Annons:
Etikett14-övrigt
Läst 793 ggr
[GeeGee]
1/10/10, 7:11 PM

En bra marknadsföring?

Hej!

Hade svårt med en bra rubrik. Men jag undrar hur ni som är jourhem åt rädda och osäkra katter gör när någon kommer och är intresserade av katten?

Katten kommer inte precis fram och gosar tyvörr ;)

Så svårt att visa upp hur snälla dem är när de springer iväg direkt när man släppt ner dem.

Annons:
Mari
1/10/10, 10:38 PM
#1

Oj svårt, jag har dock aldrig varit jourhem åt någon skygg katt men är katterna mer lugna med dig?

Isåfall kan det vara idé att bjuda hem de intresserade ungefär vid matdags (om katten får map på speciella tider) och samtidigt då att man själv med den intresserade kanske sitter och fikar, då kan det hända att katten inte bryr sig och äter istället så intressanten kan få se skymten av katten.

Det som är väldigt viktigt är ju självklart att man poängterar att katten är skygg/osäker vilket är något man får jobba med dagligen för att få bort. Är det en seriös som är intresserad så borde denne förstå detta och även ta med det i sina funderingar över katten.

Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se

mandariiin
1/11/10, 12:32 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

Jag omplacerade en liten katt tjej som var väldigt blyg och försiktig. men jag talade om det redan från början, och berättade även att hon bara bott hos mej någon dag, därför var hon ännu mer försiktig än vanligt då hon inte kände sej hemma och trygg än.

När en familj kom och kollade på henne så gömde sej Chili bara under sängen, och vägrade komma fram. Och tyvärr är dte bara att acceptera.

Lia@mandariiin.com

Mari
1/11/10, 5:10 PM
#3

#2 Hur reagerade familjen som kom och tittade? Visste de om redan innan besöket att katten var blyg? Eller blev de förvånade?

Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se

[GeeGee]
1/11/10, 7:44 PM
#4

Ja, jag är ju just lite nervös över att hon springer och gömmer sig och stannar där sen. Men kan man inte ha henne instängd i mitt rum (där hon känner sig säkrast)? Då vet jag i alla fall vart hon är och jag kan plocka fram henne åt minstone?

Svårt då de vill se hur katten reagerar på deras dotter. Hon kommer ju vara rädd för henne, lika mycket som hon är rädd för alla andra människor.

Men de vet om det, så jag får påängtera det ännu mer. För otroligt snäll är hon och hon är ju helmysig när man lär känna henne =)

Mari
1/11/10, 7:46 PM
#5

#4 Jo ha henne instängd i ett rum, det tror jag blir bäst om de vill kunna se och kanske komma nära katten. Du får hålla koll så katten reagerar, det får inte bli för stressigt!

Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se

mandariiin
1/11/10, 11:14 PM
#6

#3 dom visste mycket väl om det innan, och jag förklarade att jag hade fått hämta henna som en akut omplacering (räddad från avlivning) bara 2-3 dagar innan dom kom och kollade på henne.

det slutade med att Chili flyttade till min dåvarande pojkväns föräldrar innan andra familjen hade betsämt sej för om dom vilel ha henne elle rinte.

Lia@mandariiin.com

Annons:
Upp till toppen
Annons: