Annons:
Etikett14-övrigt
Läst 2336 ggr
Kickan90
7/31/10, 3:02 AM

Göra ifokus mer aktiv?

Hej,

vad har ni för planer om att göra iFokus mer aktiv.

ex. här på djurhem?

Tycker ni att vi ska skaffa fram en blogg där vi skriver lite om hur djuren verkligen har och vilka hem som erbjuds?

eller vad har ni för förslag?

Tänkte att på bloggen uppmanar vi andra om hur djuren verkligen har det och vilka personer som har hjälpt andra.

Mvh Kickan90

A Working Dog, Is A Happy Dog!!!
Medarbetare på
Rexkanin & Weight Pull..!

Annons:
Mari
7/31/10, 7:53 PM
#1

Själva iFokus tycker jag redan är väldigt aktivt som det redan är. Det är just det att alla som är aktiva är aktiva på olika sajter vilket gör att alla inte är här inne - och tur är väl det?

Men jag tycker alla ifokusanvändare någon gång ska kolla in alla sajterna som finns och det är just dessa personer man måste fånga kvar på något sätt, många kollar bara in och inte tycker att detta med djurhem verkar något intressant. Därför tror jag att det behöver vara ett mer varierat utbud här på djurhe, både för djurägare och de som planerar att bli djurägare. Man får heller inte glömma de som värnar om djuren i smyg.

En blogg för djurhem kan fungerar bra, risken som finns med det är just att folk bara besöker bloggen och inte denna sajt, om man spinner vidare med en blogg för sajten så borde den finnas är på sajten redan.
Ska kolla upp för jag tror varje sajt har som en "blogg" där alla artiklarna publiceras, då kanske man istället kunde försöka få upp antalet intressanta artiklar för att få mer aktivitet här inne.

Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se

Mari
8/2/10, 8:03 PM
#2

Den här bloggsidan finns redan för djurhem.ifokus (finns en för varje sajt)

Den bygger på artiklarna så för att få den mer aktiv så gäller det att skriva ihop flera artiklar.

Vad tror ni andra om en vanlig extern blogg?

Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se

Tina
8/2/10, 9:21 PM
#3

#0 Jag vet inte om jag förstår ditt inlägg korrekt, vilka djur är det du syftar på? "Vilka hem som erbjuds" - menar du olika djur- och omplaceringshem eller olika privatpersonshem?

#2 Jag är väldigt dålig på att ens uppdatera min egen blogg, så en gemensam blogg vågar jag inte lova att jag skulle sköta bra.

Vad skulle vi blogga om?
Jag är ganska säker på att blogginlägget på något sätt skulle kunna göras om till en artikel eller ett vanligt inlägg här på sajten.

Det som Kickan föreslår att bloggen ska ta upp (dock vet jag inte riktigt om jag förstår allt rätt) skulle vi väl kunna ta upp här på sajten?
Ex 1: Jag vill skriva om varför en person som snabbt behöver hitta ett nytt hem till sitt djur ska lämna in det på ett djurhem/omplaceringshem istället för att skänka bort det till en okänd privatperson. 
Detta skulle kunna bli en bra artikel med personliga reflekteringar och/eller en omrösting (vissa kanske inte håller med i frågan och detta kan bli en intressant diskussion) och/eller en solskenshistoria (kanske känner man till eller har haft ett djur som lämnats på djurhem/omplaceringshem och nu har en utmärkt familj).
Ex 2: Jag vill skriva om djurhem som finns att erbjudas.
Perfekt artikel och/eller tråd vid exempelnamn "vilka djurhem känner du till"?

Jag tycker alltså att det är viktigare att få sajten aktiv istället för att vi ska lägga kraft och energi på något utanför den. 
En blogg kan vara en idé (kanske kan medlemmarna få tillgång att skriva i den) men då bör först sajten ligga på en väl stadig grund.

Livet med två australian shepherds
https://brukshundarnas.wordpress.com

Mari
8/3/10, 12:07 AM
#4

Jag och Kikan pratade lite innan hon blev Medarbetare om just en blogg för djurhem, fast tekniskt sett finns det ju redan en sådan om man kollar länken jag visar i inlägg 2.

Att kanske försöka få lite mer fart på vår redan existerande facebookgrupp kanske är bättre än en blogg just idag? Genom facebook kanske man kan lyckas få in fler besökare till denna sajt, eller vad tror ni? Vi är ju ganska många i den gruppen om nu inte alla gått ur då den knappt sköts om.

Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se

Kickan90
8/3/10, 12:10 AM
#5

ja att sätta mer fart på facebook hade varit super =)
den är jätte många som är medlemmar och det är super lätt att skicka vidare till sina vänner =)

Men då fick vi idén om att vi ska bygga vidare på facebook istället för bloggen :)

A Working Dog, Is A Happy Dog!!!
Medarbetare på
Rexkanin & Weight Pull..!

Mari
8/3/10, 12:14 AM
#6

http://www.facebook.com/group.php?gid=353812992231&ref=search

Kickan är du medlem i gruppen? Isåfall kan jag lägga till dig som admin så får du hjälpa till att sköta den :)

Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se

Annons:
Mari
8/3/10, 12:15 AM
#7

Man skulle väl gott och väl kunna lägga in akuta omplaceringar härifrån på facebook-sidan?

Eller då och då göra lite reklam för de artiklar som finns.

Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se

Kickan90
8/3/10, 12:23 AM
#8

jag är medlem där nu =)
har face och skrev precis där "erica"

A Working Dog, Is A Happy Dog!!!
Medarbetare på
Rexkanin & Weight Pull..!

Mari
8/3/10, 12:30 AM
#9

#8 Nu är du admin där inne med oss andra :) Se gärna till att bjuda in alla dina vänner och få lite fart på sidan Flört

Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se

Kickan90
8/3/10, 12:31 AM
#10

ja det ska jag absolut göra ^^
ska göra mitt bästa på att vara Medarbetare både här och där :)

A Working Dog, Is A Happy Dog!!!
Medarbetare på
Rexkanin & Weight Pull..!

[Sephrenia]
8/3/10, 9:47 PM
#11

En sak jag känner drar ned denna underbara sida är att jag får inte riktigt grepp om rörigheten, vet ej hunda procentigt vad jag syftar på men får en känsla av virr varr de första gångerna jag besökte denna sajt, det var därför det tog lång tid innan jag verkligen läste igenom alla trådar och blev medlem.

Kickan90
8/3/10, 9:51 PM
#12

ok, då kanske vi ska förklara lite mer vad djurhem.ifokus är till för och vad vi gör här =)

A Working Dog, Is A Happy Dog!!!
Medarbetare på
Rexkanin & Weight Pull..!

[Sephrenia]
8/3/10, 9:54 PM
#13

Vore bra så man fastnar av första intrycks intresse.

Annons:
Mari
8/3/10, 9:56 PM
#14

Hur tycker ni att texten "om sajten" speglar själva sajtens innehåll?

Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se

[Sephrenia]
8/3/10, 10:11 PM
#15

Just själva "om sajten" fliken är kort, konsist och skriver vad vi är för något, ser inga fel i det, om det kanske krävs något litet för en mer pusch vet jag inte, måste nog känna in den en stund först.

Det första jag ser när jag kommer in på en sajt är ju vänster spalt med trådar och sedan artiklarna… det är något där som känns bra men ändå en gnutta rörigt, kan inte sätta fingret på det, är jag ensam om att uppleva det kanske? Det känns lite halvdant och inte lika attraktivt som det kunde vara.. Kommer tebax med en mer välvald förklaring när jag kan :)

Kickan90
8/3/10, 11:35 PM
#16

jo lite rörigt känns det, men jag vet itne riktigt varför. Vet att man undrade vad vissa trådar var för något i själva forumet =)

A Working Dog, Is A Happy Dog!!!
Medarbetare på
Rexkanin & Weight Pull..!

[Sephrenia]
8/3/10, 11:41 PM
#17

#16 okej då är jag inte ensam om känslan och heller inte ensam om att inte kunna sätta fingret på det ^^

Kickan90
8/3/10, 11:48 PM
#18

aa vi får väl fundera ut hur vi ska göra.

kan fråga lite kompisar vad de tycker om sidan då kanske man får ett bättre svar om den är rörig eller ej och vad de hade förväntat sig att ha med =)

A Working Dog, Is A Happy Dog!!!
Medarbetare på
Rexkanin & Weight Pull..!

[Sephrenia]
8/3/10, 11:54 PM
#19

Jo det kan ju vara en ide att fråga folk som ser det för första gången att beskriva sitt intryck.

Mari
8/3/10, 11:59 PM
#20

Ja jag hoppas fler medlemmar vågar sig in i denna tråd och skriva, för just nu är det ju bara vi som håller i sajten

Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se

Annons:
Kickan90
8/4/10, 12:04 AM
#21

okej, ska försöka locka mina kompisar in på djurhem.ifokus =)

tror att jag vet en som e intresserad att hjälpa till med sajten :D

A Working Dog, Is A Happy Dog!!!
Medarbetare på
Rexkanin & Weight Pull..!

Mari
8/4/10, 12:06 AM
#22

#21 Vad bra! Alla är välkomna att kika in, intresse kanske uppstår om de inte redan är intresserade Cool

Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se

[Sephrenia]
8/4/10, 12:28 AM
#23

Ska nog annonsera på FB och se hur folk reagerar när dom kommer in, inte ikväll dock då inte så många var inne.

mandariiin
8/8/10, 3:47 AM
#24

Kan väl själv oxå hålla med där, lite därför jag har backat undan lite mot förut. Jag tycker verkligen att det är toppen med mycket aktivitet, veckans fråga, tema månad m.m. men för mej känns det rörigt och mycket att hålla koll på.

Jag blev medlem på sajten för det var ett ställe där djur omplacerades och fick hjälp på olika sätt. Nu har det blivit mer inriktat på själva djurhemmen (som självklart oxå behöver lite publicitet) och det är så mycket annat oxå som rör djuren. Men det var inte det sajten var från början.

Menar absolut inte att det är fel med det sajten har blivit idag! Men jag tycker att det är otroligt synd att själva omplaceringarna har puttats undan, och att det till och med var diskussion om att plocka bort omplaceringarna från sajten.

Lia@mandariiin.com

[Sephrenia]
8/8/10, 1:35 PM
#25

Vi kanske ska studera alla andra forum och se vad som ger för intryck och sedan kolla på djurhem igen och se om vi hittar något att ändra på.

Mari
8/8/10, 9:23 PM
#26

#24 Jo vad jag förstod när jag tog över sajten så var den till för att man skulle kunna diskutera och hjäpa varandra i de frågor som kan dyka upp när man håller på med djurhem/omplaceringar osv. Även akuta omplaceringar skulle kunna tas upp på sajten, kanske inte som det är och har varit att alla som har ett djur får annonsera ut det. Det tycker jag det redan finns en sajt för - djurannonser.ifokus.se

Det jag vill med sajten är att få den mer och mer inriktad på just akuta omplaceringar, djurhem och allt därtill - inte som en annonssajt utan man ska kunna få hjälp av varandra med olika frågor tillhörande djurhem och omplaceringar.

Fast det kanske inte ni medlemmar vill att sajten ska vara till för?

Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se

mandariiin
8/9/10, 4:43 AM
#27

Tycker absolut att din tanke är bra med vad sajten ska inrikta sej på. Men jag vill inte att man kör bort omplaceringarna. Att sälja sitt djur är en sak, men dom djuren som letar nya hem för att få ett bra liv borde få vara med här, oavsett akut elle rinte.

jag personligen backar från djurannonser, då den sajten inte känns lika seriös som denna.  och just nu har omplaceringarna här försvunnit mer och mer. på ett sätt otroligt positiv, då jag hoppas att det verkligen är färre djur som måste byta hem. men negativt på ett sätt då jag tror att många inte vet att de kan omplacera sina djur genom denna sajt då det är så mycket annat här.

Lia@mandariiin.com

Annons:
Mari
8/9/10, 2:07 PM
#28

#27 Okej, förstår hur du menar. Jag vill inte att alla annonser ska försvinna, bara att det är sånna här mer akuta, tex om någon hittat ett marsvin ute och tagit hand om eller om någon blivit sjuk och måste omplacera. Inte så som det varit förr att de tröttnat eller ska flytta och djuret därmed inte kan vara kvar.
Resterande annonser kan jag tycka ska finnas inne på djurannonser, den sajten har under de senaste veckorna äntligen börjat komma igång med att rensa och redigera sina trådar så den är inte lika inaktiv som förr

Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se

mandariiin
8/11/10, 12:35 AM
#29

Då kanske man ska ta sej en titt där inne sen och se förbättringen :)

Lia@mandariiin.com

Upp till toppen
Annons: