Annons:
Etikett13-djurhem-ifokus
Läst 1459 ggr
Mari
7/14/10, 1:45 PM

Medarbetare sökes

Hej alla medlemmar!

Jag funderar på att ta in en eller två nya Medarbetare här på djurhem, är det någon som är intresserad?

Jag ser gärna att den som söker har erfarenhet av omplaceringar/djurhem eller åtminstånde stort intresse och kunande i olika djurslag.

Det går bra att svara direkt i tråden eller skicka ett PM till mig där ni berättar lite kort om er själva och vad ni kommer att tillföra sajten.

Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se

Annons:
Kickan90
7/14/10, 7:42 PM
#1

Ja, jag är intresserad ;)

Jag har en liten erfarenhet utav omplacerings hundar.

praktiserade på ett hunddagis där de hade några omplacerings hundar som ägaren hade fått hem.
de krävte mer tålamod och mer träning än de andra hundarna när man var ute och gick i.

jag har ett stort intresse och jag brinner verkligen för att rädda djur. även om jag pluggar så vill jag försöka ta åt mig så många djur jag klarar av och hinner ge de ALL min kärlek.

Jag är van vid, katter, hundar, kaniner,  lär mig jätte snabbt om nya djur och är alltid öppen för mer erfarenheter och kunskaper. Har alltid gillat djur och det är något jag brinner för som sagt.

Har bara haft hundar, uppvuxen med hund hos min morfar & bekanta men nu har jag en egen, och kaniner sedan (1998).

Mvh Erica

A Working Dog, Is A Happy Dog!!!
Medarbetare på
Rexkanin & Weight Pull..!

[Sephrenia]
7/15/10, 5:03 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

Jag är intresserad då jag själv brinner för våran problematik här i Sverige för att ta ansvar för våra artfränder.

Jag förstår självklart även att en del människor inte kan ha djuren dom har såklart gör rätt i att omplacera dom ifall dom vet med sig att djuret skulle må bättre hos någon annan så är omplaceringar och akuthem befogade, har dock svårt för sådana som slänger ut djuren utan chans att klara sig och sådana som köper diverse arter för att ha men inte har ett genuint intresse mer än som assecoar och en rolig/cool grej.

Mitt drömjobb hade vart att vara en djurpolis här i Sverige precis så som flera delstater i USA har.

Har själv erfarenhet av att vara akuthem då jag 2009 akut tagit en hund som jag nu är ägare på tillsammans med min sambo som rehabiliterar honom och social tränar honom. Tog även 2008 två omplacerings illrar efter 3 år av påläsande av arten, 2009 tog vi 3 akuthems illrar varav två behövde rehabilitering, trots min korta ägande av arten gick jag på förnuft och fick den ena att komma ur sin depression - han och hans fruga fann jag ett nytt hem till där dom är älskade och ensamma då dom föredrog att få vara ett ensamt par. Den andra akuthems illern är en hona vid namn Sara som tog ett helt år att få någon som helst fason på henne så man kan ta upp henne och gosa med henne utan att hon håller på att avlida, hon är jag nu ägare på då jag inte ville skiljas från henne av kärlek + att jag ansåg att hon aldrig skulle behöva hamna i en ny familj.

Jag har erfarenhet av hundar, katter, illrar och ringa kunskaper om andra djurslag som jag läst mig till eller haft sporadisk kontakt med, vet jag ej så läser jag alltid mig till något eller frågar någon som har erfarenhet.

Om jag av någon anledning skulle bli så ekonomiskt stabil så jag inte behövde jobba en dag till i hela mitt liv hade jag troligen volantär jobbat med eller öppnat ett katthem/hundstall ur egen ficka.

Nu är jag lite osäker på om jag kan spä på mer om mitt intresse för "ämnet" ifråga.

Med vänlig hälsning

Malin

Kristall
7/16/10, 7:12 PM
#3

Är ev. intresserad :)

Jag heter Sanna, är 15 år och finlandssvensk. Jag brinner för djur av alla slag, speciellt så kallade "problemdjur". Min dröm är att kunna hjälpa vanvårdade/misskötta/övergivna djur genom en egen omplaceringsverksamhet i framtiden.

Har inte särskilt mycket erfarenhet av omplaceringar eller djurhem än så länge, men jag har tagit hand om ett antal djur med dålig bakgrund. I höst börjar jag studera till djurskötare, och i skolan jag kommer börja i drivs en liten "hittedjursverksamhet", där de tar in hittekatter samt andra djur som blivit övergivna eller vanvårdade.

Har i övrigt erfarenhet av & kunskap om bl.a. hästar, kaniner, marsvin, hamstrar, möss, tamråttor, hundar, katter m.m.

Kan tänka mig att skriva artiklar om diverse djurslag, hjälpa till med att hålla sajten aktiv och att hålla en god ton (i och för sig har jag inte märkt något tjat alls på den här sajten :P) och annat som behövs.

Med vänliga hälsningar, Sanna Johansson

Besök gärna min blogg :)

Upp till toppen
Annons: