Annons:
Etikett06-djurskyddsfrågor
Läst 1407 ggr
dragonstar
10/27/10, 9:50 PM

Semesterhem?

Jag undrar vad säm geler när ma när tillfälligt hem. Alltså om jag tar in en hamster medan ägaren är bortrest och sen lämmnar tillbaka den.

När måste ma nsöka tillstånd? Vad krävs här? och vad kan man begära i penngar?

To the world you may just be one person but to one person you may be the world.

Annons:
Mari
10/28/10, 1:03 PM
#1

Jag tror inte att man behöver söka något tillstånd men jag är heller inte helt säker, bäst är väl att ringa länsstyrelsen och fråga?

Angående betalning så är jag inte bra på det, jag tror inte att man kan ta några större summor men jag skulle ha låtit ägaren av djuret lämna med mat som räcker eller pengar så man kan köpa mat. Jag skulle även ha skrivit något slags kontrakt och tagit kontaktuppgifter till både personen och någon annan i dennes närhet då jag varit med om att man skulle vakta en katt under en vecka och sedan var ägaren spårlöst försvunnen och man hade då en katt på halsen.

Har man tänkt att man ska tjäna på detta med att vara semesterhem så måste man nog skaffa sig en F-skattsedel så man inte arbetar svart och det hjälper skatteverket en med.

Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se

dragonstar
10/28/10, 4:26 PM
#2

Okej får kolla lite mer in på det där. Inte ska jag tjäna massor med pengar.

Tänkte kanske 10 -20 kroner per dag för djuren och så lite mer  för hundar kanske 40 kr per dag.

Tar då emot vissa raskatter hundar fåglar dmågnagare och annat med. De kraven ajg har är som sagt att dom sak var friska och om något händer betalar inte jag väterinärskostnadena.

Så vill ju att dom skriver kontacktuppgifter och annan info som kan behövas.

Någon som har detta elerl har haft hur har ni gjort?

To the world you may just be one person but to one person you may be the world.

Upp till toppen
Annons: