Annons:
Etikett09-solskens-molnhistorier
Läst 977 ggr
Lena
1/1/10, 7:41 PM

Katthemmet Kompis Brandhärjat - Akut hjälpbehov

På årets första dag nås vi av den tragiska nyheten att Katthemmet Kompis har brunnit ned. Katthemmet ligger i Småländska Nybro och drivs av äkta makarna Maritha och Sonny. Var med och hjälp katthemmet i denna svåra stund!

Det var under nyårsnatten som branden började. Många katter har räddats, några har sprungit till skogs i paniken som utbröt. Det är ingen som i nuläget vet hur många katter som har omkommit. I skrivande stund pågår fortfarande eftersläckningsarbetet. Orsaken till branden är ännu inte klarlagd. Byggnanden som katthemmet är inhyst i tros vara totalförstörd. Förrådet där all kattmat förvarades är också brandhärjat. Katthemmet Kompis är därför i akut behov av kattmat.

Stora rastgården

Du kan stödja Katthemmet Kompis med penninggåvor via föreningens Plusgirokonto 35 74 82-9

Katthemmet är i akut behova av kattmat. Om du bor i närheten av Nybro och har möjlighet att skänka kattmat kan du kontakta: jenny@katthemmetkompis.se 

Tack på förhand!

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Annons:
FeliciaS
1/2/10, 6:47 PM
#1

Nä, usch vad trist :(
Hade helt klart skänkt mat om jag bott i närheten. Man hoppas verkligen att de stora tillverkarna är vänliga och kan skänka mat till dem.

Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus

Dockan
1/3/10, 12:33 PM
#2

oj vilken dålig respons här man fattar ju ingenting är det ingen här som detta berör Lena

 Hälsningar LENAGlad

Fiona
1/3/10, 3:25 PM
#3

Usch vad hemskt!

Hade gärna satt in pengar om jag haft några!

Jenny

Medarbetare på Mode & Skönhet iFokus - sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

Kika gärna in på min blogg

Mari
1/3/10, 10:06 PM
#4

Herregud!
Läste en liten kort notis om det igårdagens tidning men jag förstod inte att detta var katthemmet Kompis som det handlade om! Hur som helst så är det otroligt tragiskt.

Jag markerar denna som synlig och hoppas att flera här inne läser och kanske kan hjälpa till på något sätt

Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se

Drago
1/6/10, 12:43 AM
#5

Finns det kanske en möjlighet att samla in kattmat och gör en stortransport ner till Nybro? Har själv 2 säcker med 8 kg torrfoder och lite kittenfoder att sponsra….

Sa hemskt att sadant händerGråter

/Mandy

Lena
1/8/10, 1:36 PM
#6

Det är ett fantastiskt gensvar för Katthemmet Kompis. Det har nu samlats in över 100.000 kr. Många har också skänkt kattmat, tillbehör till katterna, annan utrustning samt byggmaterial. Makarna som äger katthemmet har bestämt sig för att bygga upp det igen. De behöver därför fortsatt stöd och hjälp. De är mycket tacksamma över det stora stöd de har från kattvänner över hela landet och framför sitt varma tack.

Här har ni en uppdaterad artikel med mer information. Där finns ävem info vem ni kan kontakta om ni vill hjälpa till/skänka något.

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Annons:
FeliciaS
2/20/10, 6:52 PM
#7

#6 Underbart, blir varm inombords av att höra det :)

Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus

Mari
2/21/10, 12:30 AM
#8

#7 Denna tråd är inte riktigt uppdaterad, nu tror jag summan närmat sig eller precis överstigit 300 000kr (!) Förvånad

Det är otroligt vad det finns snälla människor Skrattande

Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se

Upp till toppen
Annons: