Annons:
Etikett08-evenemang-kampanjer
Läst 1305 ggr
[Ai-chan]
2010-04-19 12:30

Husdjursmässa, hur gör man?

Jag har inte den blekaste anning om vart jag ska skriva. Så chansar att skriva här där det är lite blandat med folk.

Hur gör man och hur går man tillvägar för att arrangera en husdjursmässa i stan?

Jag funderar om det skulle vart skoj o ha nå husdjursmässa här i närheten utav Bollnäs eller i Bollnäs. Kanske man själv kan bli ett gäng o starta något litet?

Med utställning kanske, andra djuraktiviteter, monter osv. Det skulle kunna vart riktigt spännande att göra något sånt?

Ska man kontakta kommunen för att kolla om det finns något intresse för det? Eller hur gör alla andra ställen där det brukar arrangeras husdjursmässa?

Annons:
[Ai-chan]
2010-04-19 12:31
#1

Och självklart fyllas med information och djur fakta osv. =)

Och kanske något för djurhemmen som kan sätta upp monter osv =)

[Ai-chan]
2010-04-19 12:35
#2

Eller allafall mera o olika djuraktiviteter uppåt i landet. =) jag tycker det är en spännande tanke o kanske göra?

Mari
2010-04-19 12:38
#3

Spännande! Ja jag tror nog att man kan höra med komunen om de kan vara intresserade av detta, det blir ju mycket pengar som kommer gå åt för ett sådanthär projekt så många sponsorer behövs också.

Man kan ju även ta kontakt med alla djurföretag i kommunen, även uppfödare osv och höra hur intresset är från deras sida, eftersom bollnäs inte är så stor kommun så kanske man bör höra med grannkommunerna också om de kan vara intresserade.

Jag tror att detta skulle vara populärt, iallafall jag skulle vara med.

Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se

[Ai-chan]
2010-04-19 13:13
#4

Då kan vi väll kolla upp tsm då kanske? ;P 

kanske ta o boka nån tid på kommunen nån dag o gå dit tsm o kolla om de finns nå intresse kanske.  Eller bara kolla runt först om intresse finns då bland uppfödare o djuraffärer osv.

Vi har ju inte så mkt sånt hära uppåt som jag känner till. O jag tror ju en del kommer att kunna komma. det finns ju en del med djurintresse här uppåt.

det är ju även bra att stan inte är så stor. för då finns de tex inte så många hotell o dom kan tjäna en del om dom nu tar emot djur o sånt. så om dom tar emot djur så kanske dom kan vara me o sponsra, lika så campingen. tror att många kan tjäna något här i stan tack vare det är litet o inte så mkt utav allt. och kanske då ett intresse för att sponsra och vill synas? även uppfödarna o alla får en chans att synas. och dom uppifrån i landet får också kanske något närmare att åka till.

men omöjligt för mig själv att fixa helt själv. så vore roligt om flera kanske haka på på iden häromkring. kanske kan ta nån dag o träffas ute eller hemma hos någon o prata o sånt. Även om det kanske inte blir den största mässan nu direkt (även om man vill det) eller aktivitet direkt så kan man ju börja me nå litet o sedan utveckla eller något. vore roligt om det blev flera djuraktiviteter o liknande häromkring. samtidigt få ut fakta och skötsel om djuren. och visa djur som far illa o sånt.Få ut om hur det ser ut i djurvärlden. så kanske flera får upp ögonen, tar till sig faktan och förbättrar, eller vill hjälpa till o sånt.

Jag tycker att tanken är riktigt rolig allafall. o spännande. vare sig den skulle bli liten eller stor.

sen så kan man ha små aktiviteter kanske i stan osv då o då om åren. o en mässa en gång om året :P eller nåt ;P

Mari
2010-04-19 13:18
#5

Ja jag skulle tycka att det var väldigt intressant att vara med fast har så mkt annat just nu så jag vet inte om jag har ork eller tid att lägga ner på detta projekt. Jag misstänker att det är miljoner saker som man måste gå igenom och tänka på och dubbelkolla osv innan man ens kan börja ragga intresserade.

Men är vi ett gäng, så att vi två inte behöver jobba ihjäl oss så ska det väl gå Flört

Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se

[Ai-chan]
2010-04-19 13:20
#6

Japp =) plus att man kan räkna på att det kanske sker om ett år med.  eller minst halv år. För att så snabbt tror jag det inte det tar att kolla upp allt.

men om man samlar ihop några som man litar på , har intresse för det så kanske man kan samlas någon dag o prata om det? =)

Annons:
Mari
2010-04-19 13:27
#7

#6 Självklart, man får nog räkna med minst ett år i förberedelse, kanske även 1½ för det är troligtvis mycket som ska kollas och fixas.

Kanske folk härifrån iFokus kan vara med på mässan också? Typ en representant från varje djurforum? Vore roligt!

Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se

[Ai-chan]
2010-04-19 13:33
#8

Oja. Kan tänka mig att det kan ta tid. Speciellt alla pengar, förberedelse osv.

Ja. Det vore jätte skoj om varje djur iFokus sajt kan komma med och presentera sig =)

Borde ta någon dag o prata kanske. och skriva upp alla förslag man kan komma på o dra fram det.

och sen så tänka ut platser man skulle kunna kolla upp o vara på. =)

[Ai-chan]
2010-04-19 13:35
#9

Man kan ju kolla me olika djurföreningar med här omkring.

Upp till toppen
Annons: