Annons:
Etikett10-teman
Läst 948 ggr
Mari
2010-04-02 17:47

Sålde guldfisk - fick fotboja

En äldre dam i England har fått fotboja och rejäla böter då hon sålde en guldfisk till en 14-årig pojke. I England är det förbjudet att sälja djur till barn under 16år.

Butiken hade sedan ett tag varit under kontroll då bland annat en nymfparakit hade rapporterats skadad och vid kontrollen visade det sig att ett ben var brytet så fågeln fick avlivas.

Den äldre damen påstår sig vara en sann djurvän och tänker därmed inte stänga ner sin butik…
Läs mer om detta här

Det står lite annorlunda i nätupplagan än i papperstidningen idag, men frågan som kommer upp i mitt huvud är: Är man verkligen djurvän om butiken uppenbarligen sköts då dåligt? Är man inte en sann djurvän om man då stänger ner butiken?

Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se

Annons:
emelie92
2010-04-03 20:35
#1

Om man inte tar hand om djuren man är ansvarig för så är man i mina ögon inte en sann djurvän. En djurvän är någon som värnar om djuren.

Den andra frågan är knepigare. Jag tycker att hon är en sann djurvän om hon omedelbart tar sig i kragen och förbättrar sig! Jag tycker att hon ska få en andra chans, en chans till att bättra sig.

För övrigt tycker jag att det är urlöjligt att hon ska få fotboja. Böter hade varit helt okej men fotboja känns bara fånigt..

Cindy S
2010-04-03 20:43
#2

Jag antar att det har hänt mycket mer än vad som rapporterats i media. Jag tvekar på att någon myndighet skulle reagera så starkt för dessa tre incidenter (nymfparakit, gerbil och guldfisk). Jag tycker att det kan bli små böter för alla dessa tre händelser (om nu det var så att förståndshandikappet "syntes") men så höga böter och fotboja/samhällstjänst verkar vara starkt, om det nu inte finns andra skäl.

Jessica Jones (2015-)

- Sajtvärd för superhjaltefimer.ifokus.se - Medarbetare för halloween.ifokus.se -

Upp till toppen
Annons: