Annons:
Etikett14-övrigt
Läst 878 ggr
Nessie87
7/4/10, 3:09 PM

Pris för omplacerad dvärghamster?

Hejsan, jag tänkte höra på forumet hur ni ser på pris för omplacerade djur. Jag skall givetvis ta ut en avgift men frågan är vad som är tillräckligt lågt för att någon skall vilja adoptera men samtidigt tillräckligt högt för att hamsterns status som levande individ kvarstår.

Hur är det med mängdrabatt på djur, är det ok? Jag vet inte vad jag tycker egentligen.

Hur gör ni själva, ni som omplacerar djur? Jag är förstås intresserad av att höra om andra djur än just dävrghamstrar.

Annons:
mandariiin
7/9/10, 12:09 PM
#1

mängd rabatt tycker jag kan vara bra när dte gäller djur som inte ska hållas ensamma.

just hamstrar tycker jag kan vara svårt att sätta ett bra pris på då dom redan är så otroligt billiga i t.ex. djur affär, vilket är synd.

Lia@mandariiin.com

Mari
7/9/10, 12:13 PM
#2

Oj denna tråd har jag missat.

Mängdrabatt tycker jag är helt ok, speciellt för marsvin som ska hållas minst två och två. Då vet man att de får sällskap.

Många hamstrar kostar ju knappt över 100kr, jag har ingen aning om vad man kan ta för pris men minst 100kr skulle jag vilja ta ut om det är en ung hamster, en äldre kanske man ska fundera på att ta lägre pris på då de antagligen inte lever lika länge.

Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se

Upp till toppen
Annons: