Annons:
Etikett14-övrigt
Läst 2384 ggr
UlrikaD
4/18/10, 3:15 AM

Säljs som foder

Vet inte riktigt var jag ska skriva det här men det här känns så fel för mig så jag måste skriva det någonstans.

Finns annonser ute på olika annonsforum om ett omplaceringshem för gnagare, att de tar emot olika djur osv. Allting ska gå väldigt bra till och djuren ska ha det så bra som möjligt osv. Samtidigt ligger det ute annons på reptilforum där marsvin, degus och kaniner säljs levande som foder. Det är samma person bakom båda annonserna.

Har mailat och frågat på reptilforumet och det är marsvin, degusar och kanin som säljs för mellan 15-40kr. Hur kan sånt här få ske? Folk som lämnar in sina djur för omplacering säljs sedan till foder?

Någon som har erfarenhet av någonting sådant här? Det här måste ju vara så fel som det bara kan bli. Det hjälper ju inte om jag hämtar alla djuren nu, om folk lämnar in fler djur till omplaceringshemmet heller.

Men någon kommer att köpa dem billigt och mata sin orm med dem. Någon som kan säga hur man ska stoppa det här, jag mår illa.

Annons:
TheMe
4/18/10, 8:56 AM
#1

Nej fy, jag blir helt illamående!

"You can not change the world by adopting an animal,
but you can change the world for that animal"

Tina
4/18/10, 4:24 PM
#2

Jag vet faktiskt inte riktigt vad man kan göra…
Kontakta polisen eller jordbruksverket, det som den här personen sysslar med bör hamna under bedrägeri eller liknande. Om personen registrerat sin verksamhet, vilket denne bör ha gjort, följer denne inte det som registrerats.
Ring till dem och hör vad de kan göra, om de kan göra något.
Hör sedan av dig till personen som har omplaceringshemmet och berätta för denne vad som kommer ske om personen fortsätter med verksamheten.
Det är vad jag skulle ha gjort, även om jag inte är helt säker på att det är rätt metod.

Livet med två australian shepherds
https://brukshundarnas.wordpress.com

martdat
4/18/10, 4:37 PM
#3

är det någon även på detta forum? vem i såfall`

Sajtvärd på kattpolisen i fokus.

Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.

Tina
4/18/10, 4:41 PM
#4

Jag tror inte att det är så smart att "hänga ut" personen innan man varit i kontakt med någon större myndighet. Jag tror inte att personen kommer vara så pigg på att låta andra personer komma och ta hand om djuren som egentligen skulle ha blivit ormmat, chansen är nog större att de hamnar i en kartong ute i skogen eller något ännu värre. 
För det första måste verksamheten stoppas, och vi som privatpersoner kan inte utfärda något stopp.

Livet med två australian shepherds
https://brukshundarnas.wordpress.com

martdat
4/18/10, 4:48 PM
#5

#4 nä men man kan varna så inte folk lämnar djur dit, och det kan skötas genom pm,

påminer mig om en tjej som hadde en tråd på flachback, hon svarade på skänkesanonser på blocket där folk skänkte djur med tillbehör, hon svarade bara de anonser som hadde fina tillbehör, burar och sådant, sen avlivade hon "blocket" djuret och behöll de fina burarna och sakerna till sina egna….

Sajtvärd på kattpolisen i fokus.

Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.

UlrikaD
4/18/10, 4:56 PM
#6

Efter att ha varit i ytterligare kontakt med personen så ska omplaceringshemmet inte finnas mer och det här är djuren som är kvar. Och de ska bort nu.

5 degusar, 5 marsvin och 1 gotlandskanin.

Annons:
Tina
4/18/10, 5:00 PM
#7

Läste på Mif att de fanns i Göteborg om någon har plats. 
På vår akuthemlista finns många personer uppskrivna under västra götaland.
Skulle själv gärna hjälpa till om det fanns transport.

Livet med två australian shepherds
https://brukshundarnas.wordpress.com

TheMe
4/18/10, 5:28 PM
#8

Jag kan hjälpa till med kaninen om transport till Uppsala kan ordnas.

Kanske någon i Göteborg kan hämta kaninen direkt så vi får lite mer tid på oss? Finns under akuthem, Uppland här på Djurhem iFokus.

"You can not change the world by adopting an animal,
but you can change the world for that animal"

UlrikaD
4/18/10, 5:33 PM
#9

Vore otroligt bra ifall folk kunde hjälpa till. De kommer att säljas till först till kvarn annars. Priserna är nämligen marsvin 30kr, degus 15kr och kaninen 40kr.

Det är ju inte så att hon inte kommer att få dem sålda till käk…:(

TheMe
4/18/10, 5:37 PM
#10

#9 Skulle du kunna hämta kaninen direkt?

För det vore ju väldigt bra om du som redan har kontakt med den här personen kunde säga att kaninen har ett hem så stackaren slipper bli levande föda. Men transport löser sig inte över en natt…

"You can not change the world by adopting an animal,
but you can change the world for that animal"

UlrikaD
4/18/10, 5:39 PM
#11

#10 Jag gör ju tyvärr inte det, därav mina inlägg överallt.

Hade ju jättegärna velat hämta hem allihopa själv, även ifall jag ligger däckad i influensa just nu. Men jag har ett stort illergäng hemma och väntar valpar i veckan. Finns liksom ingenstans att sätta dem.

TheMe
4/18/10, 5:40 PM
#12

Om UlrikaD eller någon annan som bor i Göteborg kan hämta kaninen direkt så ska jag göra allt i min makt för att hitta transport till mig i Uppsala så fort som möjligt.

"You can not change the world by adopting an animal,
but you can change the world for that animal"

TheMe
4/18/10, 5:41 PM
#13

#11 Okej.

"You can not change the world by adopting an animal,
but you can change the world for that animal"

Annons:
Valkyrie
4/18/10, 6:33 PM
#14

Jag kanske skulle kunna transportera göteborg- stockholm men i så fall måste någon hämta kaninen :(

/ Johanna medarbetare på dvärgkaniner.ifokus
       Rest in peace Valkyrie!

TheMe
4/18/10, 6:40 PM
#15

#14 Jättebra!

Snälla någon måste väl kunna hämta upp kaninen eftersom resten verkar lösa sig då?

"You can not change the world by adopting an animal,
but you can change the world for that animal"

UlrikaD
4/18/10, 7:15 PM
#16

Tog kontakt med Eragons angående marsvinen igår och hon har nu varit och hämtat dem. Så de är lösta.

Någon som kan hämta kaninen till TheMe?

Och degusarna….

Valkyrie
4/18/10, 7:16 PM
#17

Om jag ev kan ta kaninen kan jag inte hämta den så om någon kan lämna till mig på stationen på söndag? :/

/ Johanna medarbetare på dvärgkaniner.ifokus
       Rest in peace Valkyrie!

UlrikaD
4/18/10, 7:21 PM
#18

#17 Funderar på att fråga ägaren själv ifall hon kan lämna över på söndag isåfall. Vilken tid åker du?

Jag väntar illervalpar någon gång fr.om fredag-söndag och efter onsdag kommer inte jag att gå utanför dörren för säkerhets skull. Så där har jag ingen möjlighet.

Tina
4/18/10, 7:21 PM
#19

Åh vad skönt att Eragons kunde hjälpa till!

Hoppas och tror att kaninen till TheMe löser sig också!

Livet med två australian shepherds
https://brukshundarnas.wordpress.com

Valkyrie
4/18/10, 7:24 PM
#20

Jag åker 10.45 tror jag det var vid den tiden. Är hon seriös? min mamma var mest att hon inte ville träffa den människan…

/ Johanna medarbetare på dvärgkaniner.ifokus
       Rest in peace Valkyrie!

Annons:
UlrikaD
4/18/10, 7:30 PM
#21

#20 Seriös? Hur seriöst är det att sälja omplaceringsdjur som foder??

Tänkte mest att det kunde vara en smidig lösning ifall ingen kunde ha kaninen hos sig så länge. Men jag försöker hitta andra lösningar samtidigt.

Har fortsatt kontakt med Eragons ifall hon kunde hitta nån lösning för kaninen tills på söndag.

Degusar, någon?

Valkyrie
4/18/10, 7:33 PM
#22

21# tänkte inte på det, jag tänkte mest på att vi helst inte vill komma i kontakt med oseriösa. Jag tänkte på hur personen är…

Ska prata med min mamma om vi kan ta på stationen…

/ Johanna medarbetare på dvärgkaniner.ifokus
       Rest in peace Valkyrie!

UlrikaD
4/18/10, 7:35 PM
#23

#22 Förstår dig precis. Jag håller på att kolla andra lösningar samtidigt. Men ska kaninen med dig upp så måste ju någon möta upp på centralen i vilket fall som helst. Och jag kommer som sagt inte utanför dörren den helgen.

[Ai-chan]
4/18/10, 7:38 PM
#24

Hej hej! Om nå djur som behöver tillfällig hem så finns tillfälligt hem här.

Tyvärr ingen passande bur för degus (då jag har vet hur rymningsbenägna dom är så behöver jag galler runt hela, även bottnen. och sån bur har jag inte.)

Men burar för andra djur har jag väll. marsvin, kanin . dock har jag blivit jätte känslig mot spån specielt o hö lite. så jag kan bara ha en liten stund.

om bur till degun går att ordna så inga problem. Farligt om dom smet ut här tsm me katterna ^^

men jag kan endast ta mig till gävle o möta upp. bor i bollnäs/gävleborgslän. o jag är körkortslös. får pengar imorrn me.

kan dock inte ta emot allt för många,

Valkyrie
4/18/10, 7:44 PM
#25

23# Om någon lämnar kaninen till mig på stationen tror jag det skulle gå och sen om theme hämtar på stationen i stockholm. Jag vill verkligen otrolig gärna hjälpa till men somsagt måste jag prata med min mamma.

Kan man transportera göteborg-stockholm i en kartong med lufthål? jag har nämligen ingen extra transportbur…

/ Johanna medarbetare på dvärgkaniner.ifokus
       Rest in peace Valkyrie!

UlrikaD
4/18/10, 7:44 PM
#26

Som sagt, nu är det degusarna kvar som behöver hem.

Valkyrie
4/18/10, 7:46 PM
#27

Hur mår kaninen nu? om du vet tänkte jag. Är djuren i bra hull eller djurplågade? vad säger h*n som har de?

/ Johanna medarbetare på dvärgkaniner.ifokus
       Rest in peace Valkyrie!

Annons:
UlrikaD
4/18/10, 7:46 PM
#28

#25 Kan du säga till så snart som möjligt du vet ifall kaninen kan få åka med dig? Jag ordnar så någon lämnar på centralen isåfall.

UlrikaD
4/18/10, 7:48 PM
#29

#27 Kaninen och djuren mår nog bra. Verkar inte alls som om hon är en "elak" person på något vis. Blev nog bara för mycket för henne.

Tjejen tycker det är toppen att kaninen har ett bra hem som väntar.

Valkyrie
4/18/10, 7:53 PM
#30

28# Jag ska prata med min mamma när hon kommer hem :) kan du pm:a annonsen?

/ Johanna medarbetare på dvärgkaniner.ifokus
       Rest in peace Valkyrie!

Mari
4/18/10, 11:33 PM
#31

Oj oj!
Skönt att det löst sig för marsvinen och kaninen bara transport fixar sig.

Jag vet att det är en tjej här på iFokus , även här inne på djurhem, kommer bara inte på namnet. Hon tar emot gamla degusar och har hant om dem, kanske hon kan hjälpa? Gäller ju bara att komma ihåg hennes användarnamn här.

Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se

Valkyrie
4/18/10, 11:37 PM
#32

31# hoppas!

/ Johanna medarbetare på dvärgkaniner.ifokus
       Rest in peace Valkyrie!

UlrikaD
4/18/10, 11:47 PM
#33

#31 Hojta till ifall du kommer på vem det är.

Mari
4/18/10, 11:50 PM
#34

#33 Självklart, ska lusläsa här på forumet i morgon då datorn jag sitter vid nu är så seg så att allt bara låser sig.

Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se

Annons:
djurskydd
4/18/10, 11:59 PM
#35

Testa lägg ut en tråd på gerbil.ifokus, kan säkert finnas deguintresserade där.

TheMe
4/19/10, 12:17 AM
#36

Har varit borta under kvällen, men bara någon kan få kaninen från där den är nu till Valkyrie på stationen i Göteborg så möter jag upp i Stockholm direkt på stationen bara jag vet tid och så.

Hoppas på en lösning nu!

"You can not change the world by adopting an animal,
but you can change the world for that animal"

Valkyrie
4/19/10, 12:21 AM
#37

Ja, somsagt är inget säkert att jag kan ta men det verkar som det =D

/ Johanna medarbetare på dvärgkaniner.ifokus
       Rest in peace Valkyrie!

Oriel
4/19/10, 12:27 AM
#38

När skulle kaninen vara på stationen?

-' Rebecca Johansson

 

Valkyrie
4/19/10, 12:33 AM
#39

Tåget går 10.42

/ Johanna medarbetare på dvärgkaniner.ifokus
       Rest in peace Valkyrie!

Oriel
4/19/10, 12:35 AM
#40

Okej. Var bor personen med kaninerna då? Kanske skulle kunna hämta och lämna den.

-' Rebecca Johansson

 

Valkyrie
4/19/10, 12:36 AM
#41

Vad snällt i så fall, jag vet inte men fråga Ulrika :)

/ Johanna medarbetare på dvärgkaniner.ifokus
       Rest in peace Valkyrie!

Annons:
Tina
4/19/10, 10:11 AM
#42

Degusintresserade håller nog mest till på exotiskadjur.ifokus.

Livet med två australian shepherds
https://brukshundarnas.wordpress.com

TheMe
4/19/10, 10:51 PM
#43

Valkyrie kunde tyvär inte hjälpa till med transporten av kaninen från Göteborg till mig.

Så om någon annan känner någon som reser mellan Göteborg och Uppsala eller närliggande städer så vore det guld värt att få transporthjälp. Självklart mot en slant som tack för hjälpen.

Även om någon djurvän kan hämta kaninen nu och ha den hemma hos sig tills transportbiten löst sig.

Jag skulle bli så glad och tacksam för all hjälp med detta!

"You can not change the world by adopting an animal,
but you can change the world for that animal"

Valkyrie
4/19/10, 10:56 PM
#44

43# prata med chieko för hon ska till stockholm 22 april.

/ Johanna medarbetare på dvärgkaniner.ifokus
       Rest in peace Valkyrie!

TheMe
4/19/10, 11:03 PM
#45

#44 Hon reser endast Stockholm-Göteborg.

"You can not change the world by adopting an animal,
but you can change the world for that animal"

Valkyrie
4/19/10, 11:06 PM
#46

Ja men såg i en annan tråd att hon åker göteborg - stockholm.

Otroligt synd om inget går :(  men jag ska prata med min mamma ytterligare en gång.

/ Johanna medarbetare på dvärgkaniner.ifokus
       Rest in peace Valkyrie!

UlrikaD
4/20/10, 12:29 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#47

Den här människan är jäkligt speciell, så jag hoppas verkligen jag får loss kaninen nu.

Hade ju mailat och sagt att jag skulle hämta degusarna, men suttit på sjukhuset hela dagen (elak virusinfektion, sönderhostade revben och sönderslitna muskler) Pratade ihop mig med Eragons och hennes väninna som hämtade marsvinen att hon  skulle hämta degusarna åt mig.

Denna tjejen har ingen aning om att det är jag som ordnat denna transporten utan hon lämnar glatt iväg dem till henne fastän hon sagt att jag ska få hämta dem imorgon….först till kvarn helt klart.

Tyvärr sitter det fortfarande 2 marsvin och 2 degusar kvar hos henne som hon inte släpper, och kaninen. Vi jobbar stenhårt vidare på det.

Sju degusar är hemma hos mig nu iallafall. Skulle varit åtta st, men hanarna blev ivägskickade i något absolut inte hållbart och på vägen i bilen så rymde alla fyra. Fick tag i tre av pojkarna, men den sista sitter någonstans under instrumentpanelen. Efter två timmars lock och pock gav vi upp på en stund. Hoppas han kommer fram av sig självt.

En av pojkarna var äldre och han ser ut som han har starr. Här är en bild på de två andra pojkarna iallafall. De har ätit, druckit och allihopa har varit i famnen och gosat en sväng och de undersöker sina nya burar för fullt.

Valkyrie
4/20/10, 12:37 AM
#48

Stackars djur, varför har hon ett omplaceringshem om hon sen nu säljer de?
Varför vill hon inte släppa kaninen och marsvinen? :O

Allting löser sig med transport för kaninen bara vi hittar någin fodervärd tills ungefär juli då dancehall ska till stockholm.

Finns det någon i göteborgsområdet som kan ta hand om en kanin i ca 2 månader? Behöver verkligen hjälp, annars kanske de blir reptilfoder… :( oerhört tacksam om någon stället upp

/ Johanna medarbetare på dvärgkaniner.ifokus
       Rest in peace Valkyrie!

Annons:
UlrikaD
4/20/10, 12:39 AM
#49

#48 För att hon säkerligen vill fortsätta föda upp. Kaninen har jag ingen aning om vad hon håller på med. Transport innan löser sig oftast ska bara få henne att släppa den nu bara.

Fortsättning följer…

Mari
4/20/10, 12:44 AM
#50

Oj detta är verkligen spännande. Hoppas lilla killen kommer fram ur bilen

Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se

Valkyrie
4/20/10, 12:46 AM
#51

49# herregud, hur bor djuren då?

/ Johanna medarbetare på dvärgkaniner.ifokus
       Rest in peace Valkyrie!

UlrikaD
4/20/10, 12:47 AM
#52

#50 Känns inte så bra att ha honom där, nu blir det kallt över natten. Och jag kan tänka mig att en degu kan göra ordentlig skada bland sladdar och grejer.

Håller alla tassar härhemma, det gör även hans tre burkamrater som undrar vart kompisen tog vägen.

TheMe
4/20/10, 12:47 AM
#53

#49 Jag har en vän i Göteborg som reser till Uppsala där jag bor med jämna mellanrum, dock ej denna vecka vad han visste just nu. Men bara kaninen kommer därifrån nu direkt och får bo hos någon tills transportbiten löst sig så vore ju det guld värt!

Handlar det om pengar i fråga om kaninen tror du?

"You can not change the world by adopting an animal,
but you can change the world for that animal"

Mari
4/20/10, 12:57 AM
#54

Det finns ju även en lista här på djurhem för semesterhem, kolla om någon där kan ställa upp tillfälligt för denna kaninen

Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se

Valkyrie
4/20/10, 12:59 AM
#55

Men jag fattar inte, hon säljer de som reptilmat men sen vill hon inte släppa de eller? hur verkar djuren bo hos henne då?

/ Johanna medarbetare på dvärgkaniner.ifokus
       Rest in peace Valkyrie!

Annons:
UlrikaD
4/20/10, 12:59 AM
#56

#53 Nej, det är inte pengar alls. Hon verkar vara en människa som har svårt att bestämma sig. Och grejen är att släpper hon inte resten av djuren nu så kommer de att ligga en ny annons ute om några veckor.

Men tjejen som har varit och hämtat nu båda gångerna jobbar vidare och jag pratar vidare och gör allt för att resten av djuren ska flytta också.

TheMe
4/20/10, 1:06 AM
#57

#56 Jag blir så frustrerad. Men skickar en massa goda vibbar till dig och den här andra tjejen som hjälper till och hoppas ni får loss alla djuren som finns kvar på "omplaceringshemmet"!

"You can not change the world by adopting an animal,
but you can change the world for that animal"

Valkyrie
4/20/10, 1:10 AM
#58

hoppas verkligen allt löser sig, säg till om ni behöver hjälp med något…

/ Johanna medarbetare på dvärgkaniner.ifokus
       Rest in peace Valkyrie!

Mari
4/20/10, 1:35 AM
#59

Är det inte så att djuren som är kvar är hennes personliga? Och det var djuren som kom ifrån omplaceringshemmet som det var akut att få iväg?

Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se

UlrikaD
4/20/10, 1:49 AM
#60

#59 Degusarna var de hon hade köpt själv. De andra var från omplaceringshemmet.

Valkyrie
4/20/10, 10:45 AM
#61

Så de finns folk som lämnat till henne och nu säljer hon de som reptilmat? :S

/ Johanna medarbetare på dvärgkaniner.ifokus
       Rest in peace Valkyrie!

Mari
4/20/10, 10:51 AM
#62

#61 Så har jag uppfattat det hela, att hon haft omplaceringsverksamhet och nu när hon inte kan ha kvar dessa så säljer hon dem billigt och då finns risken att de hamnar som foder till något annat djur då hon inte verkar kolla upp det nya hemmet så väl.

Jag vet inte om hon specifikt har annonserat ut dessa som djurmat?

Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se

Annons:
Valkyrie
4/20/10, 10:51 AM
#63

62# okej jo hon har en inne på en reptilsida …

/ Johanna medarbetare på dvärgkaniner.ifokus
       Rest in peace Valkyrie!

Mari
4/20/10, 10:54 AM
#64

#63 Den tror jag är borta men det betyder väl inte att de säljs som foder bara för att man annonserar där? Eller? Jag är inte insatt i reptilsidor eller foderdjur alls

Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se

Valkyrie
4/20/10, 11:02 AM
#65

64# Jo jag tror det stod att det är som foder… Om man sätter ut levande djur på en reptilsida tar jag det som foder.

/ Johanna medarbetare på dvärgkaniner.ifokus
       Rest in peace Valkyrie!

TheMe
4/20/10, 11:34 AM
#66

#64 Jag såg annonsen på repti.net och det stod specifiserat levande reptilfoder samt vilka djur det rörde sig och prislista.

"You can not change the world by adopting an animal,
but you can change the world for that animal"

Mari
4/20/10, 11:59 AM
#67

#66 Ajdå Obestämd

Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se

pigelina
4/20/10, 2:31 PM
#68

vilka djur var kvar?

Kanske kan ha något eller några ett tag

// Hanna

www.pigelinas.weebly.com - uppfödning av lejonhuvade kaniner

Medarbetare på lejonkaniner.ifokus

Mari
4/20/10, 2:33 PM
#69

#68 "Tyvärr sitter det fortfarande 2 marsvin och 2 degusar kvar hos henne som hon inte släpper, och kaninen. Vi jobbar stenhårt vidare på det."

Så skriver TS i #47 Så det finns djur kvar som de ej får därifrån

Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se

Annons:
chris65
4/20/10, 3:46 PM
#70

Man undrar ju varför hon vägrar släppa djuren när det finns folk som är villiga att ta hand om dem. Mycket märkligt..

[Ai-chan]
4/20/10, 6:50 PM
#71

Nu har jag inte läst i hela tråden bara något inlägg hit o dit o den senaste….

Hon kanske tycker om djuren ändå (som hon borde göra eftersom hon vill hjälpa dom). Fast det har gått lite snett. Antagligen gått för långt, eller ja, blivit för mkt helt enkelt. Hann bli för många djur innan hon han tänka efter eller känna på. Hon kanske mår dåligt eller ja, är sjuk. Sjuk så det går i vågor. om hon kanske mår lite dåligt så är djuren kanske  något som hjälper henne.  Dem kanske är hennes familj, vänner. Fast det har gått lite snett.  Inte så märkligt tycker jag.

Man kan bara spekulera antagligen. Men man vet inte hur hon egentligen har det. Eller hur hon mår. Eller varför det gick snett.
Ingen ide heller att prata om det heller tycker jag. Bakom någons rygg. Hon vela nog kanske djurens bästa men blev antagligen för mkt.

Men jag känner igen såna sitts. Mer än väl.

Men nog lite skumt att hon tar in djuren o sedan säljer dom som foder mat.
Nu är jag inte emot reptil födan. Även reptiler behöver mat. Men djur som kommer in i omplaceringshem ska komma till andra nya hem. Inte bli reptil mat. Det är det ansvaret man har. Och som dåvarande ägare har gett det ansvaret över till omplaceringshemmet.

Valkyrie
4/20/10, 10:30 PM
#72

71# Bra sagt

/ Johanna medarbetare på dvärgkaniner.ifokus
       Rest in peace Valkyrie!

[Ai-chan]
4/20/10, 10:48 PM
#73

Kan säga att ni inte behöver ta ifrån henne alla djuren. Låt henne behålla dom få hon vill behålla och orkar med.

Har pratat med henne och hon är verkligen ingen ond människa. Och jag vet också nu annledningen bakom allt. Jag frågade om jag fick lägga upp förklaringen här så får se vad hon säger.

Och ni behöver inte hoppa på henne eller något. Då hon verkligen inte är en ond människa. Och inte velat djuren illa. Så om hon har nå djur hon vill behålla. Låt henne behålla. Några är nog kanske hennes privata med.

Och kan också nämna att det inte är hennes fel att det har blivit som det har blivit. Så hon ska inte behöva ta en massa skit.

Mari
4/20/10, 11:00 PM
#74

Jag tycker inte att någon blivit påhoppad här, ännu. Håller koll på tråden så den inte spårar ur.

Jag tycker inte att det är vår uppgift att disskutera här hudvidare personen i fråga ska få behålla djur eller ej. Har man fått iväg de djur som skulle bli djurmat? Isåfall är väl detta löst?
Eller ja, kaninen väntar väl fortfarande på skjuts?

Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se

Mari
4/20/10, 11:29 PM
#75

Vill tillägga att jag fått in klagomål på denna tråd, så hädanefter vill jag att vi bara disskuterar djuren och inte djurhållaren, forsätt gärna med uppdateringen om hur det går.

Äär bilens instrumentbräda fortfarande bebodd av djur eller har han kommit fram?

Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se

[Ai-chan]
4/20/10, 11:42 PM
#76

Jag vill bara lägga upp det jag fick utav hon som har djuren. Och som också ser o läser tråden o ville att jag skulle lägga upp det med.

Hon skrev först:

"Du verkar vara den enda som har rätt uppfattningen om mig!

Jag har haft annonser uppe här på iFokus och massa andra ställen om att djuren måste flytta och att de är akut. Men ändå inget svar, så jag va tvungen att göra något såhär desperat och drastiskt för att få dom att vakna till liv!

Och nu tror alla att jag är en sjuk idiot som tar emot djur och låter dom bli käk.. Det var ca 2månader sen jag tog emot sista djuret och Omplaceringen har inte varit igång sen dess.. Och detta var inte min omplacering, jag hjälpte en tjej med att förmedla djur ner till henne, men en dag när ja tagit emot alla djuren som skulle till henne så försvann hon, hon svarade inte på mobilen, mejl eller sms… Så där stod jag med massa djur och visste inte vad jag skulle göra. Länstyrelsen kom hit för att dom fått info om att det drevs ett Omplaceringshem här hos mig, vilket det inte gjorde.. Så med dom hack i hälarna och massa djur som skulle hitta nya hem, så fick jag hoppa av skolan och försöka fixa detta så snabbt som möjligt. Så detta blev alldeles gör mycket för mig att kunna hantera! Och ja kommer nog aldrig hjälpa till med att Omplacera djur igen, inte med en sådan människa iaf!

Och detta med annonsen.. Jag skulle aldrig kunna sälja ett djur som foder! Detta var något jag fick göra för att få deras uppmärksamhet helt enkelt!

Jag älskar djur, dom är mitt liv! Har haft djur sen jag va 8år och har aldrig varit utan ett djur :) Min första hamster va vanvårdad och mitt andra djur va en Vanvårdad kanin, så jag vill gärna hjälpa till, men detta blev alldeles för mycket för mig nu.

Hoppas du förstår mig! Kan förklara mer om du vill veta.

Mvh

**** & Djuren"

Jag svarade med lite allt möjligt. Bland annat frågade jag lite:

"….. Djuren som dom pratar i tråden om att dom inte får av dig. Är det dina privata djur? Djur du vill behålla? Finns det nå mera djur hos dig som du inte vill ha kvar?

Nå djur som du har sålt som reptil mat? (jag har som sagt inte emot att reptiler får smådjur. eftersom dom också måste äta. och sen så att du också var i en desperat situation. Men undrar ändå.)

Hadde du annons uppe om att ta emot omplaceringsdjur? Som dom förklarade i början typ i tråden. ….."

Hon svarade:

"Hej.

Ingen fara, har varit ute och rensat tankarna lite :)

Ja du kan få lägga ut mitt PM..

Alla djuren jag har kvar nu är mina privata, dom har jag köpt själv. Så dom kommer jag inte släppa!

Nej, jag har aldrig sålt ett djur som foder till reptiler. Detta va första gången ja ens la upp en annons om små djur på den sidan!

Ja Vi hade uppe annonser, hon stod för omplaceringen och jag hjälpte till.. Annonserna tog jag bort direkt när jag bröt kontakten med den där människan, hon hade dock några annonser själv där min email fanns med.. Men jag var inte en del av det!

Får hoppas att dom andra förstår vrf det blev som det blev nu!

Tack än en gång! :)"

Alltså här är storyn om hela allafall ifrån hon som har djuren.

Annons:
Valkyrie
4/20/10, 11:48 PM
#77

76# Jaså :( Svårt att få rätt uppfattning och man misstolkar också väldigt lätt.

Så hon kommer inte släppa taget om kaninerna alls?

Tycker faktiskt synd om henne nu när man fått veta sanningen och du får gärna hälsa henne det.

/ Johanna medarbetare på dvärgkaniner.ifokus
       Rest in peace Valkyrie!

[Ai-chan]
4/20/10, 11:53 PM
#78

Japp ifrån henne. Hon pmade mig här på iFokus tidigare idag.

Det vet jag inte. om det kanske blir trevligare här så kanske hon kan skriva med o svara. Men just nu har hon det antagligen jobbigt. Så antagligen orkar hon inte. Och kanske är rädd för tjaffs eller något sånt = mera energi tagande.

TheMe
4/21/10, 12:04 AM
#79

Det har inte varit några personliga påhopp alls här i tråden mer än vad som gäller djuren och deras bästa. Om du Ai-chan vill stötta personen som drivit "omplaceringshem" så tänker jag att det är bättre att även du håller detta på en opersonlig nivå.

Detta är en sida där vi försöker hjälpa djur, inte ägarna. Vi är många som vill hjälpa till här och ge de här djuren ett bra liv oavsett vad anledningen är att det gått så här snett.

Låt oss hjälpa så denna trista historia får ett bra slut, för djurens skull.

"You can not change the world by adopting an animal,
but you can change the world for that animal"

[Ai-chan]
4/21/10, 12:34 AM
#80

Jodå. Vet vad det är för sida eftersom det var jag som startade Djurhem iFokus. Så jag vet mer än väl. ;)

Nä. Lägger inte mera energi här i tråden.  Ville bara föra fram hennes förklaring så man hadde mera förståelse. Och inte allt för onda tankar om na. That's all.

Jag har på opersonlig nivå. Men man kan ändå ha förståelse.
Fast jag hatar människor så har jag ändå förståelse.
Fast jag hatar djurplågeri o vill hjälpa djur så har jag förståelse.

Nä. Går ur här nu! Bye bye

Mari
4/21/10, 12:46 AM
#81

Ja då pratades det ju om djurhållaren ändå fast jag sagt till, nu hoppas jag att denna tråd enbart handlar om djuren. Jag vill gärna ha uppdateringar på hur det går?

Vill djurhållaren framföra något i tråden så kontakta mig, så lägger jag ut eller skriv gärna själv då jag tycker det är enklast istället för att gå igenom någon annan.

Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se

UlrikaD
4/21/10, 1:46 AM
#82

#76 Jag har sagt till personen att själv skriva här inne och säga vad som hänt. Det du skriver dock är en hel del tvärtemot vad jag har i mail till mig. Och tråden var hela tiden riktad för djurens skull, inte att skälla på någon. MEN det där stämmer inte riktigt kan jag säga.

#81 Det är två kaniner som flyttar imorgon bitti. Resten av djuren ska hon behålla.

Degusen bor vad jag vet fortfarande i bilen, har inte fått höra någonting annan under dagen, tyvärr.

emmej
4/21/10, 11:54 AM
#83

Nu har kaninerna flyttat, så allt är löst!

Annons:
TheMe
4/21/10, 11:58 AM
#84

#83 Har Chieko hämtat Nougat och Blixten hos dig nu?

"You can not change the world by adopting an animal,
but you can change the world for that animal"

emmej
4/21/10, 12:01 PM
#85

#84
Ja det har hon.

TheMe
4/21/10, 12:04 PM
#86

#85 Tack för svaret, jättebra!

"You can not change the world by adopting an animal,
but you can change the world for that animal"

emmej
4/21/10, 12:16 PM
#87

#86 Hon va trevlig, så det känns bra att lämna iväg som små Ninisarna till henne!

Ville bara säga Tack för hjälpen allihop!

Även om det blev massa missförstånd och stul, så löste sig allt till slut! Skönt o höra att alla kommit till nya och bra hem!

Tack ännu en gång! :)

Mari
4/21/10, 3:54 PM
#88

Eftersom detta har löst såg så låser jag nu tråden.

Skapa gärna en ny tråd och berätta om hur det går för djuren!

Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se

Inlägget är låst för nya kommentarer
Upp till toppen
Annons: