Annons:
Etikett09-solskens-molnhistorier
Läst 1805 ggr
Mari
2010-07-14 10:41

Två dumpade katter

I måndags ringde det en kille och berättade att det stod två instängda katter utanför Djurskyddet Hoppets gamla lokaler.
Jag var en av dem som åkte dit och visst det stämde tyvärr.

Tidningen har skrivit lite om det idag

Vi skrev även om det i bloggen med fler bilder på hur de var lämnade och på vår facebook.

Ena katten är öronmärkt så vi har stora förhoppningar om att hitta hans ägare, den andra katten är förmodligen gravid, hon har en misstänksam kulmage. Vi hoppas att artikeln i Kuriren hjälper oss att få fram eventuella ägare eller någon som vet vem som kan äga dem.

Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se

Annons:
Mari
2010-07-14 10:50
#1

Sånt här fyller jag min vardag med för tillfället Gråter

Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se

Tina
2010-07-14 14:42
#2

Så tragiskt. Rynkar på näsan

Det var tur att personen valde att dumpa katterna utanför Hoppet, istället för i skogen eller sjön, men samtidigt vet jag inte vad jag ska tro när en person bara lämnar djur utanför en nedlagd lokal och förväntar sig att allt sedan ska bli bra för dem.
Tänk om ingen hittat dem under dagen i stekande värme och inget vatten?

Det är tur att det finns människor som du, Mari! Jag kan inte ens föreställa mig hur mycket tid, kraft och pengar en sån här förening drar. Men samtidigt förändrar det världen till det bättre, och det är just därför som det är så viktigt.

Livet med två australian shepherds
https://brukshundarnas.wordpress.com

Mari
2010-07-14 14:54
#3

Ja tanken var ju ändå god kan jag tycka eftersom de dumpade katterna där. Jag vill inte ens tänka på hur det kan ha gått om killen inte hade åkt dit till sin replokal under måndagen Gråter

Det är heller inte så kul att jobba med detta när man ringer och ska göra en polisanmälan och polisen man pratar med knappt verkar intresserad. Anmälan är iallafall nu gjord och jag hoppas att detta är saknade katter så att de får komma hem!

Jag har iallafall stora förhoppningar om att hitta ägaren till den svartvita hankatten, han är ju märkt i örat så det gäller bara att lista ut vad det kan stå

Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se

Kickan90
2010-07-14 15:59
#4

ååhh, jag vill bara ta hem kattmamman och ta hand om henne och hennes små framtida missar<3

tills de hittar ett super bra hem<3

A Working Dog, Is A Happy Dog!!!
Medarbetare på
Rexkanin & Weight Pull..!

Mari
2010-07-14 16:08
#5

#4 Om du vill och kan så finns det kanske möjlighet att ordna det!

Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se

Kickan90
2010-07-14 16:35
#6

#5 ja det kan jag :D
har fått en massa katt grejor.

kan pma dig ;)

A Working Dog, Is A Happy Dog!!!
Medarbetare på
Rexkanin & Weight Pull..!

Annons:
Mari
2010-07-22 00:36
#7

Dessa två katter har blivit placerade i jourhem. Honan är väldigt rund om magen nu och ska troligen föda inom kort.

Hanen kommer troligen att flyttas till ett nytt jourhem om ett tag om vi ej får tag på de riktiga ägarna genom idmärkningen han har i örat. Förhoppningsvis har han en ägare som vill ha tillbaka honom men det känns inte troligt eftersom de båda blev dumpade i burarna..

Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se

Mari
2011-02-04 13:17
#8

Jag kan ge en liten uppdatering om dessa två katter.

Honkatten födde 6st ungar, dock var det bara 5st som klarade sig. Mamman och 4st ungar bor fortfarande kvar i jourhemmet och den 5e ungen har fått ett permanent hem.

Hanen lyckades vi aldrig få fram idnumret på MEN en ägare till dessa två katter har dykt upp. Visade sig att det var ett ex till ägaren som tagit hand om katterna vid separationen men kort därpå satt dem i burarna och dumpat dem där de hittades.

Ägaren har gjort polisanmälan mot exet och längre än så har det inte kommit. Ägaren vill gärna ha tillbaka katterna men jobbar borta ofta så än vet vi inte hur det blir. Förhoppningsvis hittar ägaren en lösning för katterna.

Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se

mandariiin
2011-02-10 01:47
#9

Skönt att ni fick reda på vem som var ägare och att denne valde att anmäla sitt ex. Synd bara att polisen inte ser så allvarligt på dessa saker…..

Lia@mandariiin.com

Mari
2011-02-10 11:27
#10

#9 Ja verkligen synd, jag tror inte det har hänt något än heller för vi har inte hört något Obestämd

Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se

Upp till toppen
Annons: