Annons:
Etikett14-övrigt
Läst 1962 ggr
dragonstar
9/7/11, 10:07 PM

Hamsterhem?

Hej jag undrarom det finns något behov av akuthem för hamstrar? Jag har en guldis nu och har tidigare även haft och dvärgar.

Nu funderar jag lite på att jag kanske skulel kunan var akuthem ta emot djur som råkar illa ut och som saknar hem. Ge dom tak över huvudet en välinreddbur. Specielt inriktiat på gammal hamstar som inte har så lätt att hitta nya hem.

Vad tror ni? Någon här som har det? Finns det ett behov? Hur i såfall skulle det på bästa sätt kunna ordnas?

(jag står redan med på listorna här som helg och akuthem)

To the world you may just be one person but to one person you may be the world.

Annons:
Mari
9/7/11, 10:23 PM
#1

Hur menar du med detta? Tänker du ta emot lite äldre och behålla dem? Eller tänker du ta emot de som behöver och sedan omplacera dem vidare till bra hem?

Har du fått nå svar genom listorna du är med i? Jag har tyvärr dålig koll på hamstrar men tycker att kaniner och marsvin verkar det vara en ganska strid ström med att fylla de redan befintliga omplaceringshemmen med :(

Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se

dragonstar
9/7/11, 10:31 PM
#2

Har inte fått något svar i listorna.

Det jag tänker är nog snarare ett "pansionärboende"  tilleksempel gammla avelsdjur som man vet inte kommer leva jättellångtid till men att ägaren behöver få utrymmet för sin ungdjur. Då kan dom bo hos mig.

Vet inte alls om det finns efterfråga men vet att det finsn djur som letar nyua hem hela tiden så kanske.?

To the world you may just be one person but to one person you may be the world.

wolfgirl82
9/9/11, 12:26 PM
#3

Jag tror det beror lite på var man bor i landet.

När jag precis startade min omplacering så fick jag ett samtal om en som behövde omplacera 8 guldhamstrar. I det läget hade jag inte plats för att kunna ta emot.  Hörde sedan inget mera.

Vi har på 1 år bara tagit emot 1 dvärghamster annars är det mest kaniner & marsvin som hela tiden behöver nya hem. Men bor man tex i Stockholm så kanske behovet finns.

- Ida

Omplaceringsdjur - Ja Tack!

dragonstar
9/9/11, 12:34 PM
#4

JA jag kan inte ta emot kanin och marsvin pågrund av allergi. Därav inden om hamstrar. Jag bor 20 min utanför södertälje så möjligt att ta emot stockholmare är det helt kart.

Hmm ska fundera vidare.

To the world you may just be one person but to one person you may be the world.

Upp till toppen
Annons: