Annons:
Etikett08-evenemang-kampanjer
Läst 1432 ggr
Mari
2010-04-23 00:50

Hjälp Maya!

Såhär börjar Mayas berättelse:

_"Maya är en 5-årig hundflicka som är en riktig knähund. Hon sover aldrig på golvet utan bara i sängen eller soffan. Fram tills den 6 april i år hade Maya aldrig varit utan sin älskade matte en enda dag. Matte är Mayas allt som hon följer överallt. Främmande människor är Maya lite blyg för, men efter att ha träffat dem ett par gånger vill hon sitta i knät och pussas. slutet av mars (26/3) fick Maya valpar för första gången i sitt liv…"

_Den fortsätter…

"Maya ska dö. Hennes matte ringer den person på polisens tillståndsenhet som är den som drivit ärendet och fattat besluten."

Läs resten av denna sorliga historia på länken här nedan, när ni ändå är där så passa på att skriva under namninsamlingen så att Maya får fortsätta leva tillsammans med sina valpar.

Länk till berättelse och namninsamling

Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se

Annons:
UlrikaD
2010-04-23 08:28
#1

Men herregud, vad är det frågan om!! Vem ska skydda djuren från de som ska skydda djuren liksom….

Önskar att jag inte läst detta precis innan jag ska sova. Sitter och vet inte om jag ska stortjuta eller koka över av ilska. Finns det något annat man kan göra förutom att skriva på listan? (vilket jag givetvis gjort) Finns det upplagt på andra hundforum? iFokus, vovve osv?

Jag går bara sönder, varför tror folk att det är ok att behandla djuren hur som helst? Och varför är människor så otroligt korkade att de inte kan sätta sig in i djurens situation. Så jäkla svårt är det inte att använda sunt förnuft. Borde inte vara iallafall….jäkla människor.Rynkar på näsan

TheMe
2010-04-23 09:34
#2

Jag skrev på för några dagar sedan, man blir ju mörkrädd!

"You can not change the world by adopting an animal,
but you can change the world for that animal"

Mari
2010-04-23 10:36
#3

#1 Det finns på facebook iaf, på onsdag ska de demonstrera utanför polisen genom Djursrättsalliansen.
Jag tror även detta finns utlagt på de flesta djursidor här inne på iFokus, andra forum har jag ingen koll på. Sprid detta gärna så fler skriver under och blir engagerad!

Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se

Tina
2010-04-23 23:11
#4

Självklart skrev jag på! Jag har själv ingen hund men har en del kunskap om hundar efter läsning och jag förstår Mayas beteende fullt ut. Inte ens jag som människa skulle tveka att gå till attack om någon okänd alkoholpåverkad människa känns som ett hot för mina barn. Maya led dessutom av smärtor.

Känner mig orolig och hoppas att läget uppdateras snart.

Livet med två australian shepherds
https://brukshundarnas.wordpress.com

Upp till toppen
Annons: