Annons:
Etikett06-djurskyddsfrågor
Läst 1008 ggr
Bim
11/26/09, 10:12 PM

OT- Stoppa pälsdjurfarming! Namnlista

I sverige är det tillåtet att föda upp djur pga deras päls. Hjälp till att stoppa det!

Klicka här

Annons:
Mari
11/26/09, 10:18 PM
#1

Jag har skrivit på. Jag tycker att det är fel att föda upp djur bara för deras pälsars skull.

Kan tycka att det är ok att ta vara på pälsen från djur som ändå går till mat men att föda upp tex. minkar för pälsen tycker jag är helt fel, för minkkött är väl inget man äter utan det är ju bara pälsen man vill åt.

Någon som vet i vilka länder detta är förbjudet?

Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se

Bim
11/26/09, 10:25 PM
#2

#1 Jag harinte hört att det är förbjudet någonstans.. :/ I danmark tex föds det upp väldigt mycket djur för att bli päls varje år. alltså flera miljoner. Kommer inte ihåg exakt hur många..

Chinchillapälsar är populärast.

Mari
11/26/09, 10:35 PM
#3

#2 Såg på namninsamlingen att det stod såhär:
"Sverige halkar efter när flera länder inför förbud mot pälsdjursuppfödning."

Alltså måste det finnas länder som har förbud mot pälsdjursuppfödning? Eller ljuger de?

Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se

Bim
11/26/09, 10:51 PM
#4

#3 Jag tror inte de ljuger. Alltså missförstå mig inte. Jag vet inte om det är förbjudet någon annanstans. Vill också veta vilka andra länder som har det isf.

Jag tycker sverige är helt knäppt. Vi som ska framstå som det "perfekta" landet. Vi har inte ens lag mot tidelag :O

Mari
11/26/09, 11:03 PM
#5

#4 Jadu Sverige är ett konstigt land, jag kan inget annat säga

Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se

Hennum
11/27/09, 12:54 AM
#6

på lördag kommer djurens rätt ha en demonstration i malmö mot minkplågeriet som pågår nu när de ska gasas ihjäl för att folk ska kunna ha dem på sina jackor, och alltid annars då de sitter instängda i burara.

kl 13-15 vid triangeln, på torget där.

/ Johanna Hoogendoorn, ordförande för Kattens Talan

Annons:
Rafflan
11/27/09, 4:32 PM
#7

Synd att det var så långt bort. Det är så hemskt synd om djuren :(

[veralera]
11/28/09, 4:52 PM
#8

Tycker det är absolut inget fel att ta pälsen, eller nja i dessa fallen mer skinnet från tex kor, grisar mm som man ändå ska döda eftersom vi ska äta dem (oj vad hemskt det lät haha, but true.), annars slängs det ju bara.

SAMT att djuren ska fått gå en human död till mötes, MEN FRAMFÖRALLT haft ett någorlunda värdigt liv tills de dör.

Men att föda upp chinchillor, minkar mm bara för pälsens skull tycker jag är så fel. Om de iaf fått ordentliga burar och sånt - okej. Men på de flesta farmer (vet inte hur de e i sverige, men i utlandet) sitter de i plutteplutte burar 10 stycken.

Men det jag är mest emot är kycklingfarmerna. Har du en gång sett ett reportage därifrån glömmer du det sent. Synd bara att det är så gott:(

Upp till toppen
Annons: