Annons:
Etikett13-djurhem-ifokus
Läst 3647 ggr
Mari
2010-05-26 18:40

Sluta med omplaceringar?

Nu vill jag ha er hjälp här medlemmar, tycker ni att vi här på sajten ska sluta helt med att tillåta omplaceringsannonser?

Eller ska de vara kvar?

Motivera gärna era svar

Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se

Annons:
[MissDiss]
2010-05-26 19:13
#1

Vad ska ni annars ha på sidan tänkte du?

Mari
2010-05-26 19:20
#2

#1 Det sajten också är till för, hjälpa djur på olika sätt, arbeta med att höja djurens status och även vara en träffpunkt för de som jobbar med att omplacera djur så man kan ventilera och hjälpa varandra i sitt dagliga arbete.
Vad skulle du vilja se förutom omplaceringsannonser? Vad får du för tankar när du ser ordet djurhem?

Sajten är egentligen mycket bred och inte bara en annonssida som många tyvärr tror.

Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se

candycandye
2010-05-26 23:34
#3

Tycker att omplacerings annonserna ska finnas kvar men att det ska läggas mer fokus på just det som du skriver om Stirrup nämligen djurens status , hur ska vi höja den, den dagliga verksamheten när det gäller att hjälpa djur osv.

Men tycker att det är bra att det finns en sån här sida som känns som ett mer säkert ställe att att lägga ut sin älskling om den skulle behöva omplaceras. Ochså bra att de får en liten status höjning då det inte finns några "bortskänkes annonser här.

Mari
2010-05-26 23:43
#4

#3 Har du några fler förslag på hur man kan utveckla sajten? Vad skulle du vilja att den handlade om mer?

Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se

[silkesnosen]
2010-05-27 00:56
#5

Hej där! Det vore intressant om de olika organisationerna som omhändertar djur får ta plats. Få diskutera deras arbete och ev. finna hem. Kanske också fokusera på  hur förebygga att djur behöver byta hem. Informationskampanjer. Ett djur är en familjemedlem…visst är det ibland rätt för alla inblandade att finna ett nytt hem…men allt för ofta tänks inte köp igenom. Vore bra om det slapp bli en ren "annonssajt" , M

Mari
2010-05-27 01:01
#6

#5 Mycket bra förslag där, när jag tog över denna sajt mailade jag till alla djurhem som är anslutna till djurskyddet Sverige, vilka jag fick svar av ser ni i artiklarna, kan det ha varit 4-5st ?
Har tänkt att försöka tjata på dem igen för jag vill verkligen att denna sajt inte bara ska vara till hjälp för privatpersoner utan även också föreningar.
Informationskampanjer? Är det något som man bör informera bara på sajten eller ska man även försöka engagera er medlemmar på något sätt genom att fixa fram utskrivbart material?

Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se

Annons:
[silkesnosen]
2010-05-27 01:16
#7

Kanske ska djurhemmen ta ledningen,,och lämna ex. namninsamlingar(genom denna sida) i olika ömmande frågor till jordbruksverket..politiker o. s. v   (Finns mkt som ligger på olika beslutande bord..kanske också införmera om nya regler….) 

M

Mari
2010-05-27 01:18
#8

#7 mycket bra förslag!

Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se

gulzebra
2010-05-27 15:23
#9

Ja nog kan väl annonserna plockas bort - det finns ju en ren annonssida för djurannonser här på iFokus och en hel hög med artspecifika sidor att annonsera på, det räcker väl?
Däremot skulle man väl kanske kunna låta rena omplaceringshem annonsera, det hör ju ändå till ämnet och de drunknar ju lätt bland en massa andra annonser. Låt folk få upp ögonen inte bara för djurhemmen utan även djuren som finns där, liksom.

"Thinking outside the box is for smart people. The box is for you" DeviantArt | Instagram

Tina
2010-05-27 20:55
#10

#9 Bra idé! Enligt mig bör vi då ha specifika regler om att omplaceringshemmet ska vara registrerat.

Livet med två australian shepherds
https://brukshundarnas.wordpress.com

LinaK
2010-05-28 19:37
#11

Håller med #9!

Tycker det är för mycket privata annonser här nu. Man ser knappt dom andra inläggen för annonserna.
Tycker djurhem och organisationer kan få annonsera.

// Lina - VärdBichon Kolla gärna in min blogg:
http://linaalgotsigge.blogg.se

zickan
2010-05-31 18:35
#12

om det är någon som orkar. så får ni gärna kopiera magnus och giggels berättelse och diskussion från råttforumet och deras grupper på fb.
Ännu ett vanvårdande fall ifrån någon som tom har erbjudit sig som akut hem här inne. Det kommer att komma upp mer info senast i morgon skulle jag tro.

/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.

Mari
2010-05-31 19:40
#13

#12 Kan du bjuda in mig i de grupperna på FB så jag lätt kan hitta? Isåfall lägger jag upp detta snarast!

Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se

Annons:
Aviendha
2010-06-02 15:53
#14

Jag kan ju personligen tycka att det borde räcka med djurannonser.ifokus och alla de artsajter som finns att annonsera på, för annonserna tar ju plats här och ni skulle ju kunna rikta fokus mer mot just djurhem, organisationer, diskussioner och allt annat som rör den biten :)

zickan
2010-06-02 21:14
#15

Bu och bä typ :-P

Omplaceringar ifrån seriösa(icke engångs) jourhem, djurhem, akut djur utan hem och liknande. t.ex jag kan lägga upp om råtthjälpens djur. Men inte de råttor jag tar in på sidan om för att hjälpa lite extra. Eller om min kompis är allergisk och jag hjälper henne lägga in en annons så bör jag gå via djurannonser istället om det inte är så att kanske min kompis skulle ha avlivid och djuret stod helt utan ägare. Då kanske man kan göra djurhem.

Extremt svårt att dra en linje på vad som är vad. Men just djurhem och organisationer som håller på stadigt. Inte bara tar in ett djur från typ en kompis och är "jourhem" sedan aldrig mer.

/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.

mandariiin
2010-06-05 18:41
#16

Jag anser att annonserna borde få vara kvar. det var just dom som tog mej till denna sajt då det kändes mer seriöst att ta emot ett djur här ifrån, och jag har även lagt upp mina omplacerings djur här utan att känna mej orolig.

Att fokusen riktas på det större ämnena är bra, men annonserna ska inte tas bort.

Lia@mandariiin.com

Valkyrie
2010-06-08 12:19
#17

Tycker djurhems annonser är väldigt seriösa så jag tycker ändå de borde få finnas kvar och tror det kommer bli tomt utan de.
Visst finns det djurannonser men där känner man liksom inga.
Här inne på djurhem vet man mer vilka man säljer till känns det som.

/ Johanna medarbetare på dvärgkaniner.ifokus
       Rest in peace Valkyrie!

enbartmalin
2010-06-10 00:18
#18

Det känns som det blivit för mycket omplaceringar här inne.
Min syn på sidan är att här finner djur i nöd hjälp.
Jag anser inte att ett djur vars familj tröttnat är i nöd, dom personerna kan faktiskt vända sig till vanliga annons sidor.

Djuren som faktiskt är i nöd försvinner ju i mängden av annonser här nu!

Hälsningar Malin

SaraC
2010-06-10 15:15
#19

Kanske ni kan utforma några grundregler för vilka annonser som ska få vara med och vilka som passar bättre på andra ställen. Och så kan medarbetare/sajtvärd bestämma i de fall som är mer svårbedömda.

Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar

Valkyrie
2010-06-10 15:27
#20

19# Ja så tycker jag också :)

/ Johanna medarbetare på dvärgkaniner.ifokus
       Rest in peace Valkyrie!

Annons:
Mari
2010-06-10 15:30
#21

Tack för alla synpunkter, jag och medarbetarna ska disskutera detta så småning om och då är det jättebra att vi fått höra vad ni medlemmar tycker.

Om man skulle ha lite regler som några nämnt, tycker ni att man helt och hållet ska utesluta privata annonser och mest fokusera på hemlösa djur så som de som finns på djurhem eller tex. katter som fortfarande springer ute/bor i jourhem?
Eller tänker ni på något annat sätt?

Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se

SaraC
2010-06-10 15:38
#22

#21 Kanske man kan ha som regel att privatpersoner inte får annonsera, men att en del annonser från privatpersoner kan få vara med om det råder särskilda förhållanden. I sådana fall kan man kanske PM:a sajtvärd/medarbetare och förklara och så bedömer ni om annonsen ska läggas ut eller inte. Alltså, inga annonser från privatpersoner om man inte först fått annonsen godkänd av sajtvärd/medarbetare.

Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar

enbartmalin
2010-06-10 22:41
#23

Jag anser att fokus ska ligga på djurhem och organisationer.
Om det blir så att en privat person "kommer över" djur som är i akut behov av hjälp kan man ju kontakta Sajtvärd eller Medarbetare, förklara läget och fråga och godkännande för annonsering.

Hälsningar Malin

ala02
2010-08-19 10:52
#24

Tycker också att det ska vara en sida för djurhem. Privata annonser finns det ju sidor för, respektive djurslagssidor och för akuta fall finns djurskydd. Om man söker efter djurhemsdjur och det blir för mycket privatannonser här försvinner ju själva meningen med att ha denna sida.

Jag tycker alltså att detta ska vara en sida för djurhem, och de som är intresserade av dem.

Mari
2010-08-19 10:59
#25

#24 Menar du att till akuta fall finns djurskydd.ifokus eller menar du de olika djurskydden runt om i Sverige när du skriver djurskydd?

Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se

ala02
2010-08-19 12:13
#26

Jag menar att djurskydd är mer för alla, inte olika djurskyddsföreningar utan mer allmänt. T.ex. när man vill uppmärksamma vanvårdsfall utan att behöva tillhöra en förening. Denna sida får alla vara med, men det kan bli en kanal för olika djurhem att få ut sin information. Den drunknar lätt anars i trådar som visserligen är intressanta men längre ifrån inriktningen. Vill inte ha samma situation som på hittekatter till exempel, med mycket tjafs och ot grejer.

Mari
2010-08-19 12:30
#27

#26 Okej nu hänger jag med i hur du menar, jag fick för mig att du menade att akuta omplaceringar skulle läggas ut på djurskydd.ifokus

Nej tjaffs vill jag inte få hit, livliga disskutioner välkomnar jag men när det börjar gå över till elakheter mot varandra så kan det tas utanför iFokus.

Att denna sajt ska bli en kanal för olika djurhem är något jag försöker få ut, dock är det otroligt dålig respons från de olika djurhemmen jag bjudit in både till sajten och medverka i artiklar Obestämd

Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se

Annons:
enbartmalin
2010-08-19 13:08
#28

Som det ser ut nu så drunknar sajten i privata omplaceringar.
Folk som tröttnat, inte längre har tid eller som fått allergi.
Det är samma anledningar som på blocket och hör inte hemma här inne.

Jag vill se djur som faktiskt är i behov av hem, upphittade djur, skadade djur osv. Alltså riktit akuta annonser.
Här är några sånna men dom försvinner bland alla omplaceringar eller så orkar man itne ens klicka på dom för det finns folk som skriver akut när det gäller omplacering.

Hälsningar Malin

Mari
2010-08-19 13:20
#29

#28 Jag har sett att det finns ett par annonser där folk blivit allergiska, hur ser du på dem och hur akut det är?

Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se

enbartmalin
2010-08-19 13:28
#30

#29 Jo jag har också sett det och har svårt att ställa mig där..
Visst är det en akut omplacering men det är ju inte extrem akut, vanligen har man fler rum, djuret kan få vara i ett tills man får det omplacerat.

Vi har som sagt redan så många omplacerings sidor att det inte är nödvänligt att posta omplaceringar här.
Vi har: Blocket, iFokus alla olika art sidor, iFokus djurannonser, zoonen
Kan vi inte ha en endast för djur som råkat illa ut? :/

Även om en person blivit allgerisk så har djuret(förhoppningsvis) ett kärleksfullt hem tills det finner ett nytt, det är itne extrem akut?
OCH jag vill tillägga hur ofta allergi används som ursäkt för att omplacera djur, hur ska man skillja på äkta allergi och folk som tröttnat?

Hälsningar Malin

Mari
2010-08-19 13:34
#31

#30 Ja det är tyvärr sant att folk ofta skyller på allergi hos sig själv eller hos barn för att få medlidande så att djuret/djuren förhoppningsvis snabbt får flytta, hur man ska se skillnad på om man talar sanning eller inte är för mig omöjligt.

Vi får se över det här med akut, när och hur man får använda det så det inte missbrukas (vilket jag tycker det har gjort på vissa annonser ibland). Att sätta till fler regler vet jag inte om det kan fungera, många blir nästan ivägjagade när de ser att det finns regler och mallar att följa.

Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se

enbartmalin
2010-08-19 13:35
#32

#31 Blir dom iväg jagade av regler är det nog fel folk :/

Hälsningar Malin

Mari
2010-08-19 13:38
#33

#32 Så kan man också se på det  Glad

Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se

enbartmalin
2010-08-19 13:42
#34

#3 Vad som händer här på sajten är ju helt upp till dig som Sajtvärd, bestämmt det som du anser känns bäst för sajten helt enkelt :)

Hälsningar Malin

Annons:
Mari
2010-08-19 13:50
#35

#34 Ja, jag vill gärna att ni medlemmar också ska få säga vad ni tycker om saken för utan medlemmar är sajten inget

Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se

[Ai-chan]
2010-08-19 16:39
#36

Jag tycker att omplaceringsannonser ska finnas kvar. =)
Omplaceringsannonser ifrån djurhem/omplaceringshem/djurskydd osv, därför jag gjorde allafall sidan ifrån början så =) men tiderna ändrar sig så ^^. Även jourhemsdjur, och privata akuta omplaceringar (MEN det dära är så svårt, svårt o säga vad som är akut och sånt), upphittade djur, osv.

[Sephrenia]
2010-08-19 21:19
#37

Jag tycker omplacerings annonserna ska vara kvar så dom förhoppningsvis hamnar i ett permanent hem direkt än att hamna i akut och djurhem, kan man undvika det blir det ju enklast psykiskt för djuren.

wolfgirl82
2010-08-19 22:07
#38

Tycker också omplaceringsannonserna ska vara kvar. Finns många här inne som säkert kan tänka sig ta ett omplaceringsdjur permanent.

Kanske man skulle ha de olika omplaceringshemmen som finns här att de har egna små trådar där de visar upp vilka djur de har inne för omplacering. Iofs så kanske det blir kladdigt med uppdateringar och raderingar för er som jobbar med sajten.

- Ida

Omplaceringsdjur - Ja Tack!

enbartmalin
2010-08-20 02:51
#39

Varför måste man annonsera det just här då? Omplaceringar alltså, när det finns så många andra ställen?
Folk som kan tänka sig ta omplaceringa som sitter här lär även sitta på blocket eller övriga djur sidor på iFokus?

Borde inte fokuset ligga på djuren som verkligen behöver hjälpen?

Hälsningar Malin

mandariiin
2010-08-20 02:57
#40

Vad är det som säger att ett djur på ett djurhem behöver mer hjälp än ett djur som finns hos en privat person?

Lia@mandariiin.com

enbartmalin
2010-08-20 03:01
#41

En privat person har gjort ett val när dom skaffade djuret, att man inte längre har tid eller tröttnat är inget jag personligen anser är akut.
Det finns vissa ffall som kan vara akut, men då ska man kunna avgöra vilka, det är lite svårt att sortera ut, varför en får och inte en annan.
Alla eller inga.

Djurhemen däremot är i stort behov av plats då det hela tiden dyker upp nya djur som kastas ut, misshandlas, missköts, omhändertas osv. Djur som blir avlivade om hem inte finnes.Djur som inte har ett hem tills dagen dom flyttar, djur som riskerar att avlivas om dom inte får ett hem.

Hälsningar Malin

Annons:
mandariiin
2010-08-20 03:07
#42

Jag tycker att det är samma sak, oavsett vart djuret finns.

På djurhem har dom som du nämner, inget permanent hem, och måste få ett snarast.

Hos privatperson kan det gå så illa att t.ex. katterna blir lämnade ute, sköldpaddor hamnar i någon damm m.m. pga att ägarna upplever det svårt att hitta nytt hem på egen hand och vet inte längre hur dom ska bära sej åt för att bli av med djuret.  Och då har ju inte de heller ett hem till den dagen dom borde få flytta till ny familj.

Det jag menar är bara att många, t.ex. just katter, som finns på djurhem har hamnat där för att ägarna tröttnade eller liknande. Så i mina ögon spelar det ingen roll om djuret bor kvar hos ägarna eller om dom hamnat på djurhem så länge.

Lia@mandariiin.com

gulzebra
2010-08-20 03:16
#43

Fast grejen är ju att det redan finns andra sidor att annonsera på, både sidor för resp djurart och en ren sida för just djurannonser där alla kan annonsera. Samtidigt är det lätt hänt att djurhemmens annonser drunknar i alla andra annonser, för att inte tala om att hela sidan lätt fylls av annonser.

Nä, jag ser gärna att bara djurhem får annonsera. Det behövs liksom inte två sidor för djurannonser…

"Thinking outside the box is for smart people. The box is for you" DeviantArt | Instagram

Mari
2010-08-20 16:45
#44

Hur ser ni på möjligheten för privatpersoner som tex. tagit sig an grannens kaniner då de annars skulle avlivas, är denna sajt något för dem att annonsera på?

Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se

[Ai-chan]
2010-08-20 16:48
#45

Jag tycker dem borde få annonsera. Eftersom dom blir nå slags akuthem/jourhem då ju. =)

**_Edit:

_**Måste också ändra mitt svar lite om att privatpersoner ska få annonsera.
Tycker att dom borde få det. Annars är det risk att dom hamnar ute på gatan, avlivas eller något sånt. Sånt man vill att folk ska undvika och ska försöka stoppa. Annars hamnar djuren där.
Och det är att just det att folk *gör det* om dom inte blir av me djuret. Eftersom många människor inte har känsla eller tänker efter när dom skaffar djur. Det är ju bara djur för många. Inget mera. 
Och att få annonsera här skulle vara en av möjligheterna för att kunna förhindra det lite mera.

Men att tillåta det inom nå viss gräns eller nåt. Jag vet inte. Men tycker ändå inte att det vore tillåtet för alla så att detta blir ett ställe där man slänger av djuren när man lessnat.

Kanske man kan göra en sida här på djurhem.ifokus där det är typ "Djurhem/djurskydd/omplaceirngshem omplacerar" eller något. Där man tillåter djurhemmen placera djuren så syns dom mera. Kanske också "Akuta Omplaceringar" & "Akuthemmens/jourhemmens omplaceringar" eller något. =) Kanske också "Hemlösa djur".  Så att dom inläggen kan synas mera och man kan hitta såna annonser om man vill läsa dom. Tror faktiskt att det skulle kunna bli bra och snyggt. =))

och riktiga akuta fall eller något så kanske dom kan pma värden, berätta om situationen och om djuren och då kanske ha någon artikel om det djuret så syns den på första sidan och många ser det.

enbartmalin
2010-08-20 21:56
#46

#44 Det anser jag som okej, men tycker det i så fall ska gå genom Sajtvärd först för att avgöra om det är "sanningen".

Hälsningar Malin

Mari
2010-08-20 22:21
#47

#46 Hm ja så kan man också göra.

Vad bra att ni hjälper till med tips och idéer! Mer sånt tack Skrattande

Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se

SweetCheeks
2010-08-21 03:10
#48

#35 En tanke vi hade när Chieko och jag satt och diskuterade det kommande smådjurshemmets framtid är att man kan få förtur om man kan bevisa med ett läkarintyg att man är allvarligt allergisk. Vid allvarlig allergi är det ju som någon skrev en stor risk för att djuren sätts ut om ingen kan ta hand om dem.

 

Tilda

Värd på Dvärghamster i Fokus och medarbetare på Hemsidor i Fokus

Aka Lakritsugglan, lakritsugglan.eu, webbsidemakare/utvecklare/designer med F-skattsedel

Virka-amigurumi.se - Japanska ergonomiska virknålar

Annons:
Mari
2010-08-21 03:12
#49

#48 Mycket bra, så tror jag fler katthem har, att om de kan visa upp läkarbevis så tar de tillbaka katten eller tar in katten och omplacerar. Dock är det ju inget vi här på sajten kan göra men håller med att är man riktigt allergisk så blir det ju svårt att ta hand om djuren ordentligt.

Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se

[Ai-chan]
2010-08-22 11:58
#50

Jag skrev i #45

_"Kanske man kan göra en sida här på djurhem.ifokus där det är typ "Djurhem/djurskydd/omplaceirngshem omplacerar" eller något. Där man tillåter djurhemmen placera djuren så syns dom mera. Kanske också "Akuta Omplaceringar" & "Akuthemmens/jourhemmens omplaceringar" eller något. =) Kanske också "Hemlösa djur".  Så att dom inläggen kan synas mera och man kan hitta såna annonser om man vill läsa dom. Tror faktiskt att det skulle kunna bli bra och snyggt. =))"
_
Men jag tänkte om lite nu… Tänkte mera att det vore bättre att dom privata omplaceringar fick ett eget rum att annonsera ist för djurhemmen. =)

Och ett till tips till sidan är ju att låta akuthemmen få annonsera om sig på sidan, skapa sina egna trådar om sig vara akuthem. Och inte bara vara i akuthemslistan. Då kan man som akuthem får chansen att berätta mera om sig själv. Även synas lite mera om sig. :)

Mari
2010-08-22 12:21
#51

#50 Den sidan finns redan och kallas djurannonser.ifokus Flört
Har även tänkte på att akuthemmen ska få presentera sig lite bättre, ungefär så som det är inne på djurtransport för de som pendlar. Akuthemslistan idag ser så himla rörig ut tyvärr

Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se

[Ai-chan]
2010-08-22 12:27
#52

jo, men mena akuta privata omplaceringar. =) Du fråga ju om tips så jag kom me nån =) eftersom det va såna diskutioner om privata annonser :D

jo den gör det =)

den kan ju vara kvar eftersom den är bra att ha allt på en sida lixom. Men vore skönt om man kunna starta upp egen tråd o berätta om sig själv hur man vill utan att behöva gå efter mallar. :P mallar känns så robot aktigt. känns mera personligt om man får skriva hur man vill vare sig annons eller akuthem. Men att mallar kan vara till hjälp för dom som vill, och som har svårt o komma på hur man ska skriva o vad.  =)

Mari
2010-08-22 12:31
#53

#52 Ja självklart men jag ser sajten djurannonser som ett ställe där man även kan lägga in akuta saker, att starta en helt ny sajt för akuta djurannonser från privatpersoner ser jag ingen framtid för, fast alla kanske inte tycker som mig heller Flört

Mallarna tror borde vara kvar även i dessa trådar, så att man verkligen är säker på att man får med allt det relativa. Det jag kan tänka med akuthemslistan då är att mallarna försvinner helt eller delvis där och att man bara skriver in namnet + de djur som de kan ta emot i den artikeln så den blir mer lätt överskådlig.

Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se

[Ai-chan]
2010-08-22 12:35
#54

jag sa inte om att starta ny sajt. =)  För att det tycker jag också vore onödigt.

okey =) Ja, det kan ju funka =)

Mari
2010-08-22 12:53
#55

#54 Förlåt då har jag missuppfattat dig. Hur menar du med "eget rum" då?

Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se

Annons:
[Ai-chan]
2010-08-22 13:05
#56

Egen sida eller hur man ska säga i menyn till vänster. =)

Tror det kan bli svårt o stoppa privata personer att annonsera här på sidan.

Och sen så tycker jag själv att en del privata akuta omplaceringar borde få annonsera här. Även om djurannonser finns. Som jag skrev i #45 ^^

Mari
2010-08-22 13:08
#57

#56 Oj såg inte att du hade lagt till mer i ditt svar i #45 Glad
Helt klart tåls detta att tänka på och fundera igenom. Jag för disskutionen nu med mina Medarbetare så vi får se hur vi löser detta på bästa sätt

Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se

[Ai-chan]
2010-08-22 13:09
#58

Detta me mall om man vill ha vissa uppgifter i annonser. så kan man ha regel att sätta in (ett måste) att ha de o de uppgifter i annonsen.

men att följa just mall är som robot aktigt, eller ser ut som mall freak/otaku eller hur man ska säga ;P roligare o läsa mera personligare annonser. tror dom flesta tycker det och jag tror också att man får mera napp på det viset.

[Ai-chan]
2010-08-22 13:09
#59

okey =)

Mari
2010-08-22 13:17
#60

#58 jsälvklart men hur gör man när de som annonserar oftas inte skriver med all nödvändig information och dessutom skriver att det är akut. De brukar heller inte vara så snabba med att svara så då tycker jag att det är bättre att de följer en mall och fyller i, så gör man ju oftast på flera olika annonssajter så varför skulle man inte kunna göra det här?

Tycker du att mallen vi använder för omplaceringar och akuthem/djurvakt är robotaktiga?

Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se

[Ai-chan]
2010-08-22 13:36
#61

Men folk andvänder inte mallen nu heller ändå alltid? =)

Då får man väll kanske ta bort den annonsen eller något så får dom göra om det så det blir rätt. =) Eller något. Det får man helt enkelt klura lite på =)

Man kan ju ha mall som hjälpande hand för dom som vill. ^^

 Jo visst har annons sajter mallar. Oftast med kontaktuppgifter och sånt. Men sen så att man får skriva annonsen hur dom oftast vill. Men att dom har lagt in några måsten som ska vara i annonsen. Tänkte på blocket =)

Som sagt tycker jag roligare o trevligare att läsa mera personliga ordentliga egen formulerade annonser än en mall. Precis som med presentationer om sig själv =) Men det är vad jag tycker är trevligare. sen så tycker ju folk olika så ;)

Men visst är det också lättare o hitta info om djuret genom en mall. Men som sagt att det ska få vara fritt val att få välja mall eller ej.

men är det inte robot aktigt när folk skriver samma saker i samma vis, och måste göra det, och inte får skriva på sitt eget vis. Visst, självaste innehållet är ju annorlunda. Men ja. svårt o förklara lite. Speciellt just nu när man är lite borta i skallen. Men men.

Tycker att det borde vara mera frihet om man vill ha mall eller ej med i annonsen. Men självklart att ha ett måste med uppgifter i annonser just för att hjälpa djuret mera. 
Lika så om man ska få skriva en tråd om man är akuthem eller ej.

När det är för mkt regler så brukar folk lessna och går vidare. =)

[Ai-chan]
2010-08-22 13:48
#62

Måste säga att dom flesta inte andvänder mallen nu. Och att dom flesta skriver eget. OCh det tycker jag är roligt o intressantare att läsa =)

Och om det är någon uppgift eller något som man undrar över så kan man alltid fråga.

Bara det inte är tex: "Akut omplacering av en 5 årig katt" Och sedan inget mera eller någo. Såna är tråkiga och ska undvikas.

Ska vara ordentliga annonser =) och som sagt. om det är något som man undrar över så får man väll fråga :D

Annons:
Mari
2010-08-22 13:51
#63

#61 Nä vi har väl inga regler på annonsmallen ska användas utan det är väl bara ett bör som vi har sagt om det.

Jo blocket har som regel att man måste skriva ut att hundar och katter är över en viss ålder annars godkänns inte annonsen.
Regler här på sajten har vi ju knappt några så jag blir förvånad om någon redan nu backar undan och flyr fältet. De flesta annonser som ej har mallen inlagd har å andra sidan alla eller de flesta uppgifterna från mallen inbakade i sin egna text - så borde det alltid vara.

Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se

[Ai-chan]
2010-08-22 13:52
#64

Okey. Hadde för mig att det var ett måste att andvända mallen =) Men då är det mitt miss ^^

MajaL
2010-08-22 18:59
#65

Det jag personligen tycker är att sajten, tas över, så att säga, av alla omplaceringsannonser.

Tycker egentligen att annonser bör höra hemma på djurannonser.ifokus. Kanske man kunde ha något slags samarbete med den sajten istället, eller bara överlåta annonser åt den sajten helt.

När jag hör ordet "djurhem" tänker jag på organisationer för djur och deras rättigheter samt en plats där man kan dela med sig fakta om att driva djurhem och även där man kan söka upp olika djurhem mm.

Tycker egentligen denna sajten bör vara till för djurhemmen, så de som behöver omplacera kan uppsöka djurhem eller finna fakta om det. Vill man sälja/skänka sitt djur till en annan familj/ägare (alltså inte till ett djurhem/omplaceringshem) så tycker jag att det ska annonseras på djurannonser.ifokus och inte här.

Med vänliga hälsningar

Maja Cool

www.majalind.se

 

 

 

gulzebra
2010-08-22 19:48
#66

#65: Kan inte annat än hålla med, du satt precis orden på mina tankar :)

"Thinking outside the box is for smart people. The box is for you" DeviantArt | Instagram

enbartmalin
2010-08-22 19:52
#67

#65 Håller med.

Hälsningar Malin

wolfgirl82
2010-08-22 21:57
#68

Jag tror att folk kan få svårare att placera om sina djur via djurannonser. På djurannonser finns tonvis med ungar som folk hellre köper än ett äldre djur som är i kanske tom större behov av ett nytt hem.

Så jag tror att om man tar bort annonser härifrån så kommer folk få svårt att bli av med sina djur när det är akuta situationer. Risken finns då att det blir fler djur som avlivas i onödan pga att de som letar djur på djurannonser köper en unge istället.

Så tror jag och det är min åsikt. :)

- Ida

Omplaceringsdjur - Ja Tack!

enbartmalin
2010-08-22 21:59
#69

Varför startar ingen en omplcerings sajt för alla som tröttnat på sina djur i stället?

Hälsningar Malin

Annons:
SweetCheeks
2010-08-23 00:28
#70

#69 Jag har föreslagit en omplaceringssajt men inte med riktigt samma formulering. Flört

 

Tilda

Värd på Dvärghamster i Fokus och medarbetare på Hemsidor i Fokus

Aka Lakritsugglan, lakritsugglan.eu, webbsidemakare/utvecklare/designer med F-skattsedel

Virka-amigurumi.se - Japanska ergonomiska virknålar

enbartmalin
2010-08-23 00:35
#71

#70 Det har jag nog missat :P

Jag är bara så trött på att omplaceringar inte kan annonsera på alla andra annons sajter utan måste ta över djurhem.
Jag går väl inte in på hund.ifokus och annonserar ut min hamster bara för att jag inte får sålt den på hamster.ifokus eller djurannonser.ifokus.

Som man säger till barnen: Rätt sak på rätt plats!

:)

Hälsningar Malin

Tina
2010-08-23 00:40
#72

#70 Du har alltså skickat in en ansökan om en omplaceringssajt till iFokus?

Livet med två australian shepherds
https://brukshundarnas.wordpress.com

SweetCheeks
2010-08-23 01:10
#73

#72 Ah, nej nej, endast föreslagit det i en diskussion i en tråd på Djurhem där förslag efterfrågades: Hjälp oss förändra. Glad

 

Tilda

Värd på Dvärghamster i Fokus och medarbetare på Hemsidor i Fokus

Aka Lakritsugglan, lakritsugglan.eu, webbsidemakare/utvecklare/designer med F-skattsedel

Virka-amigurumi.se - Japanska ergonomiska virknålar

Tina
2010-08-23 01:16
#74

#73 Då förstår jag! Håller nämligen på att fundera på idén om en omplaceringssajt. Men först vill jag höra många andras åsikter om saken och främst från Djurhems värd och andra medisar.

Livet med två australian shepherds
https://brukshundarnas.wordpress.com

SweetCheeks
2010-08-23 01:39
#75

#74 Om du behöver medhjälpare vet du vart jag finns. Flört Glad

Som sagt, hade inte alls haft något emot en ren omplaceringssajt, med i huvudsak annonser men kanske även lite berättelser, tips osv. Samt ett gäng artiklar. Tycker att mycket av det redan finns på Djurhem men det kanske behövs delas upp så att privata omplaceringar inte helt tar över.

 

Tilda

Värd på Dvärghamster i Fokus och medarbetare på Hemsidor i Fokus

Aka Lakritsugglan, lakritsugglan.eu, webbsidemakare/utvecklare/designer med F-skattsedel

Virka-amigurumi.se - Japanska ergonomiska virknålar

wolfgirl82
2010-08-23 01:41
#76

#74 Om du drar igång en sådan sajt så hjälper jag gärna till om det skulle behövas.

Alla här vet nog vad jag står ang omplaceringsannonser vs djurannonser ;)

Dock tycker jag så klart att det skulle vara tråkigt om det måste bli två sajter som jobbar med samma saker.

Att förbättre för alla de djur som söker nytt hem (då pratar jag så klart ej om djurungar).

Kan man fylla två sajter med detta? Risken finns tror jag att en sajt skulle bli mer tyst än den andra. Vilken det skulle bli vet jag inte. Finns ju inte just nu men om det skulle bli. Beror nog mkt på vad för innehåll sajterna håller sig till.

Lite röriga tankar där men jag hoppas någon förstår hur jag tänker.

- Ida

Omplaceringsdjur - Ja Tack!

Annons:
Mari
2010-08-23 01:56
#77

Jag har svårt att tro att de går med på att man startar en ny sajt bara för omplaceringar speciellt när djurannonser finns och alla dessa djursajter som man kan annonsera på. Det blev iaf ett nej på en sajt om bara omplaceringar av katter.
Vill inte låta för negativ men det är vad jag tror.

Jag ser gärna att omplaceringar finns kvar på denna sajt, det gäller bara att sålla bland dem så inga "onödiga" läggs här som lika gärna kan ligga på andra sajter, idéen om bara akuta omplaceringar och från djurhem eller privatpersoner som tagit hand om olika djur från avlivning osv gillar jag. Men vill prata igenom detta med mina Medarbetare innan någon bestäms helt och hållet. I dessa trådar har vi ju fått bra respons från er medlemmar som jag ska ta och fundera vidare på

Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se

enbartmalin
2010-08-23 01:56
#78

Enn omplacerings sajt får ju bli precis som djurannonser.ifokus, endast annonser medans djurhem är just en sajt om och för djurhem

Hälsningar Malin

Upp till toppen
Annons: