Annons:
Etikett14-övrigt
Läst 1078 ggr
musse05
2010-01-26 17:51

Tips på andra omplaceringssidor!

Tyckte vi kunde samla en tråd med bara tips på olika omplaceringshem/sidor/organisationer osv.

Annons:
Mari
2010-01-26 18:26
#1

Vi har bland annat:

Råtthjälpen - Som har olika jourhem i hela Sverige som tar emot råttor som är i behov av ett nytt hem.

En Andra Chans - En organisation som hjälper alla sorts djur, de arbetar med jourhem där djuren får vistas tills ett nytt permanent hem kommer fram.

Marsvinshjälpen - Så som jag förstått det så är detta en person, Mia Winge som agerar som djurhem för marsvin. Vet ej om de har någon större koppling med jourhem över Sverige eller om detta enbart är kopplat till Sthlm-området där de har sitt omplacerinsghem?

Eragons - Omplacerar marsvin i Göteborstrakten.

Livlinan - Hjälper till att omplacera och förmedla kontakter för alla sorters djur.

Jag kan inte garantera att jag har sammanfattat detta rätt, gå gärna in på varje hemsida för att läsa mer om varje "djurhjälpare"

Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se

Mari
2010-01-26 22:53
#2

Tigerharen - har jourhem och förmedlar olika sorters omplaceringsdjur

Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se

musse05
2010-01-27 20:52
#3

Jag har själv köpt ett marsvin från Marsvinsshälpen^^ Konstigt att jag glömde det :P

Mari
2010-02-01 21:45
#4

Sköldpaddsringen - kanske inte en omplaceringssajt direkt men tips och en engegarad sida om hur man ökar statusen för sköldpaddor

Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se

[Colina]
2010-02-07 20:16
#5

Lägger in min egen:

Colinas marsvin

Upp till toppen
Annons: