13. Djurhem iFokus

Djurhem?

2016-05-08 23:28 #0 av: Margaretha1990

En mycket nära vän lämnade oss hastigt för ett tag sen och lämnade efter sig två katter och några tamråttor. Katterna hittade vi snabbt nya hem till men tamråttorna verkar vi inte kunna bli av med, och vi kan verkligen inte ha dom kvar. Finns det inget djurhem som man kan lämna in råttorna på runt Kalmar län eller närliggande län? Jag hittar bara katthem när jag letar..

Anmäl
2016-05-08 23:45 #1 av: Bill&Bull

Vissa katthem kan även ta sig an andra djur också, så du kanske får fråga. Annars kanske någon inne på råttor ifokus vet nån som tar emot omplaceringar :)

Anmäl
2016-05-15 18:37 #2 av: [kendras]

jag tar emot tamråttor för omplaceringar i vissa fall. Pma mej och berätta lite om råttorna, deras personlighet osv. Jag finns i Sthlm men transport brukar gå att ordna

Anmäl
2016-05-16 19:33 #3 av: Dimocarpus

#0, alternativ fråga djuraffären. Oftast tar de emot gratis och säljer vidare om de har plats. Känner folk som lämnade marsvin och  sköldpaddor till djuraffärer. Det är ett annat alternativ också om inte #2 kan ta emot. 

The goal with freedom of speech is not to convince others to think like you, the goal is to spread the message so that people can decide what's right.

Anmäl

Bli medlem på iFokus

För att kunna delta i diskussionen måste du bli medlem på iFokus. Det går snabbt, enkelt, och kostar ingenting. Medlemskapet ger dig tillgång till över 300 sajter.