Annons:
Etikett09-solskens-molnhistorier
Läst 1491 ggr
Mari
2010-07-22 11:21

Dumpade? Hamster + marsvin

Läste nyligen detta i vår nättidning.

En hamster och ett marsvin har hittats ute på en gärsmatta.

Jag ska försöka att ta reda på om dessa djur fortfarande behöver hjälp, eftersom de som hittat dem inte vill ha dem kvar, djurskyddet är på semester (??) och polisen kan ta emot dem men då blir de avlivade…

Någon här kanske som kan hjälpa till? Står tyvärr inget om kön på djuren.

Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se

Annons:
[iurochskur]
2010-07-22 11:52
#1

Jag har erbjudit mig, men jag bor 3 timmar och 38 minuter från Edsbyn. Kan transport ordnas så är hamstern välkommen för rehabilitering och omplacering.

Mari
2010-07-22 11:53
#2

Jag bor knappt en timme bort, hur erbjöd du dig? Ringde du till tidningen eller polisen?

Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se

[iurochskur]
2010-07-22 11:55
#3

#2 Nej, jag skrev och erbjöd mig till dig om du inte kan ta hamstern. Hihi. Mitt tips är att du skriver till reportern och ber om uppg. för att kunna ta hand om dom.

Mari
2010-07-22 12:15
#4

#3 Ja nu hänger jag med, jag kontaktar reportern under dagen

Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se

wolfgirl82
2010-07-22 15:50
#5

Kan ev hjälpa till jag med om transport går o ordnad. :) Dock sitter jag ju i Falun men om det går att ordna på nått sätt så hjälper jag hemskt gärna till.

- Ida

Omplaceringsdjur - Ja Tack!

wolfgirl82
2010-07-23 11:43
#6

#4 Fick du höra nått hur det gått med djuren? *nyfiken*

- Ida

Omplaceringsdjur - Ja Tack!

Annons:
Mari
2010-07-23 12:10
#7

#6 Nej inget svar från reportern. Testade ringa men ingen svarade, skickade då ett mail med mitt telefonnummer men ingen har ringt upp ännu.

Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se

[iurochskur]
2010-07-23 13:38
#8

Jag har trollat lite och fått fram korrekt info: Det är två guldhamstrar det gäller, inte ett marsvin och en guldhamster. Hon har fått info nu för hjälp ifrån Stirrup så troligtvis kommer dom båda guldisarna hamna i omplaceringshem istället för att avlivas.

Hurra för detta!

Mari
2010-07-23 13:41
#9

Vad synd att det var två hamstrar Tungan ute Jag som var sugen på ett nytt marsvin. Då hoppas jag att hon hör av sig under dagen så att detta går att lösa

Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se

[iurochskur]
2010-07-23 13:43
#10

#9 Jag hoppas med att dom hör av sig. Det vore ju allra bäst om dom hamnade hos någon som verkligen vill ha hamster.

zickan
2010-07-24 02:00
#11

Jag ska på utställing i Hallstavik snart. Dit kommer folk från gävle Och jag ska tillbaka mot västerås efter. Så västerå och sthlm kan jag hjälpa till med transport till.

#9 marsvinen jag tog hand om som fick ungar. Där söker 3 honor ännu hem. Speciellt en helsvart mamma på 1½år. sedan även två ungar. Men de kan ev få stanna på plats.

/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.

Mari
2010-07-24 19:52
#12

Jag har ännu inget hört från denna kvinna, jag antar att hamstrarna redan fått hem då.

#11 Intressant! Egentligen behöver jag bygga en ny bur för att få plats, som det ser ut nu så är det ej lagligt att stoppa in ett till marsvin tillsammans med de andra Rynkar på näsan

Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se

Upp till toppen
Annons: