06. Djurskyddsfrågor

Missnöjd med hur en anmälan behandlats?

2010-10-04 20:10 #0 av: Caspia

Göteborgs Katthjälp håller som remissinstans för utredningen av djurskyddslagstiftningen på att samla in information om handläggning av djurskyddsärenden.

Är du missnöjd med eller tvivlar du på hur ett djurskyddsärende har handlagts av myndigheten? Hör av dig till info@goteborgskatthjalp.com med info. Du kommer att förbli anonym i sammanställningen.

All information är av intresse, oavsett djurslag eller län!

(denna infromation är kopierad från Tigerharens hemsida)

Anmäl
2010-12-07 13:55 #1 av: Ceciliaolucifer

Vet man hur det har gått?

Jag bor i sthlm och har hitills varit nöjd. Men hur dom hanterar ärendet beror väl på djurart också kan jag tänka mig?

Anmäl
2010-12-14 17:39 #2 av: [nataschaj]

ja e nog så trög, för ja fattar inte vad ts menar med sitt inlägg i #0

Ha en underbar dag!

BLOGG schaferlivet.blogg.se Handlar om min schäfer, och allt runt om kring.

Medarbetare på Brukshundraser.ifokus!

Anmäl
2010-12-14 18:39 #3 av: Mari

#2 Som jag tolkar inlägg #0 så hjälper Göteborgs Katthjälp till med att ta emot synpunkter på hur tex. polisen hanterar djurskyddsäreden eller hur länsstyrelsen sköter sitt jobb.

Har man negativa erfarenheter, tex. att polisen inte tar emot en anmälan eller att länsstyrelsen inte tar dig på allvar så kan man kontakta Göteborgs Katthjälp som sedan sammanställer informationen och hanterar det.

Har jag uppfattat detta fel så rätta mig gärna

Anmäl
2010-12-14 18:57 #4 av: [nataschaj]

3jaha! då hänger jag med!. Hoppas dem får in massor då! tyvärr har ja inget ännu att komma med till dem.

Ha en underbar dag!

BLOGG schaferlivet.blogg.se Handlar om min schäfer, och allt runt om kring.

Medarbetare på Brukshundraser.ifokus!

Anmäl

Bli medlem på iFokus

För att kunna delta i diskussionen måste du bli medlem på iFokus. Det går snabbt, enkelt, och kostar ingenting. Medlemskapet ger dig tillgång till över 300 sajter.