med sambo och två döttrar i Västerås. Här hemma har vi vintervita dvärghamstrar eftersom jag föder upp såna små gosingar. Jag pluggar snart på distans till personlig assistent efter att ha arbetat inom yrket ett tag innan.

Vi kommer på söndag att utöka familjen med en liten omplacerings tik som heter Ronja. Vi har haft hund förr och tyckte det var dags nu.

Jag har varit mycket aktiv med att hjälpa djur till en andra chans i livet och här i krokarna kallas jag Maria Dollitle eftersom djur i nöd är min passion. Grannar och andra i min närhet ringer alltid till mig om dom hittat ett djur som behöver hjälp. Så länge jag kan minnas har jag hjälpt djur. Mamma blev nog tokig på mig när jag drog in både det ena och det andra när jag var liten…haha.

På min fritid gillar jag att: Måla, teckna, dikta och sjunga (dock i badrummet) hihi.

Nu blev det liiite långt, men detta är lite om mig.

Kram!

Druke
9/23/09, 12:44 AM
#11

#10 Gud så spännande! Lycka till med henne! Skrattande Vad är hon för ras/er?

[iurochskur]
9/23/09, 8:52 AM
#12

#11 Hon är en helt underbar liten tax/drever, jag har en förkärlek för just tax så vi valde att kika efter just en sån blandis.

Kort på henne finns på min personliga sida.

Druke
9/23/09, 9:16 AM
#13

#12 Vilken söting hon var! Kyss

Annons:
[iurochskur]
9/23/09, 9:51 AM
#14

#13 Tack!

[iurochskur]
10/5/09, 11:02 PM
#15

Är inte längre Medarbetare, men är kvar på sajten som medlem.

mandariiin
10/5/09, 11:09 PM
#16

#15 synd. men kul att du stannar kvar på sajten :)

Lia@mandariiin.com

[iurochskur]
10/5/09, 11:13 PM
#17

Hund, barn och en uppfödning samt mera engagemang i en förening gör att tiden blir knapp…klart jag stannar, en bra sajt!

Kram!

David
10/6/09, 3:51 PM
#18

Hon den där Hawknestgrove, vem är hon? Obestämd

// David

Ett hem utan katt är bara ett hus...

Druke
10/6/09, 6:23 PM
#19

#18 Men det är ju Gunilla! Skrattande Hon skrev ju i din tråd inne på psykologi.ifokus (Jag blir galen!)

David
10/6/09, 6:57 PM
#20

#19. Jag bara retas med henne, men hon verkar inte ha sett den här tråden än! Jag och Gunilla har "känt" varandra i flera år… Skrattande

// David

Ett hem utan katt är bara ett hus...

Annons:
Druke
10/6/09, 7:02 PM
#21

#20 Gahh….! Skäms Detta är mitt andra pinsamma inlägg på två dagar. Tungan ute

Kan n¨ågon Medarbetare vara så vänlig…? Skrattande

Mari
10/7/09, 1:30 AM
#22

Och så kom det ännu en Medarbetare då två av de från början har bett om att få lämna över.

Jag välkomnar: gomorran till gänget

#21 ärsh då, inte behövs väl det där tas bort Flört

Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se

mandariiin
10/7/09, 1:35 AM
#23

Välkommen Gomorran in i gänget!

Lia@mandariiin.com

FeliciaS
10/8/09, 12:36 AM
#24

Välkommen :)

Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus

Upp till toppen
Annons: