Annons:
Etikett14-övrigt
Läst 1563 ggr
[Manjana]
9/6/09, 12:08 AM

Organisation behöver hjälp!

Kopierad från EAC:s hemsida:

"En Andra Chans (EAC) är en ideell organisation som grundades i början av augusti 2008 av Alexandra Nieminen. Organisationen har som grundsyfte att värna och ta hand om de djur som inte längre kan tas omhand pga olika omständigheter och som löper risk att avlivas. EAC hjälper till att placera dessa djur i olika jourhem tills dess vi kan finna hem till dessa djur.

EAC bygger på eldstjälars engagemang till djurens välbekommande och organisationen är inte vinstdrivande. Därför är vi beroende av all slags donation som vi kan få för att driva vårt arbete vidare. Många är de djur som har blivit utkastade vind för våg åt sitt öde och vi behöver fler som kan hjälpa oss."

Nu är det så att grundaren av EAC, Alexandra, har blivit sjukskriven, och det  bara finns två till fyra aktiva jourhem i organisationen. Detta är alldeles för lite och har tvingat dem till att sätta intagningsstopp på djur. Därför skriver jag här, i hopp om att någon av er är intresserad av att bli jourhem och ta hand om övergivna djur tills de hittar ett nytt hem. Detta gäller för alla slags djur, från mus till häst, och det spelar ingen roll om du kan ta hand om ett burdjur eller 20 hästar! Även donationer i form av burar, foder m.m. behövs, och tas tacksamt emot.

Jag själv är jourhem åt tre gerbiler från EAC just nu.

Har du frågor och/ eller vill hjälpa EAC PM:a mig.

Deras hemsida finns på www.enandrachans.se

Mvh Jennifer

Annons:
Mari
9/7/09, 1:25 AM
#1

Oj då puttar jag för detta!

Du kanske även kan maila de akuthem vi har här på sidan i vår lista? De kanske kan ställa upp? Iallafall någon av dem så det är värt ett försök tycker jag!

Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se

zickan
9/7/09, 2:23 AM
#2

Jag finns i västmanland

/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.

[iurochskur]
9/7/09, 8:35 PM
#3

jag finns med i Västmanland men kan åka till Sthlm för att hämta upp djur ibland.

[Manjana]
9/17/09, 3:36 PM
#4

En andra chans behöver fortfarande fler jourhem! Hela landet är aktuellt.

mandariiin
9/17/09, 9:38 PM
#5

jag finns i sthlm, och har haft kontakt med alexandra tidigare. men jag kände tyvärr att det blev lite jobbigt efter att jag hade skrivit ihop en förklaring över vem jag är, hur jag bor, info om min sambo, om mina djur, mitt jobb  m.m

och sen måste jag skicka in bilder på hur jag bor, och på mina djur?

för min del så får folk gärna komma hit och se hur jag bor och träffa alla mina djur. men jag anser inte att jags ka behöva skicka runt sån info/bilder via mail, bara för att jag vill hjälpa till.

då vet jag att det finns tillräckligt med djur som måste omplaceras (tyvärr) runt omkring mej som jag hjälper på egen hand.

jag vill gärna ställa upp, men det ska inte bli ett jobbigt moment för mej när jag erbjuder min hjälp.

Lia@mandariiin.com

[Manjana]
9/17/09, 9:46 PM
#6

#5 Några "medarbetare" från en andra chans ska upp till stockholm i december, då skulle de kunna godkänna dig som jourhem. Du kanske kan mejla till Alexandra igen? Berätta för henne precis det du skrev här, då blir det nog inte lika dumt igen. :)

Annons:
mandariiin
9/17/09, 10:01 PM
#7

Det låter super! För jag förstår ju absolut att organisationen vill godkänna mej som omplaceringshem. Det kändes bara så tokigt att göra det så…. men jag ska absolut skicka iväg ett mail till henne under kvällen :)

Lia@mandariiin.com

[Manjana]
9/17/09, 10:06 PM
#8

Gör så! Jättekul att du vill hjälpa tillGlad

Pretorian
9/18/09, 4:27 AM
#9

Skulle kunna hjälpa till, främst reptiler då.

Inga pälsdjur då jag redan är jourhem åt Hundarutanhem och Hittehund.

Hawknestgrove
9/18/09, 8:24 PM
#10

Så skönt att det finns de som kan. Ni har stort hjärta!

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

Mari
11/4/09, 12:41 AM
#11

Hur har allt gått?

Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se

[veralera]
11/4/09, 5:40 PM
#12

Jag har två degusar från en andra chans hemma hos mig haha:P

Hittehund
3/14/10, 8:11 PM
#13

Pretorian, jag är ny på detta forum, men såg att du nämnde att du är jourhem åt Hundar utan hem och åt Hittehund.

Jag är sedan 10 år ytterst ansvarig för Hittehund, och är inte alls bekant med ditt namn/nick sedan tidigare.

Kan ju vara bra att känna till innan man uppger oss som referens, då jag inte är säker på att du har varit i kontakt med någon Medarbetare inom vår verksamhet.

Christine Leijd

Annons:
Lillan7704
3/15/10, 12:46 AM
#14

Puttar denna viktiga tråd!

Pälsbollarna i Höganäs

Mari
3/15/10, 9:25 AM
#15

Är det fortfarande lika akut som det uppges i första inlägget?

Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se

[Manjana]
3/15/10, 2:13 PM
#16

#15 De behöver fortfarande folk som kan hjälpa till. Dock handlar det nu mer om katter, hundar och hästar än smådjur Glad

Schniigel
3/15/10, 2:46 PM
#17

Jag är nygiken på att höra vad som gäller för att vara ett jourhem åt en hund? står man själv för alla kontnader? Får man "välja" hund om det är många som behöver hem och man inte kan ta alla? osv :)

Schniigel
3/15/10, 2:47 PM
#18

Nyfiken*

[Manjana]
3/15/10, 2:59 PM
#19

#17 Tyvärr har jag inte koll på hur det funkar med hundar :) Men kolla gärna in på deras hemsida www.enandrachans.se där står det litegrann under fliken "hjälp till". Sen kan du ju ringa eller mejla till dem med dina frågor. Tänk bara på att om de inte svarar så fortsätt försöka att ringa/mejla. De har verkligen jättemkt att göra :)

Schniigel
3/15/10, 3:05 PM
#20

Ja okej :))

Annons:
[veralera]
3/16/10, 1:52 PM
#21

#17 Du står antagligen för alla kostnader själv förutom veterinär kostnader. Det står dem för förutsatt att du meddelanr dem innan du åker till veterinären. Undantagsfall superakuta situationer då såklert. Det gäller iaf för gnagare och smådjur, antar det är samma för hund.

Jag hade en tjej från EAC hemma hos mig för rätt längesen, hon gav mig godkänt för smådjur:P Johanna tror jag hon hette.  När du tar emot ett djur från dem skriver du ett kontrakt där står det bland annat vem som står för vilka kostnader.

Skulle det vara så att du får akut brist på pengar tror jag de ställer upp så länge deras kassa inte ligger back, så fick jag iaf intrycket.

Schniigel
3/16/10, 1:55 PM
#22

aha, okej! thanx Veris!

[veralera]
3/16/10, 2:00 PM
#23

När jag försökte ta kontakt med dem så var Alexandra rätt seg med att svara på mail (har de inte ändrat så är det hennes mail som står som kontakt på sidan), Johanna som har hand om organisationen här nere har svarat jättesnabbt alla gånger jag hört av mig…

Ska jag bolla vidare hennes mail till dig så kan du fråga?:P

Schniigel
3/16/10, 2:01 PM
#24

Ja jo eller jag ska gå och söka jobb nu men vi kan höras!

Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
Annons:
Upp till toppen
Annons: