Annons:
Etikett13-djurhem-ifokus
Läst 1371 ggr
Mari
2009-12-10 10:54

Förbättra djurhem?

Hej medlemmar!
Nu behöver jag er hjälp. Jag vill gärna veta vad ni tycker om sajten, vad som kan ändras och förbättras.

Berätta gärna vad mer ni vill se här, så som artiklar, disskutioner, bilder ja allt!

ha en bra dag ^^

Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se

Annons:
mandariiin
2009-12-13 19:04
#1

putt

Lia@mandariiin.com

zickan
2009-12-21 01:55
#2

Skulle behöva få ut lite mer reklam. Maila runt till djurhem och fråga om de kan länka  och om man kan länka till dom.

Små korta färdiga intervjuer att skicka runt till olika djurhem och be att de svarar och sedan göra en enkel artikel.

Några tips :-D

/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.

Mari
2009-12-21 16:03
#3

#2 Bra tips, det är faktiskt två saker jag planerar ska hända efter nyår, tänkte att det är bäst att börja då så det inte glöms bort i julstressen :-)

Har du fler tips? :-D

Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se

zickan
2009-12-23 22:10
#4

Har en hel del tips men vet itne om allt är genomförbart. Jag har börjat med på exodjur att skriva en lista om alla artiklar som finns och sparat med länkar under en artikel klistrad på första sidan. Det kan man göra och att lägga in alla annonser i en lista under respektivna djur samt att ange djuret bakom. Ev även hur akut det är och varför i en kort mening.
Iof är det en hel del jobb men gör det nog enklare att hålla reda på alla annonser och lättare med att kika in.

Även ett tips att kanske starta 2009 omplacerade och 2010  omplacerats istället för en stor. Sedan kanske rensa bort ett år i taget varteftersom åren går och trådarna blir för oaktuella att läsas.

Även ha typ månadens medlem/djurhem/omplaceringshem etc. Där under en månads tid stå i centrum med en kort intervju, bild osv :-D
Kan även köras med t.ex månadens djur. Omplacerat djur och en artikel om detta eller ett djur som söker hem och en historia om det djuret med bild osv.

/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.

zickan
2009-12-23 22:13
#5

Sist nämnda tipsen kan ju samköras ihop med att man gör intervjuer till olika djurhem osv.

/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.

Mari
2009-12-23 22:23
#6

Mycket bra förslag!
Månadens djurhem har jag i tankarna sedan en tid tillbaka :) Även privatpersoner som hjälper djur har jag tänkt ska kunna nomineras och få vara med.

Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se

Annons:
zickan
2009-12-23 22:38
#7

Jo det ger ju en start att hela tiden skriva en liten kort intervju/artikel per månad. Kanske underlättar än att ta allt på en gång.  Sedan kommer man upp i rampljuset mer och framför allt så drar snyfthistorier en bra reklam ;-)

/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.

Mari
2010-07-19 13:39
#8

Puttar upp.

Hur vill ni att djurhem.ifokus ska bli bättre? Vad vill ni se mer eller mindre av?

Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se

wolfgirl82
2010-07-19 14:20
#9

Skulle vara skoj och läsa om olika djurhem som presenterar sig själva. Allt från såna som tar in hundar till smådjur (möss, marsvin, gerbiler, kaniner o.s.v)

Det skulle jag tycka var jätte intressant. Finns så många föreningar/privatpersoner som har såna små hem.

- Ida

Omplaceringsdjur - Ja Tack!

Mari
2010-07-19 14:22
#10

#9 Mycket bra förslag, tex i samma stil som de i artiklarna vi har sedan förr?

Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se

wolfgirl82
2010-07-19 14:30
#11

Precis. Men kanske inte bara de stora djurhemmen (även om dessa också är jätte roliga o läsa om) men även de mindra "djurhemmen". Eldsjälar som tar emot djuren och placerar om utan för den delen ha ett större djurhem.

Hoppas ni förstår hur jag tänker. Svårt att förklara. :)

- Ida

Omplaceringsdjur - Ja Tack!

Mari
2010-07-19 14:31
#12

#11 Jag tror mig förstå precis hur du tänker, fast hur får man tag på dessa små djurhem? Vart finns dom?

Och borde man skriva artiklar om små djurhem eller privatpersoner som hjälper till men kanske inte har tillstånd från länsstyrelsen?

Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se

ala02
2010-07-24 12:04
#13

#12

Det är inte så bra att skriva om de som inte har tillstånd, för deras egen skull.

Man kan ju tala om hur man söker, har själv ansökt om godkännande av ett rum jag ska använda som karantän, eventuellt två rum. Det ena finns det inget fönster i så där är jag själv tveksam. Inspektörerna skulle komma efter semestern nån gång. Ska bara sätta in en dörr så är rummet klart. Föreningen jag hjälper ibland har tillstånd för sin verksamhet.

Annons:
Mari
2010-07-24 19:56
#14

#13 Precis så jag har tänkt, det kan då bli att man stjälper mer än vad man hjälper med artikeln man publicerar.

Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se

Chieko
2010-07-25 17:17
#15

Finns det möjlighet att ta fram en artikel om hur man startar ett djurhem? Vad för tillstånd man behöver, hur mycket pengar som kan beräknas behövas som startkapital osv? :)

/Karin
Medarbetare på rexkanin.ifokus

Mari
2010-07-25 17:30
#16

#15 Det finns redan en artikelserie i några delar där den förra sajtvärden skrev hur man startar ett djurhem.
Dock har jag planer på att göra en ny artikel om hur man går tillväga eftersom mycket har ändrats.

Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se

Upp till toppen
Annons: