Annons:
Etikett06-djurskyddsfrågor
Läst 1157 ggr
Mari
2010-06-09 13:45

Hjälper du något djurhem/organisation?

Vet att det finns någon till sådanhär tråd men vill ha en aktuell Glad

Jobbar du på något djurhem? Hjälper till ibland? Funderar på att hjälpa till? Gör du något annat än hjälper till med djuren? Berätta!

Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se

Annons:
Mari
2010-06-09 13:48
#1

Jag har under senaste tiden varit med och startat ett nytt djurskydd här där jag bor i Söderhamn, Bill & Bull heter vi. I dagsläget jobbar jag inget med djuren då vi ännu inte fått lokaler men jag sköter om hemsidan, mailen och lite administrativa saker.

Jag är även medlem i Djurskyddet Sverige.

Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se

zickan
2010-06-09 22:49
#2

Jag är kontaktperson för västmanlands län  vid ratthjalpen.se och även jourhem.

Skrivit upp mig på flera håll som jour/akut hem. Men har ännu inte direkt behövt göra något.

Ställer upp i den mån jag kan med att ta in djur. Nu senast var det två marsvin som en bekant till en på jobbet inte kunde ha. Pga där de var skulle sälja huset och ägaren inte kunde ta hem dom. Både tjuvparade. Ena dog tyvärr med ungar. Andra födde 4 små underbara pluttar. Alla flyttade hem till min kompis och mamman med 2 av honorna kommer stanna där. de två hanar som föddes har troligen hem :-)

På gotland finns det en låda utanför en av affärerna. Där kan man stödja gotlandskatthem med att köpa mat, sand osv och lägga ned där efter man handlat. Det brukar jag se till att göra varje år. Händer att jag även puttar ned tbh jag haft med hemifrån. mamma gör det varje gång hon handlar där.

Skänker mycket saker jag inte behöver själv till olika föreningar.

/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.

Tina
2010-06-09 23:00
#3

Nej, inte just nu. Men jag hoppas snart kunna göra det snart om jag hittar något som jag känner att jag vill stödja. 
Här i Dalana har vi ett katthem och en husdjursförening med inrikning på katter. Jag känner att det inte är något för mig, då jag inte vill rikta in mig endast på en djursort.
Då jag är student och lever på 1000 kr/månad känner jag att jag vill hitta det ultimata, då jag inte har möjlighet att stödja flera.

Jag funderar på Djurskyddet Dalarna och ska läsa på lite mer innan jag bestämmer mig.

Livet med två australian shepherds
https://brukshundarnas.wordpress.com

zickan
2010-06-09 23:09
#4

#3 inte funderat på råttor?. de kostar inte så mycket i månaden om man bara har typ 2 stycken. äter mycket som vi äter.
müsli ca 1 kg 20:-, stl strö 49 lantmännen(räcker 1-3 månader)  sedan bara laga lite mer av sin egen mat och putta till :-D

/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.

Tina
2010-06-09 23:16
#5

#4
Jo jag funderade faktiskt mycket på råttor innan jag skaffade marsvin. :-) De verkar himla söta och påhittiga!

Så länge jag bor hemma kan jag dock inte ha fler djur, vilket jag ibland tycker är jätte jobbigt när ett djur i ens närhet behöver hjälp. En gång fick jag tillåtelse att ta hem ett marsvin för omplacering. Efter några dagar började mina föräldrar tjata om att jag snart måste hitta ett nytt hem åt henne, och efter 2 veckor slängde de nästan ut henne.

När jag, förhoppningsvis, snart flyttar hemifrån kommer jag både att ha ekonomi, plats och vilja att ta in behövande djur i mitt hem. :-)

Livet med två australian shepherds
https://brukshundarnas.wordpress.com

zickan
2010-06-10 03:04
#6

Det är lite synd att man förlorar mycket hjälp pga föräldrar :-P.. hehe.. jag vet hur det är. Flyttade hemifrån så fort de tillät bara för att kunna ha djur jag ville ha.

/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.

Annons:
Upp till toppen
Annons: