Annons:
Etikett13-djurhem-ifokus
Läst 1038 ggr
Mari
2010-01-04 01:02

Månadens Fråga: Hjälper du något..

Hjälper du något Djurhem/organisation?

Med hjälper så kan det vara tex. att du arbetar på stället, skänker pengar/saker, hjälper till med insamlingar.

Tänk även på att man kan hjälpa till även om man bor långt bort med tex att göra reklam, insamlingar och annat.

Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se

Annons:
Mari
2010-01-04 01:05
#1

Ja jag hjälper ett djurhem, eller ja, det håller på att startas upp ett djurhem som jag i framtiden kommer att hjälpa till.

Annars försöker jag hjälpa till genom att sprida reklam, skriva på namninsamlingar och annat.

Är medlem i Djurskyddet Sverige också

Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se

FeliciaS
2010-01-04 16:33
#2

Jag svarade Ja - har varit medlem i Djurens Rätt flera år samt delat ut flygblad i brevlådor. Är medlem i Naturskyddsföreningen med.

Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus

fia-mia
2010-01-06 17:28
#3

Valde "har tänkt börja". Bor hemma och enligt mamma och pappa är inte alltför många djur välkomna in i huset men när jag flyttar hemifrån känns det självklart att ställa upp.

MVH Mia (miisasphoto.tk)

medarbetare på cocker spaniel ifokus

zickan
2010-01-07 00:29
#4

Till och från. Försöker ställa upp så när jag kan. Har skickat kläder, koppel och tbh till hundförening som var uppe någon tid sedan med problem. Har satt in 50-100 lite här och där, då och då när jag kunnat.

Ende sak jag och min familj är stenhård på är att alltid köpa en extra påse mat lr burk  och lägga på "kattlådan" en gång i veckan. Nu bor jag inte  på gotland längre men vet att mamma gör.
Står en stor låda utanför en affär på gotland. Där kan folk köpa en burk mat på affären, lägga i en slant eller lämna av något som kan säljas på loppisen kattehemmet har.

Försöker även handla på loppisar som finns för djurens skull. Oftast är det katthem som har någon form av loppis lr försäljning.
Mina iller leksaker köpar jag oftast på tradera. Försöker hålla mig till de som säljs för katthem. Ligger annonser ute nästan hela tiden.

Sedan jourhem och försöker sprida info om råtthjälpen.

/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.

wolfgirl82
2010-01-08 23:05
#5

Jag skulle jätte gärna jobba för ett djurhem men verkar dåligt med såna här i Dalarna speciellt när man är allergisk mot katter.

Skulle gärna jobba på ett hundhem eller mer smådjur. Katter kan jag inte pga allergin.

- Ida

Omplaceringsdjur - Ja Tack!

[MissDiss]
2010-01-09 21:02
#6

Ja, jourhem för råtthjälpen, kommer kanske bli Kontaktperson också :)

Annons:
[Colina]
2010-01-19 09:25
#7

Ja jag driver ett eget litet omplaceringhem för marsvin

[Ai-chan]
2010-01-19 12:40
#8

Jag svarade Nej.

musse05
2010-01-20 20:46
#9

Nej, tyvärr. Jag litar inte helt på sådana som man skänker in pengar till, då är jag inte säker på att allt verkligen kommer till djuren.

essut50
2010-01-25 20:41
#10

Svarade JA, är medlem i olika katthem, faddrar åt några osv.

" En smula nyfikenhet håller oss unga"

"Hjärtat är lyckligast - när det slår för andra"

Upp till toppen
Annons: