Annons:
Etikett06-djurskyddsfrågor
Läst 1733 ggr
crickan
11/12/09, 6:25 PM

Skrämmande artiklar

På jobbet idag var det het debatt, det handlade om djursex. Det stod i tidningen om djursex, att det gick att åka till värmland där det fanns en gård där du kan hyra alla slags djur, allt var tillåtet, även stympning. Alla var eniga om att det var äckligt och onormalt. Jag har ju hört tidigare att det förekommer men inte fattat i vilken utsträckning. Googlade på djursex ockh fick upp massor med svar. Det var så det vände sig i magen när jag läste om  det. Förstår nu att mina djur har haft det bra med omvårdnad och skötsel. Min reaktion är att vi måste protestera mot det här, djur som hamnat hos vanliga familjer men som utnyttjas av en o annan sjuk familjemedlem. Det är avskyvärt!!!

Annons:
[veralera]
11/12/09, 6:40 PM
#1

Ja gud det där är ju sinnessjukt. Att det ens FINNS folk som tänder på sånt! Förstår inte riktigt vad de tänker med…

Måste vara jävligt desperata också…

Mari
11/12/09, 10:12 PM
#2

Ursh ja det är vidrigt!

Det jag inte riktigt förstått är om det är lagligt? Eller är det olagligt och att det försegår ändå?

Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se

mandariiin
11/12/09, 10:13 PM
#3

Att ha sex med djur är lagligt, så länge djuret inte lider utav det. Men hur bevisar man att djuret lider/inte lider….?

Lia@mandariiin.com

Mari
11/12/09, 10:22 PM
#4

#3 Hade för mig att det var så :( Otroligt sjukt att det ens är lagligt, fast de håller väl på att kolla över den lagen har jag för mig? Finns väl en namninsamling någonstans också har jag för mig

Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se

HannaT
11/13/09, 1:25 AM
#5

Jag tror att de flesta människor har mer eller mindre konstiga/äckliga fantasier, men att behöva förvekliga dessa fantasier tyder på att man inte är helt frisk i bollen!

Jag har också hört talas om dessa gårdar (på TV, insider?), och det är ju helt galet! Hästarna på en gård här nära hade fått besök för inte så länge sedan. Tjejen som skulle morgonfodra hittade en pall inne hos en av hästarna. Vill inte ens tänka på om någon skulle ta sig in till min Kalle. Fy f*an!

Hanna Törmälä, sajtvärd för hästhoppning.iFokus.
Läs gärna min blogg: tormala.devote.se.

[GeeGee]
11/13/09, 5:52 PM
#6

Jag tycker att de som haft sex med djur ska dömmas för djurplågeri samt våldtäkt eller sexuellt ofredande. Skit samma egentligen vad det heter…bara de får ett jäkligt hårt straff.

Det har ju bevisat att djur som folk har sex med dör för tidigt, blir sjuka eller blir apatiska och lider. Samtidigt som det i alla fall på mindre djur måste göra fruktansvärt ont, ex katter, höns, småhundar mm.

Mår illa bara jag skriver om det. Jag tycker regeringen är hemsk som inte gör något åt det här. Undrar om de skulle vilja att folk hade sex med deras djur eller titta på när någon annan hade det?

Nej det tror jag inte faktiskt!

Annons:
Bim
11/13/09, 6:20 PM
#7

Uscha. Varför ska det vara en sådan stor skillnad att våldta ett barn eller en tex hund? Det är inte inte sådan jättestor skillnad ju! Förutom att vi är en annan ras. Helt sjukt att det är lagligt här i sverige alltså!

Bim
11/13/09, 6:21 PM
#8

#6 Precis! Det är klart att de lider! Spec smådjur! Tror inte folk att det gör ont på en liten hundvalp att få in en stor grej i underlivet?

grundig
11/13/09, 6:34 PM
#9

störda människor , skulle vara intressant o se en elefant sätta på människorna så kanske dom lär sig något ? =)

Bim
11/13/09, 9:38 PM
#10

#9 Haha, precis! Det skulle vara en BRA läxa!

Josefa
11/14/09, 1:40 PM
#11

Jävla, jävla äckliga as.

Att sedan gubbarna/kärringarna i regeringen tycker att det är OK gör det hela bara ännu värre. Som något jävla gubbhelvete där sa:        Vi kan ju inte sitta här och lägga oss i vad människor har för sexuell läggning

elvissspringsteen1
11/14/09, 5:36 PM
#12

Det är väl tamef.n självklart att dom lider! helt sjukt! Säger ju allt om lagarna, om det är lagligt!!

HannaT
11/14/09, 6:30 PM
#13

Det HAR funnits en lag mot djurssex, men det togs bort samtidigt som det blev lagligt att vara homosexuell.

Hanna Törmälä, sajtvärd för hästhoppning.iFokus.
Läs gärna min blogg: tormala.devote.se.

Annons:
grundig
11/14/09, 6:36 PM
#14

ja det lät ju normalt att det är samma sak och vara homosexuell och ha sex med djur , skulle bli förbannad om jag vara homosexuell och dom förknippar det med djursex

tråkigt att sverige anser att det är ok med djursex och att dom inte följer utvecklingen att skydda djuren

HannaT
11/14/09, 6:38 PM
#15

#14 Ja det är helt sinnessjukt…

Hanna Törmälä, sajtvärd för hästhoppning.iFokus.
Läs gärna min blogg: tormala.devote.se.

grundig
11/14/09, 6:40 PM
#16

ärligt skulle jag vilja hör hur dom argumenterar att det är OK med djursex , elelr håller riksdagen på med sånt i sin nya fina bastu för 2 miljoner skatte betalares kronor?

man skäms att vara svensk när dom håller på så här

vi har ju miljö pari , kan vi inte ha ett djurparti då? där normala människor sitter med sunt förnuft

Upp till toppen
Annons: