Annons:
Etikett13-djurhem-ifokus
Läst 1303 ggr
Mari
2010-08-23 13:35

Artiklar - vad vill ni läsa om?

Jag startar en ny tråd där jag hoppas att ni alla vill skriva in tips på vad ni vill läsa för slags artiklar.

Vi behöver många tips så att vi kan sätta igång med att skriva ihop nya och informativa artiklar.

Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se

Annons:
[Ai-chan]
2010-08-23 20:13
#1

Artiklar om olika djurhemmen/djurskydd/omplaceringshem som finns överallt? Kanske kan ta ett län i taget om vad för djurhem som finns där? =)

Emmsann
2010-08-23 23:03
#2

Berättelser om djur som farit illa och sedan hamnat hos en jätte fin familj! Det kanske finns folk här som kan bidra med lite kunskaper :-) Sen hade det varit kul att läsa om Omplaceringshems vardag och lite saker som berör det och ja, du vet!

//Emma

SweetCheeks
2010-08-24 19:46
#3

Jag skulle vilja läsa en intervju med en djurskyddsinspektör. Har själv planer på att lägga upp en inne på Dvärghamster men en intervju på Djurhem kan ju vara mer allmän så att säga. Glad

 

Tilda

Värd på Dvärghamster i Fokus och medarbetare på Hemsidor i Fokus

Aka Lakritsugglan, lakritsugglan.eu, webbsidemakare/utvecklare/designer med F-skattsedel

Virka-amigurumi.se - Japanska ergonomiska virknålar

[Sephrenia]
2010-08-26 01:21
#4

Jag fick en snilleblixt, skulle man inte kunna interjuva stora  djurhem för att publicera som artiklar det tjänar ju dom på i publicitet och vi får intressant inblick i deras vardag, jag skulle nog kunna avvara en stund till att ringa Örebro's Katthem tex.

ala02
2010-08-27 15:25
#5

#4

Det var en tjej strax ovanför Örebro som hjälpte livlinan, det är också intressant. Jag körde dit katter för ett år sedan lite drygt.

Mari
2010-08-27 15:27
#6

#5 Har du kontaktuppgifter kvar till den tjejen? Isåfall kan du väl PMa mig så kanske det kan bli någon artikel av det Glad

#4 Vi har något liknande redan bland våra artiklar, fast hur ska man veta vilka som är stora? Typ de man hör och ser mest om?

Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se

Annons:
ala02
2010-08-27 16:32
#7

Nejtyvärr har jag inte kvar uppgifterna, körde katterna från Hoppet till Örebro, Lena kanske vet.. Kan du inte börja med Bill och Bull? Sedan kan man ha de lite mindre som inte får så mycket uppmärksamhet.

Tina
2010-08-27 17:16
#8

Jag ser gärna att vi fokuserar på andra djurhem utöver katthemmen. I dagsläget har vi 5 artiklar på sajten som handlar om kattrelaterade djurhem/djurskydd och 2 artiklar om djurhem som handlar om andra djurarter.

Livet med två australian shepherds
https://brukshundarnas.wordpress.com

Mari
2010-08-27 18:21
#9

#7 Bill & Bull är en idé men som Tina också skriver så borde dessa djurhem som inte bara tar katter få komma före i kön. Det finns minst 3st omplaceringshem för marsvin som vi ska kolla upp, finns väl även ett för hundar i Ljusdal?

Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se

ala02
2010-08-27 19:39
#10

Helt rätt renodlade katthem har nog med sidor på iFokus.

mandariiin
2010-09-12 14:38
#11

*PUTT*

Lia@mandariiin.com

Upp till toppen
Annons: